05.09.2022 / 11:19
StoryEditor

Dobra wiadomość dla baristów. Znów rośnie odsetek Polaków pijących kawę poza domem

Polacy coraz chętniej piją kawę poza domem (Shutterstock)
Ponad połowa Polaków pija kawę poza domem i odsetek ten ponownie, po okresie pandemicznym, rośnie. Polacy szczególnie lubią café latte oraz espresso. Głównym powodem picia kawy dla badanych jest jej smak, ale dynamicznie rośnie odsetek osób, dla których picie kawy jest rytuałem i przyjemnością. Tak wynika z badania Café Monitor ARC Rynek i Opinia.

O 12 punktów procentowych wzrósł w ciągu ostatnich dwóch lat odsetek osób pijących kawę poza domem. Najwyższy odsetek osób (41 proc.) stanowią ci, którzy odwiedzają miejsca serwujące kawę kilka razy w miesiącu. W porównaniu z danymi sprzed dwóch lat o jedną trzecią spadł odsetek osób pijących kawę poza domem codziennie (z 9 proc. w 2020 roku do 6 proc. w 2022 roku).

Odsetek osób pijących kawę poza domem (Źródło: ARC)

Picie kawy to rytuał i przyjemność

W porównaniu z ubiegłym rokiem o 9 p.p. wzrósł odsetek osób, które przyznają, że picie kawy jest dla nich rytuałem i piją kawę dla przyjemności. Najczęściej jednak powodem picia kawy jest jej smak i przyzwyczajenie. Co trzeci kawosz pijący kawę poza domem przyznaje, że potrzebuje kawy, by rozpocząć dzień.

W wynikach tegorocznej, już 15 edycji, Café Monitora, zauważalna jest zmiana stosunku Polaków do picia kawy poza domem. Konsumenci, traktujący niegdyś kawę wypitą na mieście jako kofeinowy strzał energii i ratunek przed zmęczeniem, obecnie zmieniają swoje podejście, traktując proces picia kawy na mieście jako swego rodzaju rytuał i przyjemność. I z tego rytuału nie chcą rezygnować, na co wskazuje rosnący z roku na rok procent osób pijących kawę poza miejscem zamieszkania.

Drożyzna nie odstrasza miłośników kawy

– Wysoki wskaźnik inflacji i, co za tym idzie, rosnące ceny produktów nie odstraszają kawoszy – konsumenci są w stanie wydać więcej pieniędzy na kawową przyjemność niż w ubiegłym roku, co potwierdza wzrost, w porównaniu do lat poprzednich, średniej kwoty wydawanej w czasie jeden wizyty w kawiarni sieciowej. Coraz częściej konsumenci zwracają także uwagę na ofertę deserów i przekąsek serwowanych do kawy, co pokazuje, że nie jest ona pita w międzyczasie, a stanowi okienko, pauzę w codziennym, szybkim trybie dnia – komentuje autorka raportu, Natalia Sieroń z ARC Rynek i Opinia.

Badanie Café Monitor 2021 zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI na ogólnopolskiej próbie N=1711 osób w dniach 3-14.07.2022. Badani to osoby, które ukończyły 16 lat.

10.12.2024 / 12:53
StoryEditor
Auchan Polska rozwija się w kanale supermarketów, cztery nowe placówki ruszyły w listopadzie i grudniu. Znamy lokalizacje

Auchan Polska kontynuuje inwestycje kanale supermarketów. W listopadzie i grudniu br. sieć otworzyła cztery nowe sklepy – supermarkety w Warszawie, Kielcach, Tarnobrzegu i w Rabce-Zdroju. Wszystkie zaprojektowane zostały zgodnie z najnowszym, innowacyjnym konceptem Auchan.

Nowy koncept supermarketów Auchan stanowi połączenie nowoczesnego i komfortowego miejsca robienia zakupów, z przyjazną przestrzenią życiową. Każdy z nowo otwartych sklepów licz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.12.2024 / 13:32
StoryEditor
Boom na automaty vendingowe. Niespodziankomat, ciastomat czy jajomat - czym jeszcze zaskoczy nas rynek? [TYLKO U NAS]
Od paczkomatów do jajomatów. Na rynku jest coraz więcej specjalistycznych maszyn (fot. mat.pras.)

Nie samymi Paczkomatami czy butelkomatami żyje rynek. Na ulicach miast, w centrach handlowych czy na dworcach można spotkać coraz więcej urządzeń vendingowych, które sprzedają określony rodzaj produktów, często 24 godziny na dobę. Ku inspiracji przygotowaliśmy dla was przegląd kilku tego typu inicjatyw.

Jeśli myślimy o automatach paczkowych, to zapewne większości z nas od razu przychodzi do głowy Paczkomat firmy Inpost. Tego typu maszyn, które zrewolucjonizowały dostawy ze...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. grudzień 2024 10:00