Oryginalne kreacje kampanii, oparte o malownicze ilustracje mazurskich łąk oraz o hasło przewodnie „NATURA DOBREGO SERA”, podkreślały autentyczny charakter i doceniany przez konsumentów wyjątkowy smak serów, które powstają w naturalnym otoczeniu czystej, wręcz dziewiczej przyrody Krainy Wielkich Jezior. Koncept kreatywny „alfabetu dobrego smaku”, w ramach którego wykorzystane zostały inicjały nazw najpopularniejszych gatunków serów – „G JAK GOUDA”, „M jak MAZUR” (Złoty Mazur) czy „E JAK EDAM” – pozwolił zaprezentować sery marki Mlekpol jako synonim prawdziwego, najlepszego żółtego sera. Efektem miało być wywołanie naturalnego skojarzenia – „Jak żółty ser, to z Mlekpolu”.
Komunikacja w pierwszej fazie kampanii koncentrowała się na podstawowej okazji do konsumpcji serów żółtych, jaką jest śniadanie. O poranku wszyscy lubią przecież pachnące, świeże pieczywo posmarowane masłem z plastrem żółtego sera i warzywnymi dodatkami. W okresie back to school marka i produkty ukazywane były w kontekście okazji do konsumpcji serów żółtych poza domem, dzięki złożonej kanapce, którą można zabrać ze sobą do szkoły lub do pracy. Efektowne kreacje z pysznymi, zdrowymi i pożywnymi kanapkami zachęcały kupujących do posmakowania natury dobrego żółtego sera w różnych wariantach oraz inspirowały konsumentów do prawidłowego odżywiania się.
Skoordynowana komunikacja z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi, dobra widoczność na wizerunkowych i doskonale dopasowanych kontekstowo nośnikach INIMAGE oraz reklama w aplikacjach zakupowych Listonic, a także Moja Gazetka – zapewniły łącznie ponad 70 milionów odsłon i efektywne dotarcie do ponad 12 milionów konsumentów. Kampania serów Mlekpolu została nadzwyczaj dobrze przyjęta przez odbiorców i okazała się niezwykle skuteczna.