17.06.2021 / 09:01
StoryEditor

Piękno z natury. Weź udział w Forum Branży Kosmetycznej 2021 - już 22 czerwca w formule online!

Zielone strefy z produktami naturalnymi w drogeriach Super-Pharm/zdjęcie ilustracyjne (fot. Super-Pharm)
Przyjemne dla mnie, dobre dla Ziemi – jak pokazują badania, takich innowacji poszukują konsumenci. Produktów eko, bio, wege wpisujących się w ogólnoświatowe zielone trendy. O tym będzie mowa podczas 9. Forum Branży Kosmetycznej 2021 już 22 czerwca. Przewodnie hasło konferencji to: Piękno z natury.

Pomimo pandemii koronawirusa, rynek artykułów kosmetycznych w Polsce odnotował dodatnią dynamikę w 2020 r. Wzrósł o około 1,6 proc. do około 25 mld zł. Najnowszy raport PMR „Handel detaliczny artykułami kosmetycznymi w Polsce 2021. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2021-2026” przynosi jeszcze lepsze informacje.

Analitycy PMR wskazują, że wyniku powolnego łagodzenia restrykcji covidowych i powrotu konsumentów do dawnych zachowań (większa aktywność poza domem, częstsze odwiedzanie sklepów, czy powolny powrót do biur) dynamika wzrostu rynku kosmetycznego powróci do trendu sprzed pandemii i  odnotuje on wzrost na poziomie 4,2 proc. rok do roku.

Tej prognozy się trzymamy i zapraszamy Państwa na 9. edycję Forum Branży Kosmetycznej. Spotkamy się 22 czerwca w formule online, z którą musieliśmy się wszyscy oswoić i wykorzystać wszelkie atuty, które ona niesie. Ten i ubiegły rok pokazały nam, że elastyczność, otwartość na zmianę, umiejętność podejmowania szybkich decyzji, zaprzyjaźnienie się z nowymi technologiami stały się niezbędne do funkcjonowania w obecnym świecie.

Zwrot ku roślinnym składnikom

Głównym motywem przewodnim czerwcowej edycji  Forum Branży Kosmetycznej 2021 będzie natura. Zwrot ku roślinnym składnikom jest faktem, a troska o środowisko, poszanowanie zwierząt stają się dla nas wszystkich coraz ważniejsze. Chcemy ocalić Ziemię i zostawić ją w dobrym stanie dla kolejnych pokoleń. Nawet jeśli naszym wkładem w to miałoby być tylko lub aż kupowanie produktów, przy produkcji których nie ucierpiały zwierzęta i podanych w ekologicznych opakowaniach. Wszyscy jesteśmy konsumentami i wszyscy w życiu prywatnym i w biznesie decydujemy o tym, jak będzie wyglądał nasz świat.

Świadoma konsumpcja

Z raportu firmy Nielsen "Breakthrough Innovations" – cyklicznej analizy nowości wprowadzanych w Europie, Stanach Zjednoczonych i w Azji – wynika, że coraz więcej innowacji w sektorze FMCG jest utrzymanych w trendzie świadomej konsumpcji. To produkty wegańskie, roślinne, z czystym składem, krótką etykietą, odpowiadające na potrzebę zrównoważonego rozwoju i dbania o środowisko. W samej edycji europejskiej raportu z 2020 r. 52 proc. nowości odwołuje się do tych wartości, w 2019 r. było to 26 proc. Przyjemne, dobre dla mnie, a jednocześnie dobre dla Ziemi – takich innowacji poszukują konsumenci.

Sklepy szukają ekologicznych produktów

Segment kosmetyków naturalnych rośnie szybciej niż cały rynek. I to te produkty windują go w górę. Umacnia się kategoria kosmetyków wegańskich. Pandemia przyspieszyła te zjawiska. Według danych GfK Polonia udział kosmetyków naturalnych w rynku tylko w miesiącach styczeń-czerwiec 2020 wzrósł o 40 proc. rok do roku, a wydatki na nie o 39 proc. osiągając wartość 194 mln zł. Również ekologiczne środki czystości zdobywają coraz większe grono odbiorców. Sklepy i sieci handlowe poszukują takich produktów, o czym świadczą działania wiodących detalistów, którzy tworzą „zielone strefy”, poszukują nowych, ciekawych, ekologicznych marek.

