26.06.2024 / 17:50
StoryEditor

Pora relaksu. Czy Polacy trochę poluzują sakiewki w czasie wakacji? [BADANIE]

W wakacje mniej uważnie pilnujemy portfela
Sezon wakacyjny to czas swobodniejszych zakupów, pora relaksu. Trzy czwarte Polaków planuje krótszą czy dłuższą wyprawę urlopową i wielu zamierza trochę mniej oszczędnie planować budżet na ten cel.

Obecnie trzech na czterech Polaków planuje kilkudniowy lub dłuższy wyjazd wakacyjny. Tylu samym z nas udało się wyjechać na taki wyjazd w ciągu ostatnich dwóch lat. Podobnie jak rok temu, wakacje w kraju są nadal częstszym wyborem niż te za granicą.

Główne zakupy w znanej sieci, reszta lokalnie

Jak wynika z analizy agencji Inquiry, 58 proc. badanych wyjeżdżających robi zakupy spożywcze już po dotarciu na miejsce. Nadal jednak co czwarty z nas część potrzebnych produktów zakupi wcześniej, a resztę uzupełni w ramach oferty lokalnej – najczęściej w sklepie sieciowym dostępnym na miejscu – niezależnie od tego czy jest nam znany czy nie (46 proc.). Niewiele mniej osób uda się do sklepu sieciowego, który zna ze swojego miejsca zamieszkania. Ma to kilka atutów – znamy sklep i jego rozkład, możemy kupić nasze ulubione produkty oraz skorzystać z atrakcyjnych cen. Co szczególnie ciekawe, ponad jedna trzecia Polaków wybierze sklepy lokalne i regionalne, przede wszystkim ze względu na możliwość zapoznania z lokalnymi produktami.

Zakupy leasure

Zakupy wyjazdowe to także sposób na spędzanie wolnego czasu np. podczas zwykłego "łażenia po sklepach", które deklaruje 66 proc. badanych wyjeżdżających. Zdecydowanie najczęściej odwiedzamy sklepy oraz stoiska z pamiątkami (44 proc. badanych). Lubimy również odwiedzić ulice handlowe (43 proc.), a także lokalne targowiska (38 proc.). Zdecydowana większość z nas kupuje na wyjazdach pamiątki (87 proc.). Takich zakupów najczęściej dokonujemy właśnie na stoiskach i straganach. Są to najczęściej zakupy spontaniczne - jedynie co trzeci wyjeżdżający Polak sprawdza przed wyjazdem lokalną ofertę.

Luźniejsze portfele wakacyjne

Co ważne, po dwóch latach trudnej sytuacji ekonomicznej, a co za tym idzie słabszej kondycji finansowej Polaków, tegorocznie badanie agencji Inquiry skłania do większego optymizm, gdyż odsetek tych wyjeżdżających, którzy zamierzają na wakacyjnych zakupach oszczędzać zmniejszył się wyrażnie (zmiana z 47 proc. do 37 proc. wobec ubiegłego roku).

– Polacy lubią wyjeżdżać i starają się nie rezygnować z wakacji, nawet w warunkach nieco słabszej kondycji finansowej. Gdy są już na urlopie, zakupy to jedna z form relaksu i odpoczynku. Przechadzamy się po lokalnych sklepach czy targowiskach w poszukiwaniu pamiątek i produktów regionalnych, pozwalających nieco lepiej poznać miejsce, w którym się znajdujemy – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska firmy Inquiry.

30.10.2024 / 11:28
StoryEditor
Kaufland poszerza portfolio marek własnych. Na jaką kategorię produktową stawia sieć?
SIeć Kaufland rozszerza portfolio marek własnych o nowy brand fot. wiadomoscihandlowe.pl/MG)

W ofercie sklepów Kaufland w Polsce znajduje się ponad 2 tys. produktów marki własnej, głównie pod brandem K-Classic. Od kilku lat sieć systematycznie poszerza portfolio o nowe marki specjalistyczne. Debiutujący właśnie w sprzedaży brand K-Carinura jest kolejnym ich przykładem.

Rynek karmy i akcesoriów dla zwierząt w Polsce systematycznie rośnie. Posiadacze zwierzą mają też coraz większą świadomość ich potrzeb. W odpowiedzi na ten trend sieć Kaufland w...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.11.2024 / 11:06
StoryEditor
Zalando raportuje w trzecim kwartale znaczny wzrost wolumenu sprzedaży GMV, przychodów oraz zysków
Siedziba Zalando w Berlinie w Niemczech (Shutterstock)

Platforma modowa Zalando podaje, że wolumen brutto sprzedaży towarów (GMV) w trzecim kwartale wzrasta o 7,8 proc. do 3,5 mld euro, przychody rosną o 5,0 proc. do 2,4 mld euro. Skorygowany zysk EBIT wzrasta z 23 mln euro do 93 mln euro w kwartale, co stanowi marżę 3,9 proc.

Zalando odnotowało w trzecim kwartale silny wzrost w obu wektorach wzrostu Business-to-Consumer (B2C) i Business-to-Business (B2B), napędzany rosnącym popytem konsumentów na tle...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13. listopad 2024 23:45