11.06.2024 / 09:54
StoryEditor

Handel i producenci też jadą na EURO 2024. Co oferują klientom?

Na zdj. burger kibica w Żabce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Nic tak nie sprzedaje piwa, jak wysoka temperatura i ważne mecze piłkarskie. Tych w najbliższym czasie nie zabraknie, a jeśli dołożymy do tego fakt, że rywalizować będzie także polska reprezentacja, sklepy powinny przygotować mocną ofertę na drugą połowę czerwca. I nie zapominać o przekąskach.

Poprzednie Euro odbyło się w 2021 roku, czasach pandemicznych ograniczeń, które mocno dotknęły zwłaszcza gastronomię. To dla niektórych kategorii kojarzonych z latem i sportem niezwykle istotny kanał sprzedaży. Tak jest chociażby w kategorii piwa. Dane Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego "Browary Polskie" mówią o tym, że jeszcze kilka lat temu kanał HoReCa odpowiadał za ok. 15 proc. sprzedaży złocistego trunku. Teraz już bez przeszkód będzie można sprzedawać piwo spragnionym kibicom. Większość jednak oczywiście będzie się zaopatrywać w sklepach. Najwięksi producenci już szykują się na sprzedażowe piki.

– Takie wydarzenia zwiększają średnią sprzedaż piwa w miesiącach letnich, w których dane wydarzenie miało miejsce o kilka procent w porównaniu z analogicznymi okresami w poprzednich latach. Wyjątkiem były Mistrzostwa Świata FIFA 2022, które odbywały się zimą w Katarze. Wydarzenia sportowe to wyjątkowe okazje do spotkań, wspólnego oglądania meczów, przeżywania emocji i świętowania sukcesów naszej reprezentacji czy innych ulubionych drużyn – mówi Wojciech Szerszeń, brand manager marki Tyskie.

Kompania Piwowarska wystartowała już z tej okazji z kampanią 360 pod hasłem "Taktyka jest jedna. Jesteśmy na TY". Wpisuje się ono w przekaz, który marka Tykie stosuje od dłuższego czasu. Jej twarzami zostali popularni komentatorzy sportowi – Dariusz Szpakowski i Mateusz Borek. W spocie m.in. grają w "piłkarzyki", parafrazują popularną scenę z filmu "Dzień Świra" oraz komentują mecz. – W połowie maja rozpoczęliśmy komunikację w TV oraz digital, w czerwcu pojawi się komunikacja na nośnikach zewnętrznych, ze zwiększoną intensywnością na okres turnieju. Tyskie w ramach aktywowania sprzedaży przygotowało szereg indywidualnych promocji, w których do wygrania w konkursach i loteriach przygotowanych przez markę są m.in. bilety na mecze reprezentacji Polski, koszulki biało-czerwonych, piłki czy nagrody pieniężne – mówi Szerszeń. To jednak nie wszystko, bo Tyskie chce wyróżnić się też na półkach sklepowych. Marka opracowała specjalne opakowanie Tyskie Gronie w turniejowej szacie graficznej. Została ona zainspirowana barwami państw uczestniczących w turnieju. Ponadto do szerokiej dystrybucji w największych sieciach trafia Tyskie biało-czerwone – Oficjalne Piwo Reprezentacji Polski. Jak sama podkreśla Kompania Piwowarska, to produkt przygotowany specjalnie do "kibicowania drużynie z orłem w godle".

Majonez pod mecz

Unilever jako jeden z oficjalnych sponsorów turnieju już wiele miesięcy temu wskazał marki, które będą aktywnie wspierane podczas turnieju. Marki z segmentu personal care, często pojawiają się w przypadku transmisji sportowych, stąd też nie jest niczym dziwnym, że w czasie Euro 2024 mocniej promowane będą takie brandy jak Rexona, Dove, Axe, Radox czy Dusch Das. Brytyjski koncern chce też w czasie turnieju eksponować takie marki jak The Vegetarian Butcher, czyli wegańskie burgery na bazie soi, ale również… Hellmans‘s, Knorr oraz marki musztard Colman‘s i Amora. Marki mają być promowane w mediach oraz oficjalnych strefach kibica.