Wskazujemy trendy

Forum Branży Kosmetycznej to konferencja biznesowa organizowana przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych dla tych, którzy działają lub chcą działać na rynku kosmetycznym, zaprezentować swoje produkty potencjalnym klientom, spotkać się z kupcami. 

Forum Branży Kosmetycznej ma niezmiennie trzy główne cele – dostarczyć wiedzę, łączyć biznesy, stymulować sprzedaż. W tym roku, korzystając z zasięgów i możliwości, jakie daje formuła online, zapraszamy Państwa na interesujące wykłady pokazujące, jak wygląda rynek kosmetyków w Polsce, jakie ma w nim udziały segment produktów naturalnych i jakie ma przed sobą perspektywy rozwoju, oraz na prezentacje nowości w duchu naturalnym, eko i wege marek świetnie znanych, ale także takich, które są zupełnie nowe i wnoszą na rynek innowacyjne rozwiązania. 

Zobacz program Forum Branży Kosmetycznej

Przedstawimy główne rynkowe trendy. Wskażemy najpopularniejsze surowce kosmetyczne. Omówimy postawy konsumentów i zastanowimy się, czy ich deklaracje zakupowe są zgodne z tym, co faktycznie wkładają do koszyka. Poszukamy odpowiedzi na pytania, dokąd sięgają granice rzetelnej i etycznej komunikacji i jak zapobiegać zjawisku greenwashingu. Zastanowimy się, czy naturalność produktów może być kartą przetargową w wejściu na rynki eksportowe. Menedżerowie najpopularniejszych sieci drogeryjnych przedstawią swoje strategie asortymentowe i stosunek do segmentu produktów naturalnych

Zarejestruj się na Forum Branży Kosmetycznej

Główne korzyści z udziału w Forum Branży Kosmetycznej 2021:

  • interesujące prelekcje na temat rozwoju rynku produktów naturalnych oraz innych najważniejszych trendów kształtujących rynek kosmetyczny,
  • nawiązanie kontaktów biznesowych z odbiorcami w detalu, hurcie i e-commerce.
  • specjalnie przygotowana STREFA PARTNERÓW - przegląd najciekawszych marek i produktów kosmetycznych utrzymanych w nurcie eko, oraz inspirowanych naturą, ale nie tylko!
  • specjalne oferty i rabaty dostępne tylko w dniu wydarzenia,
  • imienny certyfikat udziału w Forum Branży Kosmetycznej 2021.

 

01.07.2024 / 14:57
StoryEditor
Od dziś żywność na wynos nie tylko w plastikowych opakowaniach. Klient musi mieć alternatywę
Kubki (fot. Shutterstock)
Od 1 lipca wchodzą w życie przepisy, które nakładają na sprzedawców napojów i posiłków na wynos konieczność zaoferowania konsumentowi opakowań alternatywnych innych niż plastikowe.

To efekt implementacji do polskiego porządku prawnego dyrektywy SUP. Przepisy zakładają, że w restauracjach, sklepach czy hurtowniach konsumentom można sprzedawać na wynos napoj...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.06.2024 / 08:33
StoryEditor
Już nie w Lidlu, a na chińskich platformach. Rusza polski tydzień tematyczny na JD.com i w serwisach Alibaby
JD.com (fot. Sundry Photography/Shutterstock.com)
Nietypowa inicjatywa wielkich chińskich marketplace’ów. Od poniedziałku startuje tam „polski tydzień”, podczas którego będą promowane polskie produkty. W sieci zawrzało.

O sprawie poinformował Jakub Kumoch, ambasador RP w Chińskiej Republice Ludowej, który nagrał specjalne wideo, w którym zwraca się do chińskich konsumentów.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03. lipiec 2024 08:31