30.05.2024 / 17:27
StoryEditor

Ta sama przekąska dla psa i jego pana. Fanaberia czy przyszłość rynku pet food?

Na rynku produktów i usług dla zwierząt coraz wyraźniejszy jest trend pet humanization. Jego przejawem są m.in. przekąski przeznaczone do wspólnej konsumpcji dla psów i ich opiekunów (fot. Shutterstock)
Trend pet humanization, czyli traktowanie zwierząt domowych jak członków rodziny nabiera rozpędu. Potwierdza to ostatnia edycja targów Interzoo. Ich odkryciem okazały się przekąski, które właściciele psów mogą konsumować razem ze swoimi pupilami.

Obywające się co dwa lata w Norymberdze targi Interzoo to wydarzenie, które pokazuje najważniejsze trendy w branży zoologicznej. Ta wyraźnie zmierza w kierunku pet humanization, czyli traktowani zwierząt jak członków rodziny i przenoszenia na nie ludzkich zwyczajów np. w zakresie diety czy stylu życia. Ten trend napędza rynek produktów i usług dla zwierząt, w tym karm i przysmaków premium.

Produkty te podobnie jak artykuły spożywcze przeznaczone dla ludzi często są wzbogacane w superfoods, nie zawierają dodatków zbożowych, sztucznych konserwantów czy GMO. Są też wśród nich propozycje wegańskie.

Trend pet humanization w praktyce

Duże zainteresowanie karmą i przekąskami premium było wyraźnie widoczne w trakcie ostatniej edycji targów Interzoo. Potwierdza je Wojciech Wydro, członek zarządu w Promenade Pet Care oraz dyrektor eksportu w Petmex Company – jednej z 80 polskich firm, które prezentowały swoją ofertę na tym wydarzeniu.

– Podczas Interzoo, jednych z najbardziej znaczących targów zoologicznych na świecie, obserwowaliśmy zainteresowanie szczególnie produktami premium, m.in. karmą dla psów marki Champer Pet Care Formula z fitobiotykami (wyciągami roślinnymi, które wpływają korzystnie na mikroflorę jelitową, poprawiając odporność, kondycję skóry i sierści – red.) – relacjonuje Wojciech Wydro. I dodaje, że wśród produktów przedstawionych przez innych graczy czymś nowym i ciekawym były przekąski do wspólnej konsumpcji dla psów i ich opiekunów, wpisujące się w trend pet humanization.

Zdaniem Wojciecha Wydro do rosnących wydatków na wysokiej jakości karmę, przysmaki czy akcesoria dla zwierząt przyczynia się coraz większa świadomość ich właścicieli. – Choć konsumenci poszukują oszczędności, to jednocześnie rośnie popyt na marki premium w branży pet food. Właściciele zwierząt domowych coraz częściej postrzegają żywność, którą im podają jako lekarstwo i sposób zapobiegania chorobom. Obserwujemy, jak na przestrzeni ostatnich lat ten trend się umacnia – zauważa ekspert.

Więcej millenialsów, więcej pupili

Ogromny wpływ na zachowania klientów związane z zakupem produktów dla zwierząt mają zmiany demograficzne, w tym rosnący udział w populacji świadomych żywieniowo millenialsów, którzy do 2025 r. będą stanowić jedną trzecią opiekunów zwierząt domowych, co będzie przekładać się na wyższe wydatki.

Jak duże? Według raportu Bloomberg Intelligence Pet Economy Report, globalna wartość branży produktów dla zwierząt domowych szacowana w roku 2023 na 320 mld dolarów, w ciągu siedmiu lat (do roku 2030) osiągnie 500 mld dolarów.

Rosnący udział millenialsów w populacji ma iść w parze z coraz większą liczbą zwierząt domowych, która już teraz robi wrażenie. Według raportu FEDIAF w Europie jest około 91 mln gospodarstw domowych posiadających ok. 340 mln zwierząt domowych, w tym m.in. 127 mln kotów 104 mln psów. W Polsce według FEDIAF jest ponad 8 milionów psów i ponad 7 milionów kotów.

Polska potęgą w produkcji karmy dla psów i kotów

Wszystko to dobrze wróży producentom, dystrybutorom i sprzedawcom produktów dla zwierząt i może dodać wiatru w żagle wielu polskim firmom, które w branży pet food już teraz zajmują znaczącą pozycję. Wg danych ICT i Polskiego Instytutu Ekonomicznego Polska plasuje się obecnie na 5. miejscu listy światowych eksporterów karmy dla psów i kotów.

02.04.2025 / 08:31
StoryEditor
Sprzedaż tych wyrobów będzie zakazana. Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy tytoniowej
Prezydent Andrzej Duda (fot. Prezydent.pl)

Prezydent Andrzej Duda złożył podpis pod nowelizację ustawy tytoniowej. Oznacza to, że w Polsce wprowadzony zostanie zakaz sprzedaży podgrzewanych wyrobów tytoniowych z charakterystycznym aromatem.

Nowela tzw. ustawy tytoniowej uchwalona została przez Sejm w lutym br. Nowelizacja jest realizacją obowiązku implementacji dyrektywy delegowanej Komisji UE.

Co przewiduje no...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.04.2025 / 10:14
StoryEditor
Eurocash podaje wyniki. Co z nich wynika? W jakich kolorach Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash widzi ten rok?
Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash, zapowiada, że w 2025 r. firma pozostanie skupiona na kwestiach kosztowych, ale za kluczowe uważa działania ukierunkowane na rozwój biznesu (fot. materiały prasowe)

Grupa Eurocash zakończyła rok z przychodami na poziomie 32,2 mld zł, co oznacza spadek o 0,7 proc. względem roku poprzedniego. Marża brutto wypracowana przez Grupę wyniosła 13,4 proc. i była o 0,2 p.proc. mniejsza niż rok wcześniej. Zysk netto za rok 2024 wyniósł z kolei 3,8 mln zł. Jak wyglądały wyniki w poszczególnych segmentach działalności i w jakich kolorach prezes Grupy Eurocash – Paweł Surówka widzi ten rok?

Zeszłoroczne przychody w segmencie hurtowym Grupy Eurocash, który stanowi core jej biznesu wyniosły 23,1 mld zł i były o 1,2 proc. niższe od zanotowanych w 2023 r. Pozyt...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. kwiecień 2025 09:10