– Przyjemność jedzenia odgrywa bardzo ważną rolę podczas spotkań z przyjaciółmi i rodziną z okazji wydarzeń sportowych. Niezależnie od tego, czy oglądamy je razem z tysiącami innych osób na stadionach, czy kibicujemy w domowym zaciszu. Jesteśmy dumni z tego, że marki Unilever Nutrition mogą być częścią tego europejskiego święta piłki nożnej o globalnym zasięgu – powiedział Peter Dekkers, nutrition general manager Europe w Unileverze.

Handel też gra

Do turnieju przygotowują się nie tylko producenci, ale też sieci handlowe. Biedronka, oficjalny sponsor polskiej reprezentacji, stawia na szeroką ofertę produktów licencjonowanych. – Wszyscy, dla których kibicowanie znajduje wyraz w odpowiednim stroju, będą mogli zakupić specjalne, licencjonowane koszulki PZPN do wyboru w dwóch wariantach – czerwoną z białym napisem "Polska" i białą z napisem "Polska. Łączy nas piłka", dostępne tylko w Biedronce od 13 czerwca – tłumaczy Joanna Piwowarczyk, menedżerka ds. komunikacji korporacyjnej w Biedronce. Oprócz będących w regularnej sprzedaży napojów izotonicznych, wód witaminowych i żeli energetycznych marki GoActive z logotypem reprezentacji, na czas turnieju w ofercie znajdą się też nowości. To m.in. orzeszki ziemne prażone, odtłuszczone w formie proszku Peanut Powder. W ofercie znajdzie się też m.in. specjalna piłkarska edycja chipsów TOP – cztery nowe, limitowane smaki pojawią się na półkach w czasie turnieju.

Biedronka chce być w tym czasie aktywna w telewizji, radiu i internecie, ale też wchodzić w innowacyjne formaty reklamowe. – Z naszym przekazem będziemy bardzo mocno widoczni przy meczach Euro, nie tylko polskiej reprezentacji, ale w ciągu całej fazy grupowej. Będziemy też widoczni w kanałach linearnych i VOD oficjalnego nadawcy turnieju – TVP. Dodatkowo wykorzystamy sponsoring studiów meczowych. Ponadto na dedykowanej stronie www – Strefie Kibica – klienci znajdą wszelkie aktywności związane z naszymi działaniami wokół Mistrzostw Europy 2024 – mówi Piwowarczyk.

Sieć Lidl to jeden z oficjalnych partnerów turnieju, który odbywa się w Niemczech. I oczywiście ma to wpływ na ofertę i sposób komunikacji w czasie turnieju. – W ramach partnerstwa z UEFA Euro 2024 podejmujemy wiele działań marketingowych – prowadzimy komunikację 360 stopni we wszystkich kanałach, m.in. w telewizji, radiu, gazetce reklamowej oraz aplikacji Lidl Plus. Z Euro 2024 związane są także dodatkowe atrakcje skierowane do naszych klientów oraz pracowników. Jednym z nich był konkurs Lidl Kids Team, którego główną nagrodą było wyjście dzieci na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami turnieju – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications and CSR w Lidl Polska. Podkreśla, że sieć zorganizowała też konkurs dla klientów, w którym nagrodą są bilety na najważniejsze mecze Euro. Klient biorący udział w konkursie ma szansę wygrać jeden z 50 pakietów wyjazdowych dla 2 osób z biletami na fazę pucharową. Sieć gwarantuje przeloty i noclegi.

To jednak nie wszystko, bo sieć przygotowała też ofensywę w ofercie produktowej. Dla prawdziwych fanów futbolu powstała specjalna oferta licencjonowanych gadżetów UEFA Euro 2024. Produkty są dostępne w sklepach od poniedziałku, 3 czerwca. W ofercie znalazły się zestawy kolekcjonerskie, albumy z naklejkami, ale też zestawy stadionów z klocków, które stanowią wierne odwzorowanie turniejowych aren. W ofercie pojawi się także bramka piłkarska pop-up z piłką, pompką oraz kołkami montażowymi.

