22.09.2024 / 11:10
StoryEditor

Biznes, trendy, środowisko. Branża spożywcza spotka się w Poznaniu

553686
fot. Fotobueno
553682
fot. Fotobueno
553683
fot. Fotobueno
553684
fot. Fotobueno
553686
553682
553683
553684

Debaty, prelekcje i obrady przedstawicieli ministerstw z sześciu europejskich krajów, a na pierwszym planie szkolenia, warsztaty i, przede wszystkim, spotkania biznesowe i doskonały smak. W środę, 25 września w Poznaniu rozpoczną się międzynarodowe targi branży spożywczej i gastronomii. POLAGRA potrwa trzy dni.

Organizatorzy spodziewają się ponad 250 wystawców z kilkunastu krajów i tysięcy gości z Europy, Azji, Afryki i obu Ameryk. Wszyscy przyjadą na targi POLAGRA, by na Międzynarodowych Targach Poznańskich zaprezentować lub poznać najnowsze technologie, urządzenia i trendy w produkcji i dystrybucji żywności. Oprócz firm z branży spożywczej, na gości czeka oferta firm działających w branży gastronomicznej i hotelarskiej.

Spotkania na szczycie

Marki najważniejszych tegorocznych wystawców mówią same za siebie: Lidl Polska, Żabka Polska, Frizo, Hert, Komat – to tylko pięcioro partnerów głównych z obszernej listy wystawców POLAGRA 2024. Główni partnerzy wydarzenia targów zaproszą do indywidualnych rozmów potencjalnych dostawców i kontrahentów.

Ważne dyskusje będą się toczyć też na scenach i podczas zamkniętych obrad. W czwartek, 26 września, zaplanowano spotkanie przedstawicieli resortów rolnictwa Grupy Wyszehradzkiej  (Polska, Czechy, Słowacja, Węgry) oraz Bułgarii i Rumunii. Podsumuje je konferencja prasowa.

Minister Czesław Siekierski ma wziąć też udział w kilku debatach na scenie głównej targów POLAGRA. Ich tematyka obejmie eksport lokalnych produktów na rynki zagraniczne oraz tematy środowiskowe: zrównoważony rozwój, ESG i greenwashing. Oprócz niego, wśród osób debatujących znajdą się przedstawiciele zarządów Lidl Polska, producentów i dostawców, organizacji pozarządowych i kancelarii prawnych. Nie będą to oczywiście jedyne spotkania z ekspertami. Po szczegóły organizatorzy odsyłają do programu wydarzeń.

Wiedza dla biznesu

Dwie sceny POLAGRY będą służyć nie tylko jako platforma wymiany opinii, ale też miejsce szkoleń. Prawnicy i eksperci z firm doradczych przekażą wiedzę z zakresu reklamy i oznakowania opakowań, recyklingu, greenwashingu, ESG, e-commerce, pozyskiwania dofinansowań na inwestycje, produkcję i eksport.

Właściciele restauracji, cukierni, pizzerii i innych punktów gastronomicznych też nie wyjadą z Poznania zawiedzeni. Organizatorzy przygotowali dla nich prelekcje z zakresu marketingu i zarządzania finansami. Na scenie głównej spotka się kilkuset laureatek i laureatów plebiscytu „Mistrzowie Smaku”, organizowanego przez Polska Press Grupa.

Na targach POLAGRA odbędą się też eliminacje WorldSkills Poland, czyli konkurs Regionalny SkillsPoland 2024 oraz finał Kulinarnego Pucharu Polski. Zwycięzców – najlepszy duet kucharzy w naszym kraju – poznamy w czwartek, 26 września. Dzień później nastąpi ogłoszenie wyników z ogólnopolskim konkursie dla piekarzy Master Baker.

Bilety, program wydarzeń i wszystkie dodatkowe informacje można znaleźć na www.polagra.pl.

Warto dodać, że ostatni dzień targów POLAGRA będzie jednocześnie pierwszym dniem targów Smaki Regionów, na których zaprezentują się producenci wyrobów regionalnych. Jedno jest pewne: koniec września na Międzynarodowych Targach Poznańskich będzie stał pod znakiem biznesu i dobrego smaku.

26. wrzesień 2024 05:24