15.11.2021 / 15:02
StoryEditor

Inflacja bazowa będzie oddziaływać w kierunku dalszego wzrostu cen [ANALIZA]

Ceny żywności będą rosnąć. ()
Zgodnie z finalnymi danymi GUS inflacja CPI w Polsce zwiększyła się w październiku do 6,8 proc. r/r wobec 5,9 proc. we wrześniu. To wynik zgodny ze wstępnym szacunkiem GUS oraz wyraźnie powyżej konsensusu rynkowego (6,4 proc.) i prognozy Credit Agricole Bank Polska (6,5 proc.). Jak zwracają uwagę eksperci CA, inflacja kształtuje się na najwyższym poziomie od maja 2001 r. i od 7 miesięcy pozostaje powyżej górnej granicy odchyleń od celu inflacyjnego NBP, który wynosi 3,5 proc. r/r.

Jak wyjaśniają analitycy Credit Agricole Bank Polska, w kierunku wzrostu inflacji oddziaływała wyższa dynamika cen w kategorii „żywność i napoje bezalkoholowe” – 5,0 proc. r/r w...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.03.2025 / 13:20
StoryEditor
Menedżer bardzo kulturalny. Marta Wrochna-Łastowska z Żabki wybrała dla Was cztery książki
Marta Wrochna-Łastowska (fot. materiały prasowe/Żabka Polska)

Kontynuujemy cykl, w którym czołowi menedżerowie ze świata handlu FMCG mówią nie o dobrach szybkozbywalnych, lecz o dobrach kultury. Tym razem są to cztery książki, które rekomenduje Marta Wrochna-Łastowska, członkini zarządu i CFO w Grupie Żabka. Wybrane przez nią lektury to gratka dla osób ceniących sobie intelektualny rozwój, poszukujących wiedzy na temat mechanizmów ludzkiego myślenia, a także zadających pytania o kondycję współczesnego świata i przyszłość technologii.

„Pułapki myślenia", autor: Daniel Kahneman

Książka uświadamia czytelnikom, w jaki sposób nasze umysły podejmują decyzje i jak często wpadają przy tym w poznawcze pułapki. A...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.03.2025 / 15:30
StoryEditor
Reklama Lidla w telewizji, a może smsy od Biedronki? Zobacz, jakie formy reklamy preferują Polacy [BADANIE]
Kadr ze spotu reklamowego Lidla (źródło: Lidl Polska)

ARC Rynek i Opinia zapytało polskich konsumentów o preferowane formy reklamy. Z badania dowiadujemy się, czy Polacy wolą oglądać spoty w telewizji, dostawać gazetkę do skrzynki na listy, czy może mieć styczność z reklamami umieszczanymi bezpośrednio w sklepach.

Jak tłumaczą autorzy badania, niewątpliwie fenomenem w tym zestawieniu okazał się direct mail, czyli materiały drukowane, co do zasady wrzucane do skrzynek na listy. Badan...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25. marzec 2025 21:13