Formuła Retail Trends 2022 zakłada stworzenie otwartej społeczności i miejsca, gdzie branża FMCG oraz kosmetyczna dzielić się będzie doświadczeniami oraz czerpać inspiracje. Chcemy także zaoferować znacznie więcej możliwości do rozmowy, spotkań i dyskusji między uczestnikami, prelegentami oraz firmami, które zdecydują się na udział w wydarzeniu.
Kongres Retail Trends 2022 ma nie tylko zaprezentować najważniejsze i najciekawsze trendy kształtujące handel, przemysł i konsumenta, ale przede wszystkim wskazać, jak będą ewoluowały wyzwania stojące przed sektorem FMCG i kosmetycznym.
Każda edycja gromadzi kluczowe postaci polskiego rynku retail, FMCG i beauty. Nie tylko wśród prelegentów znajdują się uznani menadżerowie, eksperci, naukowcy i praktycy biznesu, którzy spotykają się, aby wymienić się wiedzą i doświadczeniami. To doskonała okazja, aby spotkać się z nimi, zaprezentować swoje produkty i usługi czy nawiązać kontakty, które mogą zaowocować w przyszłości.
Retail Trends to podwójna dawka wiedzy o rynku. Spojrzymy na niego całościowo, zarówno na doświadczenia największych sieci handlowych, jak i przez pryzmat mniejszych sklepów.
Kongres Rynku FMCG oraz Forum Branży Kosmetycznej zawsze gromadziły doskonałych ekspertów, którzy pomagali orientować się w sytuacji na rynku FMCG czy beauty. W tym roku, zgodnie z nazwą Retail Trends chcemy jeszcze mocniej skupić się na trendach i tych czynnikach, które będą kształtowały rynek w 2022 roku i później.
Sieci handlowe, firmy hurtowe i dostawcy, którzy nie uwzględnią w swej strategiach transformacji cyfrowej, środowiskowej i asortymentowej, a także kluczowych trendów rynkowych skazują się na marginalizację i przegraną. Nowa postpandemiczna rzeczywistość, innowacyjne modele biznesowe, błyskawiczne zmiany zachowań i potrzeb konsumentów redefiniują nie tylko teraźniejszość, ale także przyszłość sektora FMCG, wprowadzając zasady, które muszą brać pod uwagę wszyscy przedsiębiorcy.
Kongres Retail Trends 2022 ma nie tylko zaprezentować najważniejsze i najciekawsze trendy kształtujące handel, przemysł i konsumenta, ale przede wszystkim wskazać, jak będą ewoluowały wyzwania stojące przed sektorem FMCG i firmami dystrybucyjnymi. Goście zaproszeni na to wydarzenie postarają się odpowiedzieć na kluczowe pytania nurtujące przedstawicieli branży.
Program ramowy - Kongres Rynku FMCG 2022 (w ramach RETAIL TRENDS 2022):
SESJA INAUGURACYJNA
- Rynek FMCG AD 2022. Perspektywy i kluczowe trendy
- More than a retailer. Modele biznesowe przyszłości
- Codziennie niskie ceny w czasach galopującej inflacji
DEBATA: Rozgryźć „nowego” konsumenta
- Dyskonty przejmują rynek FMCG – scenariusze, prognozy, konsekwencje
- Nowe strategie dostawców i dystrybutorów FMCG
- Odpowiedzialność – jedyna właściwa strategia dla handlu
STRATEGICZNE TRENDY W HANDLU
DEBATA: El Jefe! Klient w centrum strategii firmy
- Hybrydowy handel detaliczny
- Lojalność czy miłość? Co lepiej działa na konsumenta?
