1. Wiadomości SMS wsparciem dla biznesu
2. Czy wykorzystując kampanię SMS, można szybko dotrzeć do klientów?
3. Czy zastosowanie SMS marketingu jest skuteczne?
4. Czy kampania SMS gwarantuje bezpośrednie dotarcie do odbiorcy?
5. Czy SMS marketing może być spersonalizowany?
6. Bezpieczeństwo marketingu SMS
Wiadomości SMS wsparciem dla biznesu
Dane gromadzone przez Urząd Komunikacji Elektronicznej jasno wskazują, że ponad 93% Polaków użytkuje telefon komórkowy. Nie ma więc nic dziwnego w tym, że przedsiębiorcy i marketingowcy dostrzegli w popularnych komórkach szansę dla biznesu – marketing SMS może być doskonałym wsparciem dla sprzedaży.
Okazuje się, że powiadomienia SMS sprawdzają się w różnych branżach, nie tylko w e – commerce. Sięgają po nie między innymi biura podróży, a także lokale gastronomiczne. Z ich pomocą można z łatwością poinformować klientów o aktualnych akcjach promocyjnych czy wyprzedażach. To również dobry wybór, gdy chcesz zachęcić klientów do tego, aby coś kupili – za pomocą SMS ów możesz przekazać im na przykład kody rabatowe. Kampanie SMS świetnie się w tym przypadku sprawdzają - krótkie wiadomości tekstowe pozwalają na zwięzłe przedstawienie oferty i zachęcenie klienta, aby z jej skorzystał.
Kiedy zadbasz o stały kontakt z klientem, a do tego dołożysz starań, aby był on w pełni spersonalizowany, pamiętaj, że masz bardzo duże szanse na wzbudzenie większego zaufania do Twojej marki. To z kolei przekłada się na zaangażowanie klientów, którzy nie będą szukać innej firmy oferującej to, co Ty, ale wrócą do Ciebie. To sprawia, że SMS marketing jest naprawdę skuteczny.
Czy wykorzystując kampanię SMS, można szybko dotrzeć do klientów?
Marketing SMS to dobry wybór, jeśli chcesz naprawdę szybko dotrzeć do klientów. Pamiętaj, że wiadomości tekstowe to sposób na zautomatyzowanie wysyłki informacji o tym, jaki status ma aktualnie zamówienie. To także świetny pomysł również wówczas, gdy chcesz bazujesz na kanale mobilnym i chcesz zwiększyć w nim sprzedaż. Warto dodać, że obecnie dostępne są specjalne platformy, które w ciągu minuty mogą wysłać nawet kilkadziesiąt tysięcy wiadomości typu SMS. Kampanie SMS przynoszą oczekiwany efekt - w wielu wypadkach są dużo bardziej efektywne niż inne kanały reklamy. Pod tym względem potencjał wiadomości SMS jest bardzo wysoki.
Czy zastosowanie SMS marketingu jest skuteczne?
Marketing SMS charakteryzuje się wysoką skutecznością. Oczywiście należy pamiętać, że ostateczny efekt, jaki można uzyskać, uzależniony jest od bazy danych, która zostanie wykorzystana do realizacji kampanii. Specjaliści wskazują jednak, że poziom skuteczności może dochodzić nawet do 30%. Kiedy porównamy ten wynik z tymi osiąganymi przez inne kanały reklamowe, okaże się, że jest on naprawdę bardzo wysoki.
Czy kampania SMS gwarantuje bezpośrednie dotarcie do odbiorcy?
Wysyłanie wiadomości tekstowych to dobry sposób na to, aby bezpośrednio dotrzeć do klienta. Należy zaznaczyć, że telefony komórkowe to urządzenia, z których na ogół korzystamy sami – nie pożyczamy ich innych. Co więcej, odczytujemy wszystkie wiadomości, jakie otrzymuje, robiąc nierzadko natychmiast. To właśnie z tego wynika skuteczność kampanii marketingowych prowadzonych za pośrednictwem telefonów komórkowych.
Czy SMS marketing może być spersonalizowany?
Mówiąc o kampanii SMS, należy podkreślić, że jest to zawsze kampania, którą można spersonalizować, dopasowując ją do użytkownika. SMS y mogą zawierać imię klienta, można sformułować je tak, aby jasno wskazywały na płeć. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby ich treść była powiązana również z miejscem zamieszkania odbiorcy. Warto dodać, że skuteczność kampanii jest tym większa, im bliższą mamy relację z klientem – marketing SMS pozwala ją budować.
Bezpieczeństwo marketingu SMS
Decydując się na marketing SMS, musisz pamiętać, że klient zawsze powinien mieć poczucie, że wiadomość nie stanowi dla niego żadnego zagrożenia, dlatego tak ważne jest skonstruowanie treści w sposób nie pozostawiający wątpliwości, co do pochodzenia wiadomości – jasno powinno z niej wynikać, kto jest nadawcą. Ci przedsiębiorcy, którzy chcą komunikować się ze swoimi klientami właśnie w ten sposób, powinni więc zatroszczyć się w pierwszej kolejności o bezpieczeństwo. W tym celu należy wykorzystywać dedykowane narzędzia chroniące prywatność danych określanych mianem wrażliwych.
Telefony komórkowe są przez nas wykorzystywane na co dzień – większość z nas niemalże w ogóle się z nimi nie rozstaje. To sprawia, że marketing SMS, czyli po prostu komunikacja SMS z klientami, jest bardzo skuteczna. Wskazaliśmy na najważniejsze korzyści, jakie może odnieść firma wówczas, gdy zdecydujesz się na wprowadzenie w Twojej firmie marketingu SMS – pamiętaj jednak, że jest ich zdecydowanie więcej. Niezwykle istotne jest jednak, aby wysyłka SMS została odpowiednio zaplanowana – tak, jak w przypadku wykorzystywania innych kanałów reklamy liczy się bowiem plan. Dzięki temu do każdego klienta będzie mogła trafić spersonalizowana wiadomość, która naprawdę zadziała.