Kolejne czarne łabędzie, takie jak wojna w Ukrainie, kryzysy energetyczny, kosztowy, inflacyjny, a teraz ekonomiczny, tylko pogłębiły niepewność i sprawiły, że świat stał się jeszcze bardziej nieprzewidywalny. Dzisiaj wielu przedsiębiorców spodziewa się kolejnego dopustu bożego. Większość firm skupia się na przetrwaniu, odpowiadając na bieżące wyzwania rynku. Jednocześnie z utęsknieniem czeka na moment, gdy sytuacja się uspokoi, a gospodarka, rynek i konsument wskoczą na dawne tory. Niestety tak nie będzie. Konkluzja, że "to już nie wróci" jest trywialna, ale bardzo celna.
Firmy – nie tylko duże, lecz również małe i średnie – aby przetrwać i się rozwijać muszą zacząć ponownie patrzeć trochę dalej niż na najbliższy kwartał. Czas najwyższy by to zrobić. Fakt, że sektor spożywczy jest w uprzywilejowanej pozycji, niewiele zmienia, sieci handlowe i dostawcy muszą jeszcze celniej odpowiedzieć na wyzwania, które stawiają przed nimi konkurencyjny rynek, konsument czy zmiany klimatyczne.
W ciągu ostatnich czterech lat najlepiej poradziły sobie firmy, które wdrożyły najefektywniejsze i najbardziej elastyczne procesy dotyczące planowania sprzedaży i operacji. Takich firm było jednak stosunkowo niewiele, bo w tłustych latach popyt był stabilny i mało kto myślał, że warto wdrażać odpowiednie narzędzia, inwestując np. w transformację cyfrową i nowe technologie. Jeden z ekspertów firmy PwC wskazuje, "że dzisiaj powoli będziemy wychodzić z kryzysu i każdy rozsądny przedsiębiorca usiądzie, podsumuje minione lata i wyciągnie wnioski – gdzie go zabolało, jak temu zaradzić, w jakim kierunku zmierzać." Przedsiębiorcy muszą przyjrzeć się ponownie (a może po raz pierwszy) swoim organizacjom, wskazać kluczowe obszary automatyzacji procesów wytwórczych oraz optymalizacji w zakresie zarządzania łańcuchem wartości czy sprzedaży.
Jeśli chcecie się dowiedzie, co w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy czeka sektor FMCG w Polsce, zarówno firmy handlowe jak i dostawców, to warto zajrzeć na organizowany 25 maja przez nasze wydawnictwo kongres Retail Trends 2023, podczas którego czołówka wybitnych menedżerów firm z branży FMCG (nie tylko tych największych) podzieli się doświadczeniami na temat tego, jak poradzili sobie z czarnymi łabędziami, jak zbudowali odporny biznes i czego się spodziewają w najbliższym roku, a może nawet w trochę dłuższej perspektywie. Będziemy zadawać trudne i wymagające pytania, opowiemy, jak zmieniać firmy, aby były bardziej konkurencyjne. Będziemy rozmawiać, dyskutować i na pewno napijemy się razem kawy (lub herbaty).
Szczegóły można znaleźć na naszym portalu wiadomoscihandlowe.pl oraz na stronie wydarzenia retailtrends.pl.
Zapraszam na kawę, zapraszam na kongres Retail Trends 2023.
>> Kliknij tutaj, aby zarejestrować się na kongres Retail Trends 2023 <<