- Budowanie wielokanałowego doświadczenia zakupowego w handlu
DEBATA: Atrakcyjny pracodawca
- Gender Gap w handlu. Kobiety w sektorze FMCG
- Handel i przemysł pod presją kosztów – strategie i możliwości
- Transformacja energetyczna w handlu i sektorze FMCG
TRENDY W CYFRYZACJI i OSTATNIEJ MILI
DEBATA: Zakupy bez żadnych barier
- Cyberbezpieczeństwo w handlu – kluczowe wyzwania i trendy
- Metaverse – nowe technologie zmienią konsumenta i rynek detaliczny
- Łańcuch dostaw skoncentrowany na konsumencie
- Mobile rulez! Aplikacje napędzają rozwój rynku
- Maszyny do odbioru e-zakupów – czy już czas na foodomaty!?
- Płatności – technologie budują doświadczenie zakupowe w handlu
- Social commerce i live streaming – perspektywy rozwoju
TRENDY W FORMATACH HANDLOWYCH
DEBATA: Convenience. Nieważny jest format i kanał, ważna jest wygoda!
- Rynek q-commerce i food delivery – perspektywy rozwoju
- Travel retail – nowa rzeczywistość, nowa strategia, nowe możliwości
- Handel w Polsce musi wynaleźć supermarket na nowo
DEBATA: Rynek e-grocery – nowe czasy, nowe wyzwania
- Doświadczenie zakupowe nową walutą w online i offline
- Czy sieci handlowe będą nadal inwestować w placówki fizyczne?
- Generatory dodatkowego ruchu w sklepie. Jak przyciągnąć klienta?
TRENDY KONSUMENCKIE
DEBATA: Strategie asortymentowe. Sklepowe półki w erze pandemii i niestabilnych dostaw
- Konsument – w jakim jest nastroju, czego oczekuje i jak będzie kupował?
- Marki własne i własne brandy – kierunki perspektywy i rozwoju rynku
- Home Office, czyli jak pandemia zmieni rynek produktów convenience
- Gwarancja jakości produktów w obliczu presji rosnących cen surowców
- Elastyczne strategie cenowe. Co jest w stanie zaakceptować konsument?
- Roślinna rewolucja czai się za rogiem
- Rynek produktów bio. Bliżej natury, bliżej konsumenta?
Program ramowy - Forum Branży Kosmetycznej 2022 (w ramach RETAIL TRENDS 2022):
- Rynek kosmetyczny w covidowej rzeczywistości – stan obecny i prognozy
- Wpływ wewnętrznych i zewnętrznych czynników gospodarczych i politycznych na polski sektor kosmetyczny
- Eksport kosmetyków – kierunki, szanse i zagrożenia dla polskich firm
DEBATA: Główne wyzwania dla branży kosmetycznej, producentów i handlu, w perspektywie 2025 roku
- Polacy a kosmetyki – postawy konsumenckie i oczekiwania wobec marek
- Fraudy i kradzież tożsamości marek – narastający problem w transakcjach międzynarodowych. Jak się zabezpieczyć?
DEBATA: Zmiana kanałów sprzedaży kosmetyków i nawyków konsumenckich, a logistka i zarządzanie półką i zapasami
DEBATA: Prośrodowiskowe działania producentów i handlu – korzyści ze współdziałania
- Rynek kosmetyków naturalnych – rozwój segmentu, oczekiwania konsumentów, regulacje rynkowe
- Naturalne surowce w produkcji kosmetyków i składniki, które muszą zniknąć z rynku
- Ekologiczne trendy w opakowaniach kosmetyków
- Kosmetyki w internecie – potencjał e-commerce, perspektywy dla rozwoju rynku i narzędzia wspierające sprzedaż
- Jak pracować z blogerami i odpowiedzialnie budować marketing w mediach społecznościowych?
- Influencer marketing a prawo – uważaj na kryptoreklamę, odpowiedzialność twórców a odpowiedzialność marek
- Klient w centrum uwagi – prosumenckie inicjatywy i transparentność działań podstawą strategii firm kosmetycznych
Wszystkie informacje dostępne są na stronie wydarzenia: www.retailtrends.pl.