04.11.2021 / 20:07
StoryEditor

Autonomiczny sklep Carrefour Flash już działa [GALERIA]

Pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash (fot. Carrefour)
Pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash (fot. Carrefour)
Pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash (fot. Carrefour)

Carrefour Flash (fot. Carrefour)

Pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash (fot. Carrefour)

Carrefour Flash (fot. Carrefour)

Pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash (fot. Carrefour)

Carrefour Flash (fot. Carrefour)

Pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash (fot. Carrefour)
Pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash (fot. Carrefour)
Pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash (fot. Carrefour)
Pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash (fot. Carrefour)
24 listopada ruszył w Paryżu pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash. Francuski operator przygotował jego projekt razem z amerykańską firmą AiFi.

Pełna nazwa nowego konceptu to Carrefour Flash 10/10, co ma być skrótem od sloganu „Zakupy w 10 sekund, płatność w 10 sekund”.

Innowacyjny sklep wystartował w jedenastej dzielnicy Paryża. Jak podaje prnewswire.com, kalifornijski start-up AiFi dostarczył Carrefour’owi technologię, której nigdy wcześniej nie widziano. Dzięki niej placówka handlowa ma zapewnić klientom możliwość zrobienia najszybszych zakupów w historii. Przypomnijmy, że amerykańska firma współpracuje też m.in. z siecią Żabka.

W ofercie Carrefour Flash 10/10 znalazło się prawie 900 indeksów produktowych.

Proces zakupowy nie wiąże się ze skanowaniem żadnych towarów, zaś płatność jest niemal natychmiastowa - klienci nie muszą nawet wyciągać swoich rzeczy z torby. Rozwiązanie ma oszczędzać czas klientów i zapewniać obsługę płynniejszą niż w zwykłym sklepie.

Co więcej, klienci mogą swobodnie wchodzić i wychodzić ze sklepu bez konieczności przechodzenia przez jakąkolwiek bramkę. Nie ma też potrzeby wcześniejszego pobierania aplikacji ani rejestracji. Aby uniknąć ewentualnych niespodzianek – kupujący mogą zobaczyć swoje łączne wydatki w czasie rzeczywistym.

Placówka zatrudnia czterech pracowników, którzy są odpowiedzialni za to, żeby otworzyć sklep i nadzorować jego działanie. Do ich obowiązków należy również utrzymywanie sklepu w porządku, zarządzanie nowymi usługami e-commerce oraz doradzanie klientom.

Całe opisane powyżej doświadczenie zakupowe jest możliwe dzięki 60 kamerom HD, blisko 2000 czujnikom wbudowanym w podłączone półki, algorytmowi interpretacji wszystkich danych oraz autorskiemu systemowi płatności.

Klienci są śledzeni anonimowo, jako wirtualne awatary, które są im przydzielane zaraz po wejściu do sklepu. Produkty, które odbierają, są automatycznie wykrywane, a następnie dodawane do ich wirtualnego koszyka. Po zakończeniu zakupów klienci po prostu zatwierdzają swoje koszyki w kiosku, a następnie płacą zbliżeniowo.

Po zeskanowaniu kodu QR mogą natychmiast otrzymać elektroniczne pokwitowanie. Dla wszystkich klientów, którzy chcą zapłacić gotówką, dostępny jest również automatyczny kiosk kasowy.

10.07.2024 / 10:20
StoryEditor
Media społecznościowe wpływają na decyzje konsumentów. Co zachęca ich do zakupu?
Reklamy w mediach społecznościowych wpływają na zakupy 7 na 10 konsumentów w Polsce (Shutterstock)
Ponad połowa konsumentów poznaje marki, których wcześniej nie znała, przez media społecznościowe. Kto jest najbardziej podatny na wpływ marketingu w tego typu kanałach? Na to pytanie odpowiada Strategy& w raporcie "Optymizm tylko tam, gdzie niska cena. Postawy i zachowania zakupowe Polaków".

Media społecznościowe bywają postrzegane jako dosyć kontrowersyjny kanał komunikacji z konsumentami. Z jednej strony to najskuteczniejszy sposób dotarcia ze spersonalizowanymi r...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.07.2024 / 14:24
StoryEditor
Nowe oblicze kas w Żabce. Zmiany mają jeden cel. Wiemy jaki
Żabka wprowadza zmiany w obrębie dualnych kas samoobsługowych. Największą z nich jest nowa, wyróżniająca je kolorystyka (fot. Wiadomości Handlowe/Paweł Jachowski)
Latem 2022 r. Żabka chwaliła się, że zainstalowała dualne kasy samoobsługowe we wszystkich sklepach działających w ramach sieci. Minęły dwa lata i Żabka zaczęła – już bez rozgłosu – wprowadzać zmiany w obrębie stanowisk z tymi urządzeniami oraz samych urządzeń. Czym nowe kasy różnią się od starych?

Dualne kasy samoobsługowe, testowane przez sieć Żabka od końca 2019 r., a od 2022 r. będące w niej standardem, swoją nazwę zawdzięczają temu, że – w zależności od potrzeb – mogą...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. lipiec 2024 11:02