Bez względu na branżę dobrze przemyślana strategia zwiększa szansę na przyciągnięcie nowych klientów. Jak wykorzystać potencjał najgorętszych dat w kalendarzu handlowym? Przedstawiamy kilka dobrych praktyk. Niektóre z nich można wprowadzić niewielkim kosztem i praktycznie od ręki, a na pewno wszystkie powinny zostać z nami przez cały rok!
1. Osobisty przekaz
Charakter komunikacji z klientem bardzo zależy od typu branży, dlatego trzeba stosownie dobrać techniki sprzedaży. Jedną z bardziej uniwersalnych są komunikaty nastawione na „Ty”. – Ważne, aby w swojej wypowiedzi sprzedawca za każdym razem kładł w centrum uwagi klienta i wszystko to, co może zrobić klient. Począwszy od pytań z etapu badania potrzeb, przez prezentację oferty, aż do momentu podjęcia decyzji o zakupie. Najskuteczniejsza technika sprzedaży to ta, która pozwala pokazać, że klient, jego potrzeby i oczekiwania są na pierwszym miejscu – komentuje Szymon Lach, trener oraz doradca firm w zakresie efektywnej i skutecznej sprzedaży.
2. Łatwy i przyjemny wybór
Zastosuj kilka prostych trików, aby klient mógł szybciej rozeznać się w Twojej ofercie i odnaleźć to, czego szuka. Dobrym pomysłem są tzw. gift guides, czyli prezentowe przewodniki. Mogą mieć formę papierowych lub elektronicznych katalogów. Aby ułatwić użytkownikowi poruszanie się po stronie www, warto z kolei podzielić produkty ze względu na grupy docelowe, na budżet albo na wiek. Dobrze sprawdzą się wszelkie rankingi, np. TOP 10 najchętniej wybieranych czy najmodniejszych produktów.
3. Inspirujące opisy
Niech opis będzie konkretny, ale też sugestywny. Podpowiedz, komu szczególnie spodoba się dana rzecz i na jaką okazję się sprawdzi. Jeśli oferujesz specjalistyczne sprzęty, warto wyraźnie zaznaczyć, że Twój zespół chętnie doradzi kupującemu. Dzięki temu klienci poczują, że mogą liczyć na wsparcie profesjonalistów.
4. Aspekt techniczny
W godzinach szczytu Twoja strona www powinna działać bez zarzutu i radzić sobie z dużym ruchem. Długi czas ładowania niemal od razu zniechęca przyszłych klientów. Zadbaj więc o to, by szybko mogli odnaleźć interesujące ich produkty. Zaoferuj też jak najwięcej możliwości płatności i dostawy, szczególnie jeśli prowadzisz sklep online. Pamiętaj też, że możliwość bezproblemowego oddania i/lub wymiany produktu bywa dla wielu osób decydującym czynnikiem zakupowym. Jasno poinformuj klienta o przysługujących mu prawach oraz obowiązującej procedurze. Jeśli sprzedajesz produkt przez OLX, umieść te informacje w treści ogłoszenia.
5. Nieoczywista przesyłka
Jak podtrzymać zainteresowanie klienta Twoją firmą? Diabeł tkwi w szczegółach. W okresie przedświątecznym możesz dołączyć kartkę z życzeniami od firmy. Warto wykorzystać klimat danej okazji i pomyśleć nad kreatywnym, tematycznym opakowaniem. Po zakończeniu procesu zakupu wyślij do klienta maila z podziękowaniem. Możesz przy tej okazji zaproponować specjalną, promocyjną ofertę. Wiele osób doceni to i wróci po więcej.
Dowiedz się więcej!
Interesują Cię techniki zwiększania sprzedaży? Bez względu na to, na jakim etapie rozwoju jest Twoja firma, możesz wziąć udział w bezpłatnym webinarze organizowanym przez OLX. Już w środę 24 listopada o godzinie 10.00 ceniony ekspert od sprzedaży – Szymon Lach wdroży Cię w tajniki efektywnej komunikacji z klientem i podpowie, jak dzięki temu polepszyć efektywność sprzedażową.