23.10.2024 / 11:04
StoryEditor

Alkotubki? Super pomysł! Pojedynczy głos zachwytu pośród powszechnego oburzenia [FELIETON]

Można sobie spokojnie chlapnąć na ławeczce, nikt się nie przyczepi (fot. Alex Popov/Shutterstock)

Alkotubki – napoje alkoholowe w saszetkach, w jakich sprzedawane są musy owocowe – pojawiły się w sklepach w wakacje. "Określone organy, które muszą wydać pewne pozwolenia", nie dopatrzyły się złamania przepisów i pozwolenia wydały, ale na wszelki wypadek wysłały pismo do Krajowego Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom i do stosownego departamentu Ministerstwa Zdrowia. Pismo zostało wrzucone na spód dolnych szuflad.

Producent alkotubek – notabene specjalizujący się w musach owocowych w saszetkach, stąd pewnie pomysł na innowacyjne zastosowanie tych opakowań – z energią przystąpił do dystrybucji. Alkotubki znalazły się na półkach, w jednym sklepie były nawet eksponowane w kartonach po musach owocowych Winiary, która to marka nic z całą sprawą nie miała wspólnego.

I sprawy spokojnie szły swoim trybem. Producent, którego nazwę pomińmy z awersją, rozwijał sprzedaż i budował popyt nieco szemranym marketingiem… aż do czasu, gdy jakiś rodzic zaalarmował w mediach społecznościowych, że przez pomyłkę nabył taką alkotubkę i omal nie dał swojemu dziecku niezdrowej przekąski. Gruchnęło i zaśmierdziało, jakby ktoś granat wrzucił do szamba.

W socjalach zawrzało, politycy nagle wpadli w amok, w mediach zahuczało, że "Tusk jest wściekły", marszałek Hołownia zagrzmiał spod swojej laski, że "tu celem jest dziecko". Spanikowana minister Leszczyna zwolniła za brak czujności dwoje odpowiedzialnych urzędników, po czym ruszyła do mediów ogłaszać, że jak raz kończą się prace nad zaostrzeniem ustawy o wychowaniu w trzeźwości i lada szelest sprzedaż alkotubek zostanie zakazana. Inspekcja zaszyta pod tajemniczym akronimem IJHARS ruszyła na polowanie na trefny towar i… nie znalazła ani jednej sztuki. Kamień w wodę. Burza zaczęła przycichać.

Tymczasem nie wszystkich poniosła fala świętego oburzenia. Gdy o alkotubkach zrobiło się głośno, zaczepił mnie osiedlowy moczymorda i podnieconym głosem spytał: – Ej, sąsiad, gdzie to coś kupić? Superpomysł, można sobie spokojnie chlapnąć na ławeczce, nikt się nie przyczepi, a tu łażą patrole i gonią – zachwycał się, ale musiałem zgasić jego entuzjazm.

– Po pierwsze, tego czegoś już nie ma w sklepach, pogonili producenta, a po drugie, nie stać cię, taka seteczka kosztuje dychę i ma raptem kilkanaście wolt, przy twoim litrażu wydałbyś fortunę – poinformowałem nieco osowiałego interlokutora. – Ale przecież możesz sobie kupić mus owocowy i wlewać wódę do własnej alkotubki. – Genialne! No, jednak prasa to potęga – pochwalił mnie i, odzyskawszy dobry humor, pobiegł do Biedry.

***

Powyższy artykuł pochodzi z nr 5/2024 magazynu "Wiadomości Handlowe". Zostań naszym prenumeratorem.

08.11.2024 / 13:16
StoryEditor
Krakowski Kredens robi wielki come-back! Nowy sklep internetowy i powrót do otwierania placówek stacjonarnych
Na zdj. sklep sieci Krakowski Kredens (fot. Sorbis/Shutterstock)

Marka Krakowski Kredens chce wrócić na poważnie na handlową mapę Polski. W listopadzie uruchomi e-sklep, a na 2025 r. planuje otwarcia sklepów stacjonarnych. Pierwsza z takich placówek ruszy najprawdopodobniej w pierwszej połowie przyszłego roku.

Przypomnijmy, że Krakowski Kredens to marka sklepów i produktów spożywczych dawniej należąca do sieci Alma Market (upadłej w 2017 r.). Latem 2023 r. została sprzedana za 3...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 85% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

28.10.2024 / 11:24
StoryEditor
Starbucks: widzimy duży potencjał rozwoju również w mniejszych miejscowościach
Do tej pory Starbucks otworzył w Polsce 77 lokali, z czego cztery uruchomiono w tym roku.  (shutterstock.com)

Starbucks to sieć kawiarni tradycyjnie kojarzona z największymi miastami. Ale - jak zdradzają przedstawiciele amerykańskiej sieci w Polsce - firma dostrzega również duży potencjał do rozwoju także w mniejszych miejscowościach, jako przykład podając swoje ostatnie otwarcia w Toruniu i Gliwicach.

– Wybierając lokalizację nowej kawiarni przede wszystkim weryfikujemy jej rynkowy potencjał. Miejsce takie powinno przyciągać naszych stałych i nowych gości, a jednocześnie poma...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12. listopad 2024 00:17