21.06.2024 / 14:08
StoryEditor

Aldi rozszerza portfolio marek własnych. Czy River Cola wygra z Coca-Colą i Pepsi?

Sieć Aldi rozszerza portfolio marek własnych dostępnych w dyskontach w Polsce (fot. Mateusz Libisz)
Marka River obecna w portfolio Grupy Aldi Nord już od kilkudziesięciu lat, jak dotąd nie była dostępna w sklepach w Polsce. Władze sieci uznały, że przyszedł czas na jej debiut na naszym rynku.

– Marka River w tym roku obchodzi jubileusz 50-lecia w Adli Nord Group, a w Aldi Polska zalicza swój debiut – informuje Paweł Czeluśniak, dyrektor kategorii napojów bezalkoholowych i alkoholowych w Aldi Polska. Dwoma pierwszymi produktami sygnowanymi tym brandem są Cola River w wersji klasycznej oraz "zero cukru". Paweł Czeluśniak zaznacza jednak, że to dopiero początek rozwoju pełnego portfolio produktowego marki River w Polsce.

Napoje marek własnych idą jak woda

Dlaczego Aldi wreszcie zdecydowało się na wprowadzenie tego brandu do sklepów w Polsce? Odpowiedź na to pytanie może dawać duży wzrost udziału marek własnych odnotowany przez sieć właśnie w kategorii napojów. Z danych podanych przez Aldi Polska wynika, że, w 2023 r. udział ten (pod względem liczby sprzedanych produktów) wzrósł o ponad 12 proc. w stosunku do roku 2022.

Klienci bardzo chętnie kupują zwłaszcza wodę sygnowaną markami własnymi dyskontera. Jak stwierdził Łukasz Sołowiej, lider zespołu business Intelligence i analiz w Aldi Polska. Woda i pieczywo (na czele z kajzerką) zajmują prawie wszystkie miejsca wśród 10 najczęściej kupowanych produktów marek własnych. Oprócz wody, klienci coraz częściej decydują się też na zakup soków i napojów typu ice tea pod markami sieci.

Udział marek własnych w ofercie Aldi będzie rósł

Sieć Aldi liczy obecnie w Polsce ponad 310 sklepów. Placówki te w stałej ofercie mają ponad 2 tys. produktów. Do tego dochodzi ponad 1,5 tys. artykułów spożywczych i przemysłowych sprzedawanych w ramach tygodniowych akcji tematycznych.

Obecnie około 65 proc. z nich stanowią produkty marek własnych. Na tym jednak nie koniec. Aldi zapowiada, że w ciągu najbliższych kilku lat produkty marek własnych mają stanowić około 80 proc. stałego asortymentu sieci.

Dodajmy, że zwiększenie udziału marek własnych w obrotach deklarują nie tylko dyskonterzy, ale też sieci operujące w innych kanałach. O prognozach dla private labels w Polsce więcej można przeczytać tutaj.

15.02.2025 / 12:00
StoryEditor
Lidl Polska rośnie szybciej niż Biedronka. "Obraliśmy właściwy kierunek" - mówi Michał Nowaczyk, CFO spółki

Lidl Polska chwali się wynikami sprzedaży za czwarty kwartał 2024 r. Detalista przekonuje, że strategia niskich, równych cen, a także budowanie przez lata zaufania wśród klientów przynosi efekty – obroty rozwijają się szybciej niż przychody największej konkurencji. Liczby potwierdzają, że pozycja firmy jest stabilna.

Jak czytamy w komentarzu Michała Nowaczyka, CFO Lidl Polska, dane finansowe z pierwszego, drugiego, trzeciego, a także czwartego kwartału 2024 roku pokazują, że obrany przez fi...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.02.2025 / 15:33
StoryEditor
Biedronka z 31. milionami opakowań z obiegu zamkniętego. Szuka nowych partnerów
W 2024 roku na półkach Biedronki znalazło się ponad 31 milionów kartonów zbiorczych pochodzących z obiegu zamkniętego (fot. mat.pras.)

Rok 2024 był przełomowy dla sieci Biedronka w zakresie zamykania obiegu opakowań z tektury. Dzięki działaniom na tym polu oraz współpracy z partnerami biznesowymi, sieć odnotowała 15 proc. mniejszą emisję CO2 oraz 30 proc. redukcję zużycia wody w procesie produkcji opakowań.

Jak wygląda zamknięty obieg opakowań z tektury w sieci Biedronka? Kartony trafiające z produktami na półki sklepowe są segregowane i zgniatane w sklepach przez specjalne belown...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. luty 2025 08:51