Swoją ofertę przygotowała też sieć Żabka. To m.in burger kibica - kanapka ze specjalnym wzorem na bułce, ale też nachosy oraz bagietka kibica.

 

Promocja zdrowia

Wierzymy, że nadchodzące mistrzostwa będą znakomitym wsparciem, aby jeszcze szerzej promować wśród klientów zdrowy styl życia – stosowanie świadomej diety na co dzień, częste sięganie po warzywa i owoce, a także dbanie o aktywność fizyczną. Ponadto w ramach partnerstwa stwarzamy naszym klientom oraz pracownikom unikalną możliwość uczestniczenia w meczach fazy pucharowej, a w tym samym w wielkim finale!

Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications and CSR w Lidl Polska

 

Piwo do kibicowania

Kompania Piwowarska wraz ze swoimi markami od lat angażuje się w świat polskiego sportu sponsorując od lat reprezentację Polski w piłce nożnej. Szczególnie zaangażowana jest marka Tyskie, która według Kantar jest marką piwa najczęściej wybieraną do kibicowania. Z kibicami i fanami Tyskie komunikuje się poprzez platformę "Taktyka jest jedna. Jesteśmy na TY", którą kolejny raz wspiera w tym sezonie ambasadorski duet w postaci Dariusza Szpakowskiego i Mateusza Borka. Legendarni komentatorzy zachęcają kibiców do wspólnej celebracji zbliżających się piłkarskich Mistrzostw Europy i kibicowania biało-czerwonym.

Wojciech Szerszeń, brand manager Tyskie

 

Czas gadżetów

Od 10 czerwca, wyłącznie w sklepach Biedronka dostępny będzie oficjalny magazyn reprezentacji Polski na mistrzostwa Europy 2024 AWAN5, bogaty w merytoryczne treści materiał o drużynie, jej przygotowaniach do EURO i samym turnieju, zawierający również terminarz i opis stadionów, na których reprezentacja będzie rozgrywała swoje mecze.

Joanna Piwowarczyk, menedżerka ds. komunikacji korporacyjnej w sieci Biedronka

 

16.07.2024 / 12:42
StoryEditor
W pół roku ubyło w Polsce ponad 500 sklepów spożywczych. Co z innymi rodzajami placówek?
Sklepów w Polsce jest coraz mniej (fot. Shutterstock)
Na koniec pierwszego półrocza działało w Polsce 90 549 sklepów spożywczych i z przewagą żywności. To o 506 placówek mniej niż pół roku wcześniej - wynika z danych Dun & Bradstreet udostępnionych portalowi wiadomoscihandlowe.pl. Ogółem na całym rynku w sześć miesięcy ubyło 1615 sklepów.

Według Dun & Bradstreet, na koniec czerwca mieliśmy w Polsce 367 468 sklepów wszystkich rodzajów. Przez pół roku ubyło 0,44 proc. placówek handlowych. Dla porównania, w cały...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.07.2024 / 16:55
StoryEditor
Grupa Inco poprawiła wyniki. Teraz producent Ludwika planuje duże inwestycje
Sklep firmowy Grupy Inco (fot. mat. pras.)
Grupa Inco planuje w ciągu najbliższych pięciu lat zainwestować 200 mln zł, koncentrując się głównie na budowie nowej hali magazynowo-produkcyjnej w Górze Kalwarii oraz zakładzie produkującym naturalne nawozy w Suszu – podaje "Puls Biznesu". Spółka zamierza także rozwijać eksport do Francji, Niemiec i Włoch.

Płyn do zmywania marki Ludwik wciąż dominuje na rynku, utrzymując udziały na poziomie 31,2 proc. pod względem wolumenowym i 28,8 proc. w ujęciu wartościowym, co plasuje go kolej...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. lipiec 2024 08:53