21.05.2024 / 16:58
StoryEditor

Ferrero wypuści na rynek... roślinną Nutellę. Przełomowy moment w historii włoskiego giganta słodyczowego

Na zdj. krem Nutella na sklepowej półce (fot. TY Lim/Shutterstock)
Ferrero znalazło nietypowy sposób na świętowanie 60. rocznicy powstania kremu Nutella. Otóż firma zapowiedziała, że na jesieni przedstawi nową wersję swojego kultowego produktu. Będzie to Nutella w wersji roślinnej.

Zapowiedź taka miała się pojawić podczas zamkniętego spotkania zorganizowanego przez NielsenIQ, a o sprawie donosi serwis Askanews. Później włoski gigant branży czekoladowej potwierdził, że faktycznie ma zamiar wyprodukować roślinną Nutellę.

Debiut już na jesieni

- W Ferrero stale badamy nowe kategorie i pojawiające się trendy żywieniowe. Działając w duchu innowacyjności i korzystając z dziesięcioleci naszych doświadczeń w rozwijaniu naszych światowych marek, przygotowujemy się obecnie do wprowadzenia na rynek roślinnej Nutelli, począwszy od jesieni 2024 r. - podało Ferrero.

Z doniesień wynika, że w ostatnich miesiącach bieżącego roku Nutella w wersji plant-based zadebiutuje na półkach włoskich supermarketów. Co z innymi rynkami, w tym z Polską? Tego na razie nie wiadomo.

Według European Supermarket News, produkcja kremu Nutella - jednego z najważniejszych wyrobów w portfolio Ferrero -  w ubiegłym roku wzrosła aż o 20 proc. względem roku wcześniejszego. Przełożyło się to na przekroczenie poziomu ponad 500 tys. ton.

Ferrero z mocnym wzrostem

Włoskie Ferrero zamknęło miniony rok finansowy, zakończony 31 sierpnia 2023 r., ze skonsolidowaną sprzedażą sięgającą 17 mld euro (wobec 14 mld euro rok wcześniej). Wysoka dynamika wzrostu była możliwa dzięki wzrostowi organicznemu oraz przejęciom (akwizycja Wells Enterprises wraz z takimi markami, jak Blue Bunny, Bomb Pop, Blue Ribbon Classics, czy Halo Top).

Ferrero we wspomnianym roku zwiększyło liczbę zakładów produkcyjnych z 32 do 37. Jednym z nich jest fabryka w Belsku Dużym koło Grójca, działająca od 1997 r. To trzeci co do wielkości zakład produkcyjny Ferrero na świecie. 80 proc. jego produkcji trafia na eksport.

Oprócz Nutelli, do Ferrero należą również takie marki, jak m.in. Kinder Niespodzianka, Raffaello, Ferrero Rocher, Kinder Bueno, Kinder Joy i Nutella B-ready.

21.11.2024 / 10:44
StoryEditor
Właściciel Sokołowa prowadzi rozmowy dotyczące fuzji z niemieckim koncernem mięsnym

Danish Crown, właściciel marki Sokołów, prowadzi rozmowy na temat możliwości przejęcia trzech zakładów, należących do jednego z niemieckich wiodących przetwórców mięsa - Westfleisch. Rozmowy są na wstępnym etapie.

Wiadomość o rozmowach Westfleisch z duńskim gigantem Danish Crown wywołuje w branży mięsnej duże poruszenie. Pod uwagę brana jest możliwość przejęcia przez Duńczyków prawdopodob...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.11.2024 / 14:56
StoryEditor
Inmedio So Coffee Park - nowy, hybrydowy koncept Lagardere Travel Retail na polskim rynku [GALERIA]
Inmedio So Coffee Park to nowy, hybrydowy koncept Lagardere (fot. mat. prasowe)

Lagardere Travel Retail zaprezentowało nowy, hybrydowy koncept łączący sklep i kawiarnię. Pierwszy punkt pod nazwą Inmedio So Coffee Park ruszył w jednym z łódzkich centrów handlowych. Sprawdź, czym wyróżnia się ta placówka.

- To nasza odpowiedź na potrzeby klientów, którzy w przestrzeniach handlowych poszukują czegoś więcej niż tylko zakupów. Takich osób jest coraz więcej i to jest kierunek, w któr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. listopad 2024 23:19