26.12.2024 / 08:10
StoryEditor

Konrad Wacławik, NielsenIQ: Branża handlowa potrzebuje stabilizacji i przewidywalności

Rynek małoformatowy przy lepszej sytuacji finansowej konsumentów powinien w nadchodzącym roku poczuć wiatr w żagle. Jednak cena pozostanie jednym z kluczowych czynników podejmowania decyzji zakupowych. Prognozuje Konrad Wacławik, retail services director, NielsenIQ.

Na rynku FMCG rok 2024 rozpoczął się z dużym optymizmem – w pierwszym kwartale bieżącego roku zanotowaliśmy wzrost wolumenu średnio na poziomie 4,5 proc. Po dwóch latach stagnac...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

28.02.2025 / 16:41
StoryEditor
Handel alarmuje: "brak transparentności kosztów wspólnych w galeriach handlowych". Czy najemcy dojdą wreszcie do porozumienia z zarządcami?
Centrum handlowe Blue City w Warszawie (fot. Shutterstock)

Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) podkreśla, że w dalszym ciągu brakuje transparentności w rozliczeniach kosztów wspólnych w galeriach handlowych. Problemem są drastyczne wzrosty opłat eksploatacyjnych, które często przekraczają poziom inflacji, bez jasnego określenia ich struktury i powodów podwyżek.

ZPPHiU wskazuje, że wynajmujący powinni ponosić ryzyko związane z szacowaniem kosztów i przekazywać najemcom jednolitą kwotę opłat, obejmującą zarówno koszty eksploatacyjne, jak...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.02.2025 / 18:36
StoryEditor
Lidl uruchomił sklep na TikToku. Nie zgadniecie, co sprzedaje na TikTok Shop!
Lidl uruchomił sklep na TikToku (fot. Shutterstock, fotomontaż: wiadomoscihandlowe.pl)

Lidl po raz kolejny zaskakuje swoich klientów innowacyjnym podejściem do sprzedaży. Sieć stała się pierwszym supermarketem w Wielkiej Brytanii, który uruchomił własny sklep na platformie TikTok Shop. Na początek Lidl wprowadził do sprzedaży specjalny zestaw dla fanów wysokobiałkowej diety, który można kupić za jedyne 5 funtów – choć jego wartość rynkowa jest ponad sześciokrotnie wyższa.

Lidl zdecydował się na odważny krok, wchodząc na rynek e-commerce poprzez jedną z najpopularniejszych platform społecznościowych. 

Produkty wysokoproteinowe Lidla na To...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06. marzec 2025 07:35