30.10.2023 / 17:57
StoryEditor

Drożyzna w sklepach nieco mniej bolesna. Polscy klienci zaadaptowali się do nowej sytuacji

3/5 konsumentów uważa, że ceny nadal będą rosły (fot. Shutterstock)
Dynamika wzrostu cen produktów w sklepach od kilku miesięcy spada, a konsumenci odczuwają ją nieco mniej boleśnie. Jak wskazuje agencja Inquiry w nowym raporcie, Polacy zmienili swoje przyzwyczajenia i preferencje zakupowe, a co za tym idzie, w określonym stopniu zaadaptowali się do nowej sytuacji.

Inquiry opublikowało nowy raport w ramach badania prowadzonego cyklicznie od marca 2022 r. Zauważa, że doszło do zmian i trendów w postrzeganiu cen przez polskich konsumentów. C...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.03.2025 / 16:26
StoryEditor
Auchan Plug&Shop. Pierwsza na polskim rynku detalicznym wiata parkingowa do ładowania samochodów
Auchan Plug&Shop (fot. mat. prasowe)

Sieć Auchan uruchomiła pierwszą na polskim rynku detalicznym ekologiczną wiatę parkingową typu carport. Projekt zrealizowany został przy hipermarkecie francuskiej sieci w Rumi.

Wiata parkingowa przy sklepie Auchan zasilana jest energią z modułów fotowoltaicznych o mocy ponad 200 MWh rocznie. Przewidziano miejsce dla około 100 samochodów i ładowarki o m...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 85% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.03.2025 / 13:15
StoryEditor
Biedronka notuje deflację koszyka zakupowego, mimo inflacji cen żywności. Jak to możliwe?
Biedronka 2.0 w Łodzi (fot. wiadomoscihandlowe.pl/KK)

Biedronka odnotowała w ubiegłym roku spadek cen koszyka zakupowego, mimo inflacji cen żywności, wyliczonej przez GUS. – Mamy inną metodologię wyliczania cen naszego koszyka, a statystyki GUS nie uwzględniają działań promocyjnych sieci handlowych – wyjaśnia Ana Luisa Virginia, szefowa finansów Jeronimo Martins Group.

W Polsce mieliśmy do czynienia z deflacją koszyka zakupowego w Biedronkach. Powiększyła się luka pomiędzy deflacją koszyka a inflacją krajowych cen żywności.

- Aby zr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26. marzec 2025 05:42