15.09.2024 / 21:16
StoryEditor

Strategia rozwoju Costa Coffee. "Planujemy wchodzenie w nowe miejsca i formaty, aby być jeszcze bliżej klientów"

Maciej Gajkowski, dyrektor sieci Foodservice w Lagardère Travel Retail w Polsce

Maciej Gajkowski, dyrektor sieci Foodservice w Lagardère Travel Retail w Polsce: - Naszym priorytetem jest otwieranie tylko takich lokali, które są w stanie osiągnąć rentowność już w pierwszym roku działalności. To z jednej strony ogranicza tempo wzrostu, lecz z drugiej sprawia, że rozwój jest bardziej przewidywalny i stabilny.

Ile kawiarni ma w tej chwili Costa Coffee w Polsce?

Costa Coffee w Polsce obecnie liczy 115 kawiarni. W perspektywie kilku najbliższych lat planujemy otwierać średnio po pięć n...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14.04.2025 / 10:31
StoryEditor
Wielkanocne zakupy pod lupą. Polacy stawiają na jakość, ale promocji nie odpuszczają
Na co stawia polski konsument przed wielkanocą? (fot. Tomasz Kolmasiak)

Choć świąteczne stoły Polaków wciąż pełne będą tradycyjnych potraw, to sposób ich kompletowania ulega zauważalnym zmianom. Badanie Grupy BLIX ujawnia zaskakujące przesunięcia w priorytetach zakupowych konsumentów. Co w tym roku liczy się bardziej – cena, promocja, a może jakość?

Zdecydowana większość Polaków – aż 84 proc. – planuje zakupy artykułów spożywczych na Wielkanoc w promocjach. To wzrost o 2,8 punktu procentowego rok do roku. Jedynie 3,1 proc. ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.04.2025 / 10:15
StoryEditor
Niedziele handlowe w kwietniu aż dwa razy. Kiedy zrobimy zakupy?
Dwie niedziele handlowe w kwietniu 2025 roku. Pierwsze przed Wielkanocą, a druga przed majówką. (fot. Paweł Jachowski + Canva)

W kwietniu 2025 r. będą dwie niedziele handlowe. Ma to ułatwić dokonanie zakupów przed Wielkanocą i majówką. Kiedy dokładnie wypadają niedziele handlowe w kwietniu 2025 roku?

Z artykułu dowiesz się:

  • Kiedy przypadają niedziele handlowe w kwietniu 2025 r.?
  • Kiedy będą pozostałe niedziele handlowe w tym roku?
  • Gdzie można zrobić zakupy pomimo zakazu handlu w niedzielę?

 

Niedziele handlowe w kwietniu i przygotowania do Wielkanocy oraz majówki

Kwiecień jest dość specyficznym miesiącem, jeśli chodzi o niedziele handlowe. W całym 2025 roku wyznaczono łącznie tylko osiem niedziel, kiedy zakaz handlu nie będzie obowiązywał. W kwietniu przypadają aż dwie z nich.

Niedziela handlowa w kwietniu przypada na:  

  • 13 kwietnia 2025;
  • 27 kwietnia 2025.

Pierwsza z nich to Niedziela Palmowa, czyli ważne święto dla chrześcijan. Następna przypada tuż przed długim weekendem majowym, kiedy to większość sklepów będzie zamkniętych ze względu na 1 i 3 maja.

Warto jednak zwrócić uwagę na godziny funkcjonowania placówek w niedziele handlowe, bowiem te często różnią się od funkcjonowaniu sklepów w regularne dni.

image
W kwietniu są dwie niedziele handlowe. Pierwsza przypada już 13 kwietnia 2025 roku (fot. Paweł Jachowski)
FOTO: fot. Paweł Jachowski

Kiedy będą pozostałe niedziele handlowe w 2025 roku?

Oprócz kwietnia, do końca roku będzie jeszcze pięć niedzieli handlowych

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 75% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. kwiecień 2025 11:21