21.06.2024 / 14:08
StoryEditor

Aldi rozszerza portfolio marek własnych. Czy River Cola wygra z Coca-Colą i Pepsi?

Sieć Aldi rozszerza portfolio marek własnych dostępnych w dyskontach w Polsce (fot. Mateusz Libisz)
Marka River obecna w portfolio Grupy Aldi Nord już od kilkudziesięciu lat, jak dotąd nie była dostępna w sklepach w Polsce. Władze sieci uznały, że przyszedł czas na jej debiut na naszym rynku.

– Marka River w tym roku obchodzi jubileusz 50-lecia w Adli Nord Group, a w Aldi Polska zalicza swój debiut – informuje Paweł Czeluśniak, dyrektor kategorii napojów bezalkoholowych i alkoholowych w Aldi Polska. Dwoma pierwszymi