26.05.2022 / 14:02
StoryEditor

W co zainwestują sieci handlowe w czasach kryzysu? Kluczowa będzie efektywność [RETAIL TRENDS / DEBATA:What’s next?!]

Debata otwierająca kongres Retail Trends 2022 (Retail Trends 2022)
Podczas debaty What’s next?! Wyzwania i szanse – scenariusze dla handlu i rynku FMCG w Polsce i regionie, która otwierała tegoroczny kongres Retail Trends 2022, jej uczestnicy opowiadali o tym, w które obszary handel będzie inwestował najmocniej w niepewnych czasach.

– Z naszych obserwacji i badań wynika, że firmy inwestują w podnoszenie efektywności przez automatyzację i modernizowanie systemów do zarządzania łańcuchem dostaw, ale także w i...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06.03.2025 / 11:59
StoryEditor
Świetna wiadomość dla detalistów: poprawiły się nastroje polskich konsumentów! Czy to przełom, czy jedynie korekta trendu?

Polacy byli w lutym w lepszych nastrojach niż miesiąc wcześniej - wynika z nowej odsłony badania Barometru Nastrojów Konsumenckich GfK. Syntetyczny wskaźnik ilustrujący nastroje Polaków w zakresie postaw konsumenckich poprawił się względem stycznia o 1,9 pkt i wyniósł -0,8 pkt. To wciąż poniżej zera, ale i tak całkiem nieźle na tle ostatnich lat.

Eksperci GfK - An NIQ Company podkreślają, że nastroje konsumenckie w większości państw UE od początku wojny w Ukrainie są gorsze niż w Polsce, średni wskaźnik dla Unii Europejs...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.02.2025 / 11:20
StoryEditor
"Ale urwał!" Styczniowa sprzedaż detaliczna powyżej oczekiwań. Które kategorie zanotowały wzrosty?
Styczniowa sprzedaż detaliczna powyżej oczekiwań (fot. Shutterstock)

Styczniowe dane GUS zaskoczyły ekonomistów. Sprzedaż detaliczna w cenach stałych wzrosła o 4,8 proc. r/r, wyprzedzając rynkowe prognozy (1,5 proc.). W porównaniu z grudniem 2024 r. odnotowano jednak sezonowy spadek o 17,3 proc. Silny wzrost odnotowano w kategoriach związanych z dobrami trwałymi, natomiast branża spożywcza rosła w znacznie wolniejszym tempie.

Według GUS, po wyeliminowaniu wpływu czynników sezonowych sprzedaż wzrosła o 0,6 proc. względem grudnia 2024 r., co sugeruje względnie stabilny trend wzrostowy. W analizie należ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09. marzec 2025 21:52