06.05.2022 / 12:58
StoryEditor

Strefa Start-upów powered by foodtech.ac na Retail Trends 2022. Co rosnący rynek zamienników mięsa oznacza dla strategii asortymentowych i działów zakupowych

Podczas kongresu Retail Trends będzie można spotkać przedstawicieli wielu firm produkujących zamienniki mięsa/zdjęcie ilustracyjne (fot. Sundry Photography / Shutterstock)
W 2021 r. wartość rynku roślinnych zamienników produktów zwierzęcych, w tym mięsa i nabiału, wzrosła w Polsce do 1,5 mld zł. Nawet eksperci z branży foodtech nie spodziewali się takiego skoku. Szybki rozwój kategorii i zmiany w preferencjach konsumentów zmuszą sieci handlowe do zmian w polityce asortymentowej. Jak będą wyglądać sklepowe półki za 5-10 lat? O tym dowiecie się podczas kongresu Retail Trends 2022, w ramach którego jedna sala dedykowana będzie wyłącznie start-upom spożywczym. Przedstawiciele działu zakupów i zarządzania kategorią będą mogli nie tylko wysłuchać prezentacji, ale także bezpośrednio porozmawiać z firmami, które będą fundamentem przyszłej rewolucji na polskim rynku spożywczym.

W ubiegłym roku sprzedaż detaliczna żywności pochodzenia roślinnego rosła trzy razy szybciej niż całkowita sprzedaż detaliczna żywności, osiągając w USA rekordowy poziom wynoszący 7,4 miliarda dolarów. Według raportu Bloomberg Intelligence z 2021 r. światowy rynek żywności pochodzenia roślinnego ma osiągnąć w ciągu następnej dekady wartość aż 162 miliardy dolarów.

Jak wynika z danych firmy GfK Polonia, w Polsce wartość rynku roślinnych zamienników produktów zwierzęcych wyniosła w 2021 r. 1,5 mld zł. To oznacza, że sprzedaż alternatyw dla mięsa podwoiła się, zaś w przypadku roślinnego nabiału wzrost wyniósł 40 proc. W tym roku zdaniem ekspertów wartość rynku może przekroczyć nawet 2 mld zł.

Rynek roślinnych zamienników mięsa napędzają nowości produktowe i nowe marki, które pojawiają się na rynku. Na półkach sklepów można znaleźć już m.in. burgery z grochu, z buraka, z pieczarek, ze słonecznikiem, dukaty z ciecierzycy, z fasolą, roślinne kiełbaski, klopsiki oraz kaszanka, czy roślinne jogurty. Zdaniem licznych ekspertów i analityków to dopiero początek nadchodzących zmian, a sieci handlowe muszą się przygotować, aby sprostać wyzwaniu, jakie stanowi zmiana w nawykach żywieniowych i diecie polskich konsumentów.

To dlatego podczas kongresu Retail Trends 2022 pojawi się przestrzeń dedykowana firmom z obszaru foodtech. Na powierzchni ponad 100 mkw. najbardziej innowacyjne polskie start-upy spożywcze zaprezentują na stoiskach swoje produkty, opowiedzą o nich i o tym, jak rynek żywności pochodzenia roślinnego będzie się rozwijał w kolejnych latach.

Projekt „Strefa Start-upów powered by foodtech.ac” jest realizowany przez Wydawnictwo Gospodarcze wspólnie z akceleratorem start-upów - firmą Foodtech.ac - którego twórcami są Piotr Grabowski i Michał Piosik. Wśród młodych firm, które pokażą siebie i swoje produkty podczas RetailTrends 2022 znajdą się takie projekty, jak:

Apollo Roślinny Qurczak – roślinne mięsa z bazie fasoli;
Listny Cud – miejskie i sklepowe farmy wertykalne, świeże zioła i mikroliście przez cały rok;
Nielone – roślinne surowe mięso mielone, porządne roślinne produkty spożywcze;
Food Jack – zdrowa roślinna alternatywa dla mięsa i nie tylko, na bazie owoców jackfruita;
Rebread – upcycledfood na bazie uratowanego przed wyrzuceniem pieczywa;
Poley.me – autonomiczny bar przyszłości;
MyEgg – roślinny zamiennik jaja kurzego;
Yoush – zbilansowane posiłki na bazie produktów pochodzenia roślinnego;
It's bean! – alternatywy nabiału z fasoli;
Biotrex – system do oceny zdrowia gleby i jakości upraw;
Cudo Kombucha – żywy funkcjonalny napój fermentowany na bazie herbaty;
Vegelio – mieszanki pełnowartościowych warzyw liofilizowanych z ziołami i przyprawami i produkty na ich bazie;
Serio – wysokobiałkowe wegańskie sery z łubinu;
Mea Pulpa – upcycle'owana żywność i dodatki do żywności;

Do odwiedzenia „Strefy Start-upów powered by foodtech.ac” zachęcamy nie tylko przedstawicieli działów zakupowych, czy Category Managerów (szczególnie z kategorii mięsa i nabiału), ale także właścicieli i menadżerów firm spożywczych i sieci handlowych, którzy chcieliby zainwestować w młode start-upy, które stoją u progu swojego rozwoju i sukcesu.

Kliknij link i poznaj:

Prelegentów Retail Trends 2022

Agendę Retail Trends 2022

Zarejestruj swój udział w Retail Trends 2022

Kongres Retail Trends 2022 odbędzie się 24 maja w DoubleTree by Hilton Hotel & Conference Centre Warsaw (ul. Skalnicowa 21 w Warszawie).

 

31.10.2024 / 14:59
StoryEditor
Biedronka otworzyła dwa kolejne sklepy, które ucierpiały przez powódź

Podczas wrześniowej powodzi ucierpiało wiele firm i sklepów, w tym należące do sieci Biedronka. Sieć, poza pomocą powodzianom, działała w kierunku jak najszybszego przywrócenia działalności sklepów. W ostatnim czasie po popowodziowych remontach otworzyły się sklepy w Bytomiu i w Branicach.

W obydwu obiektach (w Bytomiu przy ul. Frenzla 26 oraz w Branicach przy ul. Młyńskiej 19 A) konieczne było osuszanie oraz wymiana tynków i malowanie powierzchni. Do tego wymi...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31.10.2024 / 16:00
StoryEditor
Alfred Bujara, szef handlowej Solidarności dla WH o wolnej Wigilii: Pracownikom się to po prostu należy!
Alfred Bujara, szef Krajowego Sekretariatu Banków Handlu i Ubezpieczeń NSZZ ”Solidarność” (fot. mat. prasowe/AB)

Szef handlowej Solidarności Alfred Bujara w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl popiera pomysł uznania Wigilii za dzień wolny od pracy, jednak jest sceptyczny w kwestii tego, czy w Sejmie uda się uchwalić odpowiednią ustawę.

- Jak najbardziej popieramy propozycję Lewicy, aby wprowadzić wolną Wigilię - mówi Alfred Bujara. - Społeczeństwo już do tego dorosło. Również organizacja pracy w handlu ni...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13. listopad 2024 10:20