Nieustannie poszukujemy rynkowych szans i optymalizujemy portfolio. Dzięki temu umacniamy pozycję lidera w kategorii pasztetów, a dane sprzedażowe pokazują, że nasze działania dają wymierne efekty. Miniony rok przyniósł nam rekordowe wyniki. Według danych Nielsena Profi (jako producent) jest nie tylko numerem jeden w kategorii pasztetów, ale również osiągnął najwyższe udziały rynkowe w historii firmy: 44,6%*. W porównaniu do roku poprzedniego wzrost wolumenu sprzedaży wyniósł +22,9%. To oznacza, że rośniemy 4 razy szybciej niż rynek!
Smak to jeden z najważniejszych atrybutów naszych pasztetów, który ma znaczący wpływ na decyzje zakupowe, dlatego dokładamy wszelkich starań, by sprostać wysokim wymaganiom odbiorców. Wyniki badań sensorycznych**, przeprowadzonych w marcu ubiegłego roku, pokazały, że Profi jest najlepiej ocenianym pasztetem wśród głównych marek na rynku. Ponad 80% konsumentów odpowiedziało, że pasztet Profi spełnia ich oczekiwania, a niemal połowa badanych uznała pasztet naszej marki za bardzo dobry lub znakomity. Wiedza, że aż 71% konsumentów wybiera pasztet Profi, jeszcze mocniej motywuje nas do pracy. W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór smaków w różnorodnych gramaturach i opakowaniach, by każdy mógł wybrać swój ulubiony.
Nagrodzoną linię pasztetów Profi w metalowej puszce 160 g wprowadziliśmy na rynek stosunkowo niedawno, dzięki inwestycji w nowoczesną, w pełni zautomatyzowaną linię produkcyjną. Dzisiaj wiemy, że była to doskonała decyzja. Ulubione produkty konsumentów w wygodnych opakowaniach spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem. W puszkach oferujemy 4 najpopularniejsze smaki: klasyczny firmowy, z pomidorami, wariant z pieczarkami oraz z papryką. Metalowe opakowanie świetnie zabezpiecza zawartość, co jest szczególnie ważne, gdyż pasztety Profi nie zawierają konserwantów.
Czujemy, że jako lider rynku pasztetów, jesteśmy odpowiedzialni za rozwijanie kategorii i wyznaczanie nowych kierunków. Cieszymy się, że nasze starania docenia nie tylko środowisko branżowe, ale także konsumenci.
*Profi za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), Udziały w sprzedaży wolumenowej w kilogramach, rok 2021 vs 2022, w kategorii: Pasztety
Źródło: ** Badania hedoniczne wg. Normy ISO 11136:2014, ALS Food & Pharmaceutical Poland Sp. z.o.o., przeprowadzone w okresie 23.-30.03.2022.