19.07.2023 / 08:19
StoryEditor

Marki własne rosną w siłę w czasach wysokiej inflacji! Wyróżnia się szczególnie jeden kraj. A co z Polską?

Marki własne w sieci sklepów Dino - kasza Kuchnia Smaku (wiadomoscihandlowe.pl/MG)
Szukający oszczędności konsumenci coraz chętniej sięgają po produkty private brands. Ich udział w sprzedaży produktów FMCG stale rośnie, jednak jedno państwo bije pod tym względem inne na głowę.

Chodzi o Portugalię. W ciągu roku (dane z maja 2023) udział sprzedaży marek własnych na tamtejszym rynku wzrósł o 4,9 proc. Na drugim miejscu pod tym względem znalazły się N...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 82% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.03.2025 / 11:23
StoryEditor
Czy kakao zaczyna brakować nawet w Ameryce? Nestlé wprowadza "innowacyjny" produkt, który ogranicza użycie czekolady
Nestlé wprowadza ”innowacyjny” produkt, który ogranicza użycie czekolady (fot. testing/Shutterstock.com)

Nestlé wprowadza na rynek meksykański linię Choco Trio – produkt łączący mleczną czekoladę z chrupiącym ciastkiem. Choć producent reklamuje go jako nowatorskie doświadczenie, w Polsce takie połączenie funkcjonuje od lat. Czekolada z nadzieniem biszkoptowym czy herbatnikowym to rozwiązanie dobrze znane konsumentom, jednak globalny koncern prezentuje je jako świeże spojrzenie na kategorię słodyczy.

Choco Trio to jeden z produktów linii Chocobakery, która obejmuje także Choco Cookies – kruche ciastka z kremowym nadzieniem czekoladowym oraz Choco Biscuit – klasyczne połącz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.03.2025 / 11:53
StoryEditor
Czy Dino wypłaci w końcu dywidendę? Analitycy: W 2026 r. ok. 800 mln zł mogłoby trafić po raz pierwszy do akcjonariuszy
Sklep Dino w Wałbrzychu (Shutterstock)

Według analityków Noble Securities spółka Dino Polska notowana jest obecnie z ponad 70 proc. premią do spółek porównywalnych. Analizując historyczne dane i perspektywy dla firmy eksperci postanowili dokonać korekty prognozy wyników m.in. ze względu na plany rozwoju sieci sprzedaży i dane wpływające na oczekiwany poziom LfL. W konsekwencji wskazali na 27-proc. potencjał spadkowy w średnim okresie.

Analitycy Noble Securities obniżyli więc rekomendację dla spółki Dino Polska do “Sprzedaj” z “Redukuj” podnosząc cenę docelową z 264,6 zł do 358,4 zł.

Jaka dy...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 83% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26. marzec 2025 04:16