19.01.2023 / 11:47
StoryEditor

Konsumenci w coraz lepszych nastrojach. Do optymizmu jednak daleko

Obecna sytuacja inflacyjna utrzymuje w nas potrzebę kontrolowania wydatków
GUS opublikował dane na temat koniunktury konsumenckiej w styczniu 2023 roku. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), wyniósł - 38,1 i był o 3,8 p. proc. wyższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.

Jak informuje GUS, wszystkie składowe wskaźnika uzyskały wartości wyższe niż przed miesiącem. Największe wzrosty odnotowano dla ocen przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju or...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.02.2025 / 14:37
StoryEditor
Makro Polska obawia się, że wdrożenie systemu kaucyjnego może być realną barierą dla całego rynku dystrybucji
Butelkomat w sklepie sieci Lidl, zdj. ilustracyjne (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

System kaucyjny to temat na czasie. Co ciekawe, w naszych wewnętrznych rozmowach dochodzimy do wniosku, że wielu kluczowych producentów nie jest gotowych na deklarację wprowadzenia wymogów systemu kaucyjnego nawet od 1 stycznia 2026 roku. To jest realna bariera dla całego rynku dystrybucji. Komentuje Sławomir Leszczyński, członek zarządu i dyrektor pionu handlowego w Makro Polska.

Menedżer ostrzega, że jeśli kluczowi gracze – dostawcy produktów z branży FMCG, szczególnie producenci napojów, od których zaczyna się cały proces budowania systemu kaucyjnego –...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.02.2025 / 12:32
StoryEditor
Lidl ucieka Biedronce! Sieć znacząco zwiększyła wydatki na reklamy
Największymi reklamodawcami telewizyjnymi są firmy związane z branżą farmaceutyczną. Gonią je sieci handlowe, szczególnie Lidl (fot. Justyna Czupryniak/canva)

Rosną telewizyjne wydatki reklamowe przedsiębiorstw z branży FMCG w Polsce. Najnowsze dane z raportu Nielsen Media za styczeń 2025 r. pokazują, które firmy postawiły na intensywną promocję i jak zmienia się krajobraz rywalizacji na rynku.

Aflofarm obronił swoją pozycję lidera i wciąż jest największym reklamodawcą telewizyjnym w Polsce. W styczniu br. ten producent wydał na reklamę astronomiczne ponad 183 mln zł, ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. luty 2025 08:07