13.12.2023 / 10:20
StoryEditor

Czas na debatę o przyszłości branży mięsnej!

Debata  pod patronatem Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy ”Czy branża spożywcza wyjdzie z kryzysu silniejsza?” podczas Kongresu Mięsnego & Roślinnych Alternatyw 2023
W 2024 r. prognozowany strony spadek cen surowca może sprzyjać poprawie rentowności branży mięsnej. Wiele wskazuje również na to, że konsumenci będą skłonni wydawać więcej na produkty mięsne, choć zapewne nie zrezygnują z wypracowanych w ostatnich latach strategii oszczędnościowych. Sytuacja zmierza w kierunku pewnej stabilizacji, aczkolwiek wciąż mamy do czynienia z wieloma wyzwaniami – i to m.in. o nich będziemy rozmawiać na Kongresie Mięsnym & Roślinne Alternatywy 2024.

Chociaż są przesłanki, aby na przyszły rok spoglądać z ostrożnym optymizmem, to zarówno przedsiębiorcy, jak i konsumenci nadal zmagają się z wieloma problemami, na czele z rosnącą inflacją. Podczas Kongresu Mięsnego & Roślinne Alternatywy 2024 będziemy dyskutować o tym, jakie strategie przyjmą firmy wobec zmieniających się trendów rynkowych i niestabilnej sytuacji surowcowej. Pogłowie świń w Polsce systematycznie maleje. Nierozwiązanym problemem pozostaje też afrykański pomór świń (ASF).

W trakcie konferencji zapytamy szefów największych firm mięsnych o to, w jakich obszarach będą szukać nowych potencjałów rozwojowych i innowacji. Czy wciąż widzą oni potencjał do optymalizacji procesów, do zwiększenia wydajności i efektywności?

Według analityków wzrost realnych dochodów krajowych konsumentów powinien sprzyjać w przyszłym roku konsumpcji mięsa, a więc również wydatkom na produkty mięsne. Zaproszeni na kongres eksperci opowiedzą m.in. o tym czy w 2024 r. kontynuowany będzie wzrost przychodów w całym sektorze? Czy jego tempo nie będzie słabsze niż w poprzednich latach?

Przyjrzymy się też danym na temat zakupów oraz konsumpcji mięsa i wędlin. Przypomnijmy, że aktualnie statystyczny Polak zjada rocznie 73,2 kg mięsa drobiowego, wieprzowego i wołowego. To więcej niż średnia europejska, która wynosi 67,9 kg. Jak będzie kształtować się spożycie produktów mięsnych w najbliższej przyszłości?

Obecnie aż 89 proc. mieszkańców naszego kraju spożywa mięso częściej niż raz w tygodniu. Gdzie je kupują? Jakie rodzaje mięsa i jego przetworów cieszą się największą popularnością? Na Kongresie Mięsnym & Roślinne Alternatywy pokażemy najnowsze dane również na te tematy.

Na Kongresie Mięsnym & Roślinne alternatywy spotykają się menedżerowie zarówno z czołowych firm mięsnych, jak i roślinnych, przedstawiciele handlu, dystrybucji, dostawcy dóbr i usług dla branży, a także naukowcy, eksperci i analitycy rynkowi.

Głównym celem Kongresu Mięsnego & Roślinne Alternatywy jest dostarczenie uczestnikom rzetelnej wiedzy na temat kondycji rynku, najważniejszych trendów, innowacji i perspektyw branży. Szczególny nacisk kładziemy na metody praktycznego wykorzystania informacji i analiz płynących z badań rynku i zachowań konsumentów. Chcemy podnosić poziom rozeznania biznesowego i wspierać menadżerów w drodze do sukcesu na trudnym rynku mięsa.

Zarejestruj się do 8 stycznia, aby skorzystać z promocyjnej ceny biletu na Kongres Mięsny & Roślinne Alternatywy.

17.07.2024 / 12:18
StoryEditor
Lidl Polska chwali się wzrostami sprzedaży LfL wyższymi niż w przypadku Biedronki
Na zdj. Lidl w Ustce (fot. Krzysztof Bubel/Shutterstock)
Rzadko zdarza się, by Lidl pochwalił się wynikami sprzedażowymi w Polsce. Tym razem jednak niespodziewanie uczynił wyjątek i uchylił rąbka tajemnicy, przy okazji wbijając szpilę Biedronce.

- W czwartym kwartale 2023 roku oraz pierwszym kwartale 2024 roku obroty sieci Lidl rozwijają się znacznie szybciej niż obroty sieci Biedronka - zapewnia Michał Nowaczyk, cz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.07.2024 / 18:32
StoryEditor
Hortex i Polski Ogród zmieniają siedzibę w Warszawie
Mrożonki firmy Hortex (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Hortex przenosi swoje biura w Warszawie. Spożywcza spółka zdecydowała się na wynajem powierzchni w warszawskim biurowcu Adgar Park West. Razem ze spółką Hortex siedzibę zmienia firma z grupy - Polski Ogród.

Grupa Hortex wprowadza się do biurowca Adgar Park West w Warszawie. Budynek zlokalizowany jest w al. Jerozolimskich, w dzielnicy Ochota, niedaleko starego biura spółki przy ul. ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 87% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. lipiec 2024 10:50