Z danych BIG InfoMonitora wynika, że na przełomie marca i kwietnia tego roku 34 proc. badanych miało obawy o własne zdrowie, a 45 proc. ankietowanych obawiało się konsekwencji zdrowotnych i finansowych, które może przynieść koronawirus. To pokazuje, że prawidłowe funkcjonowanie organizmu jest dla Polaków niezwykle istotne, bez względu na wiek. Do tego dochodzą kwestie niezwiązane z pandemią, chociażby starzenie się społeczeństwa, czyli stale rosnąca liczba osób w wieku postprodukcyjnym, a co za tym idzie – częściej chorujących. To powoduje, że potrzebne jest większe zaangażowanie w kwestie zaoferowania klientom narzędzi do ochrony zdrowia. Już dziś znaczna część społeczeństwa ma wśród swoich bliskich dzieci oraz osoby starsze, które ze względu na brak samodzielności wymagają opieki i dodatkowego wsparcia. Brak odzewu ze strony starszego rodzica lub dziecka, wyłączony telefon oraz nieodbieranie połączeń powodują niepokój każdego zatroskanego opiekuna.
Bransoletka zapewni pomoc
Rośnie lista producentów oferujących rozwiązania, które ułatwiają kontrolowanie bezpieczeństwa i zdrowia osób, które muszą polegać na wsparciu innych. Wśród nich jest firma Comarch, jeden z liderów rynku nowoczesnych rozwiązań informatycznych dla małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Firma współpracuje z podmiotami z takich branż jak finanse, bankowość i ubezpieczenia, ochrona zdrowia, telekomunikacja czy handel.
Krakowskie przedsiębiorstwo opracowało usługę opiekuńczą Comarch CareMate – wygodne i praktyczne rozwiązanie umożliwiające stały kontakt i monitorowanie lokalizacji oraz aktywności najbliższych przez całą dobę. Comarch CareMate to cyfrowy zestaw opiekuńczy – mobilna aplikacja CareMate, w połączeniu z Comarch WristBand (specjalną bransoletką, dostępną także w formie breloka) tworzy nowoczesne rozwiązanie dedykowane opiekunom oraz ich podopiecznym.
Cały system nie jest skomplikowany w obsłudze. Bransoletka noszona na ręce przez podopiecznego, dzięki wbudowanemu modułowi GPS, wysyła do aplikacji w telefonie opiekuna informacje o jego lokalizacji, a także podstawowych parametrach organizmu podopiecznego – m.in. poglądowym tętnie. Dodatkowo w urządzeniu zainstalowano krokomierz, a także czujnik upadku, naładowania baterii bransoletki, a także jej założenia/ zdjęcia.
Opiekun może na bieżąco i zdalnie śledzić, czy jego podopieczny ma urządzenie na ręku oraz czy nie znajduje się w niebezpieczeństwie. Co ważne, Comarch WristBand może wysyłać powiadomienia do kilku opiekunów jednocześnie. Również aplikacja zainstalowana na jednym urządzeniu pozwala monitorować kilku podopiecznych. System umożliwia również opiekunowi kontakt telefoniczny z jego podopiecznym, a jemu samemu wezwanie pomocy dzięki wciśnięciu przycisku „SOS”. W rozszerzonej wersji systemu możliwe jest także nawiązanie połączenia z całodobowym Centrum Zdalnej Opieki Medycznej Comarch.
Modele działania usługi opiekuńczej
Dla młodszych i starszych
Beneficjentami tego rozwiązania są zasadniczo dwie grupy społeczne: podopieczni oraz ich opiekunowie. Pierwsi to przede wszystkim osoby w podeszłym wieku, z ograniczoną samodzielnością, cierpiące na choroby przewlekłe, a także pacjenci, potrzebujący stałego wsparcia. To również dzieci, które przemieszczają się samodzielnie, których rodzice chcą mieć pewność, że są bezpieczne.
Druga grupa beneficjentów to wspomniani wychowawcy, opiekunowie osób starszych oraz rodzice. Dzięki systemowi Comarch CareMate są oni w stanie na bieżąco reagować w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia swoich bliskich.
Personalizacja, czyli system pod twoją własną marką
Wiele korzyści biznesowych z takiego rozwiązania czerpać mogą także sprzedawcy, w tym sieci handlowe i sklepy internetowe. Poza oczywistym poszerzeniem asortymentu produktów z kategorii „zdrowie” w czasach, gdy odgrywa ono bardzo istotną rolę, Comarch wskazuje, chociażby na model „Whitelabel”. Chodzi o możliwość personalizacji rozwiązania Comarch CareMate pod konkretnego klienta. Tym sposobem można je sygnować własną marką i budować jej rozpoznawalność. Może to być szczególnie interesujące w przypadku sieci handlowych, które chciałyby wprowadzić tego typu rozwiązanie pod własną marką. Samo urządzenie może być również zaadaptowane według konkretnej wizji klienta.
Obserwuj profile Comarch na:
Icons made by Freepik from www.flaticon.com