14.08.2024 / 12:53
StoryEditor

Szymon Mordasiewicz, CPS GfK: Na rynek FMCG wraca popyt. Konsument nie potrzebuje tylu promocji, ale i tak je dostanie

Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający w Consumer Panel Services GfK (fot. Łukasz Rawa)

Po sześciu miesiącach 2024 r. można śmiało stwierdzić, że na rynek FMCG wraca popyt. Po tym jak zeszły rok był drugim z rzędu zakończonym spadkiem wolumenu, to w pierwszej połowie bieżącego roku w końcu widzimy wzrost w zakupach polskich gospodarstw domowych. I jest to wzrost bardzo wyraźny. Wartość zakupów rośnie o 8 proc., a wolumen o 6 proc. Wracamy zatem do rosnącej konsumpcji – mówi Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający w Consumer Panel Services GfK.

Już od stycznia 2024 r. wskaźnik nastrojów konsumenckich utrzymuje się na plusie, co oznacza pozytywne nastawienie nabywców zarówno wobec swoich obecnych finansów, jak i oczeki...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06.08.2024 / 15:53
StoryEditor
Amazon zmienia zasady naliczania VAT w Europie dla sprzedaży B2B
Amazon zmienia zasady naliczania VAT w Europie dla sprzedaży B2B (fot. Christian Wiediger/Unsplash)

Od 7 sierpnia Amazon wprowadza zmiany w metodologii stosowanej w usługach obliczania podatku VAT w Europie w przypadku sprzedaży B2B. Ich celem jest zagwarantowanie precyzyjnego naliczania podatku VAT na podstawie kraju siedziby sprzedawcy oraz usunięcie reguł odwrotnego obciążenia w obrocie krajowym w przypadku nierezydenta w Chorwacji.

Zgodnie z nową metodologią, aby ustalić, gdzie dany sprzedawca ma siedzibę, Amazon będzie używać kraju z zarejestrowanego adresu przedsiębiorcy, a nie kraju z adresu powiąza...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 82% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.08.2024 / 16:04
StoryEditor
Arkadiusz Kawa dołącza do Last Mile Experts. Zajmie się obszarem KEP i e-commerce
Arkadiusz Kawa (fot. Andrzej Bożecki)

Były dyrektor zarządzający Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny przechodzi do firmy doradczej Last Mile Experts. Będzie odpowiadał za obszar KEP i e-commerce.

Kawa zostanie partnerem w firmie i jak poinformował Marek Różycki, managing partner w Last Mile Experts, będzie doradzał klientom w zakresie badań rynku, analiz branżowych i str...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 86% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14. sierpień 2024 14:40