22.08.2021 / 15:53
StoryEditor

Największa grupa Polaków wydaje do 500 zł miesięcznie na zakupy spożywcze [BADANIE]

42 proc. konsumentów robi zakupy 2-3 razy w tygodniu, wynika z sondażu CBRE (fot. Łukasz Rawa, wiadomoscihandlowe.pl)
Klienci powoli zaczynają wracać do starych przyzwyczajeń zakupowych. Wszystko wskazuje na to, że sektor spożywczy nieco odbije w 2021 roku w porównaniu pandemicznego roku 2020. Obecnie najwięcej konsumentów deklaruje, że robi zakupy 2-3 razy w tygodniu, a miesięcznie przeznacza około 500 zł na jedną osobę w gospodarstwie domowym – wynika z badania CBRE.

Udział sektora spożywczego i niespożywczego utrzymuje się od lat w Polsce na podobnym poziomie. Według danych Euromonitor International, w latach 2016-2019 proporcje te wyno...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.11.2024 / 15:52
StoryEditor
Dino Polska może w perspektywie trzech lat zwiększyć przychody i zyski o ponad połowę [PROGNOZA]

Dino Polska może – według prognoz DM BOŚ – zwiększyć przychody z poziomu niespełna 25,7 mld zł w 2023 r. do prawie 41,8 mld zł w 2026 r. Oznaczałoby to wzrost o ponad 62 proc. Zysk netto może w tym samym ujęciu wzrosnąć z nieco ponad 1,4 mld zł do blisko 2,3 mld zł.

Dino Polska może – zgodnie z szacunkami DM BOŚ – wypracować w 2024 r. przychody rzędu 29,2 mld zł, w porównaniu z niespełna 25,7 mld zł w roku ubiegłym. W 2025 r. spółka moż...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.11.2024 / 14:17
StoryEditor
Polacy odwracają się od supermarketów. Jaki format sklepów obecnie przyciąga kupujących?
Polacy odwracają się od supermarketów. Jaki format sklepów przyciąga najwięcej kupujących? (fot. Shutterstock)

Najnowsze badanie Proxi Cloud dotyczące zmiany ruchu w sklepach spożywczych było prowadzone w takich sieciach jak Lidl, Biedronka, Żabka, Dino, Netto, Carrefour, Aldi czy Kaufland. Który format najbardziej przyciągał klientów, a które formaty ich straciły?

Ostatnie słabe wyniki konsumpcji odzwierciedlają również badania Proxi Cloud dotyczące ruchu w sklepach spożywczych. Dane pokazują wyraźny spadek liczby klientów w dyskontach, s...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14. listopad 2024 02:13