21.05.2024 / 16:58
StoryEditor

Ferrero wypuści na rynek... roślinną Nutellę. Przełomowy moment w historii włoskiego giganta słodyczowego

Na zdj. krem Nutella na sklepowej półce (fot. TY Lim/Shutterstock)
Ferrero znalazło nietypowy sposób na świętowanie 60. rocznicy powstania kremu Nutella. Otóż firma zapowiedziała, że na jesieni przedstawi nową wersję swojego kultowego produktu. Będzie to Nutella w wersji roślinnej.

Zapowiedź taka miała się pojawić podczas zamkniętego spotkania zorganizowanego przez NielsenIQ, a o sprawie donosi serwis Askanews. Później włoski gigant branży czekoladowej potwierdził, że faktycznie ma zamiar wyprodukować roślinną Nutellę.

Debiut już na jesieni

- W Ferrero stale badamy nowe kategorie i pojawiające się trendy żywieniowe. Działając w duchu innowacyjności i korzystając z dziesięcioleci naszych doświadczeń w rozwijaniu naszych światowych marek, przygotowujemy się obecnie do wprowadzenia na rynek roślinnej Nutelli, począwszy od jesieni 2024 r. - podało Ferrero.

Z doniesień wynika, że w ostatnich miesiącach bieżącego roku Nutella w wersji plant-based zadebiutuje na półkach włoskich supermarketów. Co z innymi rynkami, w tym z Polską? Tego na razie nie wiadomo.

Według European Supermarket News, produkcja kremu Nutella - jednego z najważniejszych wyrobów w portfolio Ferrero -  w ubiegłym roku wzrosła aż o 20 proc. względem roku wcześniejszego. Przełożyło się to na przekroczenie poziomu ponad 500 tys. ton.

Ferrero z mocnym wzrostem

Włoskie Ferrero zamknęło miniony rok finansowy, zakończony 31 sierpnia 2023 r., ze skonsolidowaną sprzedażą sięgającą 17 mld euro (wobec 14 mld euro rok wcześniej). Wysoka dynamika wzrostu była możliwa dzięki wzrostowi organicznemu oraz przejęciom (akwizycja Wells Enterprises wraz z takimi markami, jak Blue Bunny, Bomb Pop, Blue Ribbon Classics, czy Halo Top).

Ferrero we wspomnianym roku zwiększyło liczbę zakładów produkcyjnych z 32 do 37. Jednym z nich jest fabryka w Belsku Dużym koło Grójca, działająca od 1997 r. To trzeci co do wielkości zakład produkcyjny Ferrero na świecie. 80 proc. jego produkcji trafia na eksport.

Oprócz Nutelli, do Ferrero należą również takie marki, jak m.in. Kinder Niespodzianka, Raffaello, Ferrero Rocher, Kinder Bueno, Kinder Joy i Nutella B-ready.

18.02.2025 / 13:27
StoryEditor
Unilever zmienia strukturę i ogłasza roszady personalne w dziale Personal Care
Tomasz Suffner, Unilever Polska (fot. Unilever Polska)

Tomasz Suffner awansował na stanowisko General Manager Personal Care Poland, Iwona Towalska objęła funkcję Customer Strategy Planning Head & Net Revenue Management, a Joanna Orzechowska została mianowana Head of Marketing & Media. Ich zdaniem będzie rozwój m.in. marek Dove, Rexona czy AXE.

Firma tłumaczy, że te strategiczne zmiany to odpowiedź na potrzeby polskiego rynku, który z perspektywy firmy należy do grona jednego z sześciu najważniejszych w Europi...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.02.2025 / 08:00
StoryEditor
Poczta Polska oświadcza, że "nie jest okupowana". Negocjacje z pracownikami "w dobrej wierze" odbędą się 19 lutego
Poczta Polska w tarapatach finansowych (Pixabay)

Poczta Polska wydała oświadczenie, że wbrew pojawiającym się w przestrzeni medialnej informacjom siedziba spółki nie jest okupowana. Trwają negocjacje w sprawie nowego Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy.

Poczta Polska zapewnia w oświadczeniu, że cały czas trwają negocjacje zarządu firmy ze związkami zawodowymi w sprawie nowego Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy. 12 lutego odbył...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. luty 2025 21:12