31.10.2024 / 14:28
StoryEditor

Właściciel Biedronki: Polacy mają pieniądze, ale wolą oszczędzać, na zakupach są ostrożni. Czego spółka spodziewa w kolejnych miesiącach?

Biedronka w Łodzi (fot. KK)

Inflacja w Polsce spowolniła, a konsumenci mają pieniądze, ale wciąż bardzo ostrożnie robią zakupy, nie tylko spożywcze. Ceny są dla nich ważne, dlatego nadal będziemy w nie inwestować. Na agresywnym rynku, przy niskiej dynamice konsumpcji, nie należy się spodziewać zmiany nastawienia klientów – mówi Ana Luisa Virginia, szefowa finansów Jeronimo Martins.

– W Polsce mamy do czynienia z taką sytuacją, że konsumenci mają pieniądze – rośnie dochód rozporządzalny gospodarstw domowych, rosną też oszczędności prywatne – a jednocześnie ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.11.2024 / 13:15
StoryEditor
GUS podał finalne dane o inflacji za październik. Ostatni miesiąc przyniósł największy wzrost cen w tym roku
W październiku br. inflacja w Polsce wyniosła 5 proc. i była najwyższa w tym roku (fot. Shutterstock)

​Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w październiku były o 5 proc. wyższe niż w analogicznym miesiącu przed rokiem – wynika z finalnego odczytu inflacji podanego przez GUS. Ceny żywności i napojów bezalkoholowych wzrosły o 4,9 proc., a napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych – o 4,3 proc.

GUS podał finalne dane dotyczące inflacji za ostatni miesiąc. Wynika z nich, że ceny towarów i usług konsumpcyjnych w październiku 2024 r. w porównaniu z analogicznym miesiącem ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.11.2024 / 14:40
StoryEditor
Tabliczka czekolady z kremem pistacjowym za kilkaset złotych? Social media wykreowały nowy trend, klienci stoją w kolejkach
Modę wykorzystał Lindt, sprzedając ten rodzaj czekolady w swoich sklepach po prawie 15 euro za tabliczkę (źródło: e-bay)

TikTok i Instagram wzbudziły duże zapotrzebowanie na specyficzny rodzaj czekolady - cena za jedną tabliczkę dochodzi do 15 euro w sklepie, na e-bayu można ją odsprzedać nawet za kilkaset euro. Producenci nie nadążąją z dostarczaniem konkretnego składnika, żeby móc zrealizować wszystkie zamówienia.

Żadne słodycze nie są obecnie tak wysoko na topie, jak czekolada z Dubaju (Dubai Chocolate). Konkretnie chodzi tabliczkę czekolady, wypełnioną kremem pistacjowym - ale o chrupk...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. listopad 2024 22:51