01.06.2023 / 14:39
StoryEditor

5. Kongres Nowoczesnej Dystrybucji: Handel w nowej rzeczywistości gospodarczej. Analiza, Wyzwania, Prognozy

5. Kongres Nowoczesnej Dystrybucji (Materiał Partnera)
15 czerwca br. w hotelu Sofitel Warsaw Victoria w Warszawie odbędzie się 5. Kongres Nowoczesnej Dystrybucji (KND)

W wydarzeniu wezmą udział liderzy sektorów: handlu, przetwórstwa i dystrybucji, przedstawiciele administracji państwowej oraz znakomici eksperci z Polski i zagranicy. Dyskusje skupią się na analizie kondycji handlu, otoczenia geopolitycznego i gospodarczego, identyfikacji strategicznych wyzwań oraz przedstawieniu prognoz dla sektora. Prezesi i członkowie zarządów międzynarodowych koncernów handlowych omówią najważniejsze wyzwania w kluczowych obszarach takich jak: bezpieczeństwo energetyczne, rynek rolno-spożywczy, łańcuch dostaw, inflacja, konsument, rynek pracy, legislacja, zrównoważony rozwój i digitalizacja. Uczestnicy obrad wspólnie wypracują strategie biznesowe zapewniające sukces w czasach niepewności i dynamicznych zmian. Gościem specjalnym kongresu będzie Juan Manuel Morales, Prezydent EuroCommerce, europejskiej organizacji handlu z siedzibą w Brukseli.

Uroczystego otwarcia kongresu dokona Renata Juszkiewicz, Prezes Zarządu Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. W części inauguracyjnej głos zabierze Waldemar Buda, Minister Rozwoju i Technologii. Juan Manuel Morales, Prezydent EuroCommerce, wygłosi key note speech nt. wyzwań dla handlu na arenie europejskiej. W ramach wprowadzenia do części plenarnej, prof. dr hab. Konrad Raczkowski, Dyrektor Centrum Gospodarki Światowej UKSW, przedstawi najważniejsze tezy z autorskiego raportu nt. perspektyw rozwoju polskiej gospodarki i kondycji polskiego handlu w kontekście czynników geopolitycznych i ekonomicznych. Karolina Zajdel-Pawlak, Managing Director, NielsenIQ, zaprezentuje wyniki badań trendów konsumenckich.

Przedmiotem debaty inauguracyjnej będą strategiczne wyzwania dla handlu, m.in. bezpieczeństwo energetyczne, kryzys w rolnictwie, inflacja, zakłócenia i rosnąca dynamika kosztów w łańcuchu dostaw, spowolnienie konsumpcji, zmiany na rynku pracy, presja legislacyjna, implementacja strategii zrównoważonego rozwoju i nowe technologie.

Tematem przewodnim kolejnej debaty będzie konsument. Eksperci zastanowią się, jak klimat gospodarczy i sytuacja geopolityczna wpłynęły na zwyczaje zakupowe Polaków, czy napływ klientów z Ukrainy spowodował zmiany w sektorze handlowym, w jakim stopniu cyfrowa transformacja modyfikuje nawyki klientów, jakimi kryteriami kierują się konsumenci, jak świadomość produktowa kształtuje ich wybory. Nie zabraknie również wątku dotyczącego silver tsunami oraz aktywności zakupowej osób po 60. roku życia. Poruszone zostaną zagadnienia związane z wpływem dyrektywy Omnibus na handel tradycyjny i internetowy.

W bloku „Trendy i technologie usprawniające handel” eksperci prześledzą etapy kształtowania się rynku handlu tradycyjnego i internetowego w kontekście rozwoju nowych technologii. Prelegenci poruszą takie tematy jak m.in.: rosnąca rola e-commerce i rozwiązań omnichannelowych, modernizacja placówek handlowych, rola aplikacji zakupowych, wykorzystanie AI, AR, VR, wielokanałowe dotarcie do klienta, budowanie doświadczeń klienta na każdym etapie ścieżki zakupowej, wprowadzanie zróżnicowanych form finansowania zakupów i tworzenie nowych standardów płatności.

Przedmiotem dyskusji będą także rozwiązania technologiczne na rzecz zrównoważonego rozwoju. Uczestnicy debaty odpowiedzą na pytania: jak wygląda społeczna odpowiedzialność firm, gdzie sieci handlowe i producenci mogą szukać sposobów na ograniczenie swojego wpływu na klimat i środowisko, jakie strategie mogą być pomocne. Dyskusja toczyć się będzie wokół zagadnień istotnych z perspektywy ESG takich jak: jakość żywności, budowanie gospodarki obiegu zamkniętego, stworzenie sprawnie funkcjonującego systemu kaucyjnego, edukacja konsumencka w zakresie kształtowania postaw prośrodowiskowych wśród klientów, zapotrzebowanie na produkty neutralne klimatycznie, zmniejszanie śladu węglowego, np. w procesie doręczania przesyłek.

W ramach kolejnej odsłony cyklu paneli pod hasłem: „Handel jest kobietą”, Renata Juszkiewicz, Prezes Zarządu Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, porozmawia z przedstawicielkami firm członkowskich POHiD o dobrych praktykach sieci handlowych w obszarze wzmacniania pozycji kobiet w miejscu pracy.

