21.03.2024 / 12:31
StoryEditor

Nie ma świątecznych zakupów bez promocji. Polacy stali się wytrawnymi smart-shopperami [RAPORT]

Nie ma świątecznych zakupów bez promocji (fot. Shutterstock)
W tym roku 81,2 proc. konsumentów zaopatrzy świąteczne stoły w promocjach, to nieznaczny spadek o 0,3 p.p. w stosunku do ubiegłego roku. 5,5 proc. ankietowanych kupi produkty na Wielkanoc w regularnych cenach – to wzrost o 0,3 p.p. Największy wpływ na decyzję o zakupie danych towarów wciąż będzie miała cena – 58,3 proc. Jednak jej znaczenie mocno spadło od zeszłego roku – o 15,8 p.p. W następnej kolejności liczyć się będzie m.in. promocja i jakość. Raport Grupy Blix.

W tym roku 81,2 proc. konsumentów odpowiedzialnych za domowe zakupy dokona zakupów świątecznych w promocjach. Dla 7,3 proc. shopperów nie ma to znaczenia, 5,6 proc. jest niez...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.02.2025 / 13:05
StoryEditor
SPAR po niedawnym przejęciu już otwiera nowe sklepy. Krzysztof Tokarz: rozpoczął się nowy, lepszy rozdział
SPAR po niedawnym przejęciu już otwiera nowe sklepy. Krzysztof Tokarz: rozpoczął się nowy, lepszy rozdział (fot. materiały prasowe)

GK Specjał po niedawnym przejęciu SPAR Polska już otworzył nowy sklep pod nowo nabytym szyldem. Krzysztof Tokarz, prezes grupy, zapowiada nowe rozdanie dla sieci w Polsce. Gdzie została otwarta najnowsza lokalizacja sieci?

W sobotę, 8 lutego 2025 roku, miało miejsce oficjalne otwarcie pierwszego sklepu SPAR, już pod nowym zarządem Grupy Kapitałowej Specjał. Sklep znajduje się w miejscowości Zawich...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.02.2025 / 22:28
StoryEditor
Wiemy, kiedy Biedronka otworzy pierwsze sklepy na Słowacji! Lidl i Kaufland w końcu będą miały z kim bić się o klienta
Biedronka (fot. Magda Wygralak/Shutterstock)

Sieć Biedronka otworzy swoje pierwsze sklepy na Słowacji już 5 marca. Maciej Łukowski, członek zarządu Biedronki, odpowiedzialny za ekspansję dyskontera na rynku naszych południowych sąsiadów poinformował, że firma "najpierw skupi się na otwieraniu sklepów w małych i średnich miastach, a Bratysława będzie kolejnym krokiem".

Warto przypomnieć, że pierwotnie Biedronka miała otworzyć pierwsze sklepy na Słowacji już pod koniec 2024 r. Firma postanowiła opóźnić projekt aby lepiej przygotować się do wejś...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. luty 2025 22:06