19.05.2023 / 13:35
StoryEditor

Nie warto czekać! Sektor handlu ponownie musi patrzeć dalej niż na najbliższy kwartał

Przyjdź na Retail Trends 2023 i sprawdź, co czeka sektory handlu i FMCG w Polsce (fot. Shutterstock)
W ciągu ostatnich 15 lat wielokrotnie czytałem analizy i komentarze ekspertów na temat tego, jak może wyglądać rynek detaliczny w perspektywie kolejnych kilkunastu wiosen. Od czasów pandemii (i zaburzonych łańcuchów dostaw) analitycy nie kreślą już dalekosiężnych prognoz, potwierdzają jedynie generalne trendy, a przedstawiciele branży FMCG – nauczeni doświadczeniem – dużo ostrożniej wypowiadają się na temat tego, czego spodziewają się nawet w najbliższej przyszłości.

Kolejne czarne łabędzie, takie jak wojna w Ukrainie, kryzysy energetyczny, kosztowy, inflacyjny, a teraz ekonomiczny, tylko pogłębiły niepewność i sprawiły, że świat stał się jeszcze bardziej nieprzewidywalny. Dzisiaj wielu przedsiębiorców spodziewa się kolejnego dopustu bożego. Większość firm skupia się na przetrwaniu, odpowiadając na bieżące wyzwania rynku. Jednocześnie z utęsknieniem czeka na moment, gdy sytuacja się uspokoi, a gospodarka, rynek i konsument wskoczą na dawne tory. Niestety tak nie będzie. Konkluzja, że "to już nie wróci" jest trywialna, ale bardzo celna.

Firmy – nie tylko duże, lecz również małe i średnie – aby przetrwać i się rozwijać muszą zacząć ponownie patrzeć trochę dalej niż na najbliższy kwartał. Czas najwyższy by to zrobić. Fakt, że sektor spożywczy jest w uprzywilejowanej pozycji, niewiele zmienia, sieci handlowe i dostawcy muszą jeszcze celniej odpowiedzieć na wyzwania, które stawiają przed nimi konkurencyjny rynek, konsument czy zmiany klimatyczne.

W ciągu ostatnich czterech lat najlepiej poradziły sobie firmy, które wdrożyły najefektywniejsze i najbardziej elastyczne procesy dotyczące planowania sprzedaży i operacji. Takich firm było jednak stosunkowo niewiele, bo w tłustych latach popyt był stabilny i mało kto myślał, że warto wdrażać odpowiednie narzędzia, inwestując np. w transformację cyfrową i nowe technologie. Jeden z ekspertów firmy PwC wskazuje, "że dzisiaj powoli będziemy wychodzić z kryzysu i każdy rozsądny przedsiębiorca usiądzie, podsumuje minione lata i wyciągnie wnioski – gdzie go zabolało, jak temu zaradzić, w jakim kierunku zmierzać." Przedsiębiorcy muszą przyjrzeć się ponownie (a może po raz pierwszy) swoim organizacjom, wskazać kluczowe obszary automatyzacji procesów wytwórczych oraz optymalizacji w zakresie zarządzania łańcuchem wartości czy sprzedaży.

Jeśli chcecie się dowiedzie, co w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy czeka sektor FMCG w Polsce, zarówno firmy handlowe jak i dostawców, to warto zajrzeć na organizowany 25 maja przez nasze wydawnictwo kongres Retail Trends 2023, podczas którego czołówka wybitnych menedżerów firm z branży FMCG (nie tylko tych największych) podzieli się doświadczeniami na temat tego, jak poradzili sobie z czarnymi łabędziami, jak zbudowali odporny biznes i czego się spodziewają w najbliższym roku, a może nawet w trochę dłuższej perspektywie. Będziemy zadawać trudne i wymagające pytania, opowiemy, jak zmieniać firmy, aby były bardziej konkurencyjne. Będziemy rozmawiać, dyskutować i na pewno napijemy się razem kawy (lub herbaty).

Szczegóły można znaleźć na naszym portalu wiadomoscihandlowe.pl oraz na stronie wydarzenia retailtrends.pl.

Zapraszam na kawę, zapraszam na kongres Retail Trends 2023.

>> Kliknij tutaj, aby zarejestrować się na kongres Retail Trends 2023 <<

Partnerzy Retail Trends 2023 (mat. własne)

 

23.01.2025 / 18:56
StoryEditor
Avrora wejdzie do Polski? Ukraińska sieć dyskontów myśli o debiucie w naszym kraju [TYLKO U NAS]
Avrora na razie zamiast Polski wybrała Rumunię, ale... (fot. Avrora)

Ponad rok temu wywodząca się z Ukrainy sieć dyskontów Avrora Multimarket rozpoczęła międzynarodową ekspansję, otwierając pierwsze sklepy w Rumunii. Jak wynika z nieoficjalnych informacji portalu wiadomoscihandlowe.pl, ukraińska firma zastanawia się nad ewentualnym debiutem także w Polsce. Kluczowa decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła, ale sieć bacznie przygląda się naszemu rynkowi i nie ukrywa, że jej przyszłość wiąże się z rozwojem w krajach Unii Europejskiej.

Ukraińskich biznesów nad Wisłą regularnie przybywa. Niedawno pisaliśmy na portalu wiadomoscihandlowe.pl chociażby o otwarciu w Polsce pierwszej drogerii Isei oraz debiu...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.02.2025 / 12:39
StoryEditor
Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska, gościem Retail Trends 2025. Weźmie udział w debacie poświęconej nowej normalności w handlu FMCG
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Włodzimierz Wlaźlak od 2002 r. związany z Lidl Polska, a od 2020 r. prezes spółki, weźmie udział w debacie pt. "Koniec prostych wzrostów! Nowa normalność w handlu FMCG - scenariusze i wyzwania", która zainauguruje cykl spotkań i dyskusji najważniejszych postaci polskiego handlu i przemysłu FMCG, podczas kongresu Retail Trends 2025.

Włodzimierz Wlaźlak od początku swojej kariery zawodowej związany jest z Lidl Polska. Od 2002 r. współtworzy krajobraz polskiego detalu, a od 2020 r. jest szefem jednej z najwi...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05. luty 2025 06:55