Prelegentami 5. Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji będą m.in.:

● Renata Juszkiewicz, Prezes Zarządu, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji

● Waldemar Buda, Minister Rozwoju i Technologii

● Tomasz Chróstny, Prezes, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

● Karol Czech, Dyrektor Działu Aktywacji Kupującego i Rozwoju Kategorii, FoodWell

● Marina Dubakina, Prezeska i Dyrektorka Generalna ds. Zrównoważonego Rozwoju/ CEO & CSO, IKEA Retail

● Andrzej Jackiewicz, Prezes Zarządu, MediaMarktSaturn Polska/MediaMarkt Polska

● Kamila Kaliszyk, Dyrektorka ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe

● Agnieszka Koc, Dyrektor ds. ochrony środowiska, Biedronka

● Marek Kolano, Dyrektor działu Data Driven Solutions w polskim oddziale Mastercard Europe

● Krzysztof Kośmider, Dyrektor Zarządzający, Accenture

● Marcin Łojewski, Członek Zarządu, Kaufland Polska

● Katarzyna Łosińska-Burdzy, Dyrektor Pionu Rekrutacji i Marketingu Personalnego, Kaufland Polska

● Jean-Phillipe Magre, Head of E. Leclerc Polska

● Adam Manikowski, Wiceprezes Zarządu, Żabka Polska

● Piotr Mazurkiewicz, Dziennikarz, Rzeczpospolita

● Juan Manuel Morales, President, EuroCommerce

● Tareck Ouaibi, Dyrektor Generalny, Carrefour Polska

● Jacek Ozdoba, Sekretarz stanu, Ministerstwo Klimatu i Środowiska

● Marcin Piasecki, Managing Editor, Publicist, Rzeczpospolita

● Małgorzata Piekarska, Dyrektor Marki, Konceptów, Data, Digital & IT, Auchan

● Prof. Dr hab. Konrad Raczkowski, Dyrektor Centrum Gospodarki Światowej, UKSW

● Konrad Robak, Country & Business Development Manager, Tomra Collection Poland

● Anna Sapota, Vice President Public Affairs Eastern Europe North, TOMRA Systems ASA

● Artur Sarosiek, CEO, Energy Solution

● Michał Siwek, Dyrektor Departamentu International Food & Agri Hub, Bank BNP Paribas

● Jan Słowik, Członek Zarządu ds. Sprzedaży, Lidl Polska

● Artur Soboń, Sekretarz Stanu, Ministerstwo Finansów

● Łukasz Stępniak, Redaktor Naczelny, Wiadomości Handlowe

● Paweł Stolecki, Dyrektor Operacyjny, Jeronimo Martins Polska

● Nils Swolkień, Prezes Zarządu, Decathlon Polska

● Paweł Świętochowski, Dyrektor ds. Odpowiedzialnego Biznesu, Castorama Polska

● Karol Tokarczyk, Analityk ds. gospodarki cyfrowej, Polityka Insigh

● Jakub Tyczkowski, Prezes Zarządu, Rekopol

● Zbigniew Wiśniewski, Wiceprezes Zarządu, Fundacja Polska Bezgotówkowa

● Włodzimierz Wlaźlak, Prezes Zarządu, Lidl Polska

● Kinga Wyganowska, Senior Account Executive, RELEX Solutions

● Katarzyna Zabratańska, Menedżerka ds. Równości i Włączającej Kultury Organizacyjnej, Żabka

● Karolina Zajdel-Pawlak, Managing Director, NielsenIQ

Kongres skierowany jest do detalistów, hurtowników i dystrybutorów, zarządców i najemców centrów handlowych, koncernów FMCG, kadry zarządzającej firm technologicznych i świadczących usługi dla retailu, firm logistycznych i dystrybucyjnych. Integralną częścią kongresu będzie Strefa Innowacji, w której wystawcy zaprezentują nowatorskie rozwiązania technologiczne i produktowe. Wydarzenie uświetni wieczorna Gala, połączona z ceremonią wręczenia nagród Modern Retail Awards.

Organizatorami Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji są: Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, Fundacja Nowoczesnej Dystrybucji oraz MMC Polska.

Strona wydarzenia: https://dystrybucja.pl.

17.12.2024 / 14:33
StoryEditor
Allegro i Nike najlepiej ocenianymi markami. Lidl po raz pierwszy wypadł z rankingu

Najniższe ceny utrwaliły się w preferencjach Polaków jako kluczowe kryterium zakupowe, ale zaczynają oni również zwracać uwagę na inne elementy oferty, co pokazało najnowsze badanie OC&C Retail Proposition Index 2024. Jego autorzy wskazują więc, na co sieci i sklepy detaliczne powinny postawić w strategiach na 2025 rok. I które mają najlepsze widoki na zdobycie uwagi klientów.

W porównaniu z poprzednimi latami główny ranking najlepiej ocenianych marek detalicznych w Polsce pozostaje stabilny – Allegro i Nike trzeci rok z rzędu obronili pierwszą i...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.12.2024 / 16:49
StoryEditor
Dariusz Sapiński chce polecieć ‘rakietą‘ Mlekovity jeszcze wyżej! Prezes: Wciąż mamy potencjał
Dariusz Sapiński, prezes Grupy Mlekovita

Dariusz Sapiński, prezes Grupy Mlekovita podsumował mijający rok w zarządzanej przez niego spółdzielni. - Już 5 grudnia wykonaliśmy plan z roku ubiegłego – mówił prezes i wskazał, że ambicje firmy jeśli chodzi o rozwój są bardzo duże.

Dariusz Sapiński podkreślił, że przez 11 miesięcy 2024 r. spółdzielnia osiągnęła wartość sprzedaży na poziomie ponad 8,9 mld zł, co oznacza wzrost o 9,82 proc. Jednocześnie doda...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 85% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. grudzień 2024 07:11