19.12.2022 / 09:00
StoryEditor

Koncepty NORTH COAST generują 30 proc. wzrosty sprzedaży u detalistów

Maciej Stróżyk (Prezes NORTH COAST S.A)
Maciej Stróżyk (Prezes NORTH COAST S.A)
Maciej Stróżyk (Prezes NORTH COAST S.A)
Maciej Stróżyk (Prezes NORTH COAST S.A)
Maciej Stróżyk (Prezes NORTH COAST S.A)
alkohol (alkohol)
Maciej Stróżyk (Prezes NORTH COAST S.A)
Maciej Stróżyk (Prezes NORTH COAST S.A)
Maciej Stróżyk (Prezes NORTH COAST S.A)
Maciej Stróżyk (Prezes NORTH COAST S.A)
NORTH COAST od ponad roku realizuje w wybranych punktach detalicznych autorskie koncepty marketingowe „Italia na talerzu” oraz „Italia w kieliszku”. Według analiz dystrybutora projekty te średnio generują 30 proc. wzrosty sprzedaży promowanych produktów. Na bazie tego sukcesu, firma zdecydowała się o rozszerzeniu projektu o standy ITALIAN BAR.

30 lat na rynku

NORTH COAST to największy w Polsce importer i dystrybutor wysokogatunkowych produktów spożywczych pochodzących głównie z Włoch, ale także z Francji, Hiszpanii, Grecji oraz Anglii. Swoją działalność firma rozpoczynała w 1992 roku od małego magazynu w Pruszkowie pod Warszawą i dystrybucji zaledwie kilku włoskich marek z asortymentem produktów suchych. Dziś NORTH COAST to przedsiębiorstwo będące częścią francuskiej grupy mleczarskiej LACTALIS, zatrudniające blisko 250 osób z rocznym obrotem ponad 260 mln zł, działające na terenie całego kraju oraz obsługujące rynki Europy Środkowo - Wschodniej.

Przez 30 lat istnienia NORTH COAST nie tylko budował swoją pozycję na rynku, ale także stał się częścią sukcesu kuchni śródziemnomorskiej w Polsce. Według badań kuchnia włoska jest najpopularniejszą kuchnią zagraniczną rodaków i niewiele ustępuje na tym polu kuchni rodzimej. To między innymi dzięki NORTH COAST klienci zyskali łatwy dostęp do najlepszych włoskich produktów i zmienili swoje nawyki żywieniowe. Aktualnie w ofercie firmy jest blisko 1500 indeksów od ponad 100 dostawców tj. Agnesi, Galbani, Cirio, Lotus, Riso Gallo, St. Dalfour, Sacla, Pasqua, Bindi, Roberto, Cellini i wiele innych lubianych przez klientów i znanych na całym świecie marek włoskich oraz z rejonu basenu Morza Śródziemnego.

Wsparcie dla detalistów

NORTH COAST dociera do klientów ze wszystkich kanałów sprzedaży oferując im dedykowane wsparcie marketingowe. „Od 2020 roku realizujemy programy „Italia na talerzu” i „Italia w kieliszku”, w ramach których proponujemy detalistom możliwość ekspozycji naszych produktów na standach. Konsument dzięki temu ma wszystko czego potrzebuje w jednym miejscu.” – mówi Maciej Stróżyk Prezes NORTH COAST i dodaje – „Właściciel sklepu zyskuje więcej miejsca na wystawienie produktów i ma możliwość stworzenia włoskiej strefy w swoim sklepie.” Dodatkowo na standach znajdują się ulotki z przepisami oraz kody QR odsyłające strony z ciekawymi przepisami na włoskie dania. Na ekspozytorach „Italia w kieliszku” prezentowane są topowe wina z doskonałych włoskich winnic. Ekspozytory ze śródziemnomorskimi specjałami są już dostępne w 350 lokalizacjach różnych sieci detalicznych takich jak Lewiatan, Spar, Delikatesy Centrum czy sklepy Społem. O dobór asortymentu i zatowarowanie dbają przedstawiciele handlowi w porozumieniu z kierownikami sklepów. Z analiz finansowych wynika, iż sklepy z ekspozytorami notują o 30% wyższe obroty asortymentu prezentowanego na standach oraz 18% innych produktów z oferty NORTH COAST. Dlatego coraz więcej detalistów planuje wprowadzić standy w swoich placówkach.

Nowy koncept „Italian Bar”

Na bazie sukcesu projektów „Italia na talerzu” i „Italia w kieliszku” NORTH COAST zdecydował o uruchomieniu kolejnego konceptu „Italian bar”. To gotowe rozwiązanie dla punktów detalicznych oraz specjalistycznych sklepów alkoholowych. Tu klienci znajdą szeroką ofertę włoskich alkoholi, począwszy od popularnego aperitivo, poprzez digestivo, wermuty, giny oraz soft drinki, kończąc na bombardino. Koncept ten od kilku już lat realizowany jest w kanale HoReCa, gdzie przynosi zarówno NORTH COAST, jak i restauratorom wymierne korzyści. Teraz firma chce przekonać do tradycyjnych włoskich trunków także klientów sklepów detalicznych. „Dzisiaj w obliczu inflacji oraz rosnących cen praktycznie wszystkich produktów będziemy skutecznie wspierać naszych klientów w działaniach marketingowych” – mówi Maciej Stróżyk – „Stąd pomysł na kolejny koncept, który mamy dobrze przetestowany w HoReCa i jesteśmy przekonani, że przyjmie się także w detalu.”

NORTH COAST
www.northcoast.com.pl

13. listopad 2024 13:24