14.05.2024 / 11:49
StoryEditor

Żabka otworzyła pierwszy sklep w Rumunii. Froo działa już w Bukareszcie

Pierwszy sklep Froo w Rumunii już działa (fot. Łukasz Rawa; fotomontaż: Patryk Makowski)
Sklep Froo, należący do Grupy Żabka, został otwarty po cichu na początku maja w Bukareszcie, w Rumunii. Rumuńskie portale internetowe podają, że tamtejsza spółka detalisty Froo România Retail SRL zawarła już w sumie umowy najmu pięciu lokali.

Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w spółce Żabka Polska mówił w kwietniu br., że Żabka w ciągu kilku tygodni otworzy pierwsze sklepy pod marką Froo w Rumunii. W tej chwili spółka Froo România Retail testuje pierwszy sklep. Na razie może z niego korzystać ograniczona grupa klientów.

Sklepy Froo testowane w Rumunii

„W związku z naszą ekspansją na rynku rumuńskim rozpoczęliśmy etap przygotowań do otwarcia sklepów pod marką Froo. Pierwszym krokiem jest otwarcie kilku lokalizacji do testów, z czego jedna działa już od początku maja w Bukareszcie” – przekazali przedstawiciele firmy redakcji portalu Economica.

Dodali, że sklep został otwarty w formule „friends&family”, czyli jego oferta dostępna jest dla określonej grupy testowych klientów. „To rozwiązanie pozwoli nam jeszcze lepiej odpowiedzieć na oczekiwania konsumentów na lokalnym rynku, a także przetestować udogodnienia w sklepie. Dalsze tempo rozwoju sieci w Rumunii będzie zależeć od wyniku fazy testowej” – informuje w przesłanej odpowiedzi Froo România Retail.

Wcześniej portal termene.ro podał, że rumuńskie przedstawicielstwo Grupy Żabka podpisało umowy najmu pięciu lokali. Ze zdjęć umieszczonych w portalu Economica.net wynika, że sklepy te dopiero przechodzą remont. Jeden z fotografowanych lokali ma około 200 mkw.

Żabka uruchomi 200 sklepów Froo do końca roku

Grupa Żabka myśli poważnie o rynku rumuńskim. Do końca roku zamierza uruchomić tam około 200 sklepów. Będą początkowo działać na obszarach miejskich, a koncept będzie budowany wokół misji convenience. W asortymencie znajdzie się ok. 2 tys. SKU., a punkty mają mocno skupiać się na kategoriach impulsowych.

O dystrybucję produktów w Rumunii ma się zatroszczyć spółka DRIM Daniel Distribute, przejęta przez grupę Żabka. Jej szefem jest Radu Trandafir, który kieruje również Froo Romania Retail. Żabka zarejestrowała w urzędzie patentowym znak Froo i Froo Cafe i właśnie te logotypy będzie promować poza Polską.

17.07.2024 / 16:33
StoryEditor
Vision Express w nowym koncepcie. Jak wyglądają priorytety inwestycyjne i rozwojowe sieci?
Salon Vision Express w warszawskim Westfield Arkadia
Sieć salonów optycznych Vision Express wprowadziła na polski rynek nowy koncept sklepów. Operator zapowiedział w jakich obszarach firma będzie inwestowała w najbliższym czasie.

Historia marki Vision Express w Polsce sięga 1994 roku. Sześć lat później firma miała już 26 salonów w kraju. - Porównując dzisiejsze salony z pierwszymi naszymi punktami widać ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06.07.2024 / 16:43
StoryEditor
Carrefour chce zaskarbić sobie względy dzieci. Sieć rozkręca koncept C4ndyland
Koncept C4ndyland został już wprowadzony do 22 placówek sieci Carrefour (fot, matreiały prasowe)
Carrefour zdecydował, że koncept C4ndyland dojrzał do tego, żeby wprowadzić go do placówek w kolejnym dużym mieście. Po sklepach zlokalizowanych w Warszawie, Łodzi, Poznaniu, Szczecinie czy Wrocławiu przyszedł czas na Kraków.

Działający w modelu store-in-store koncept C4ndyland miał swoją premierę na początku kwietnia br. Pierwszą placówką, do której Carrefour go wprowadził był hipermarket zlok...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20. lipiec 2024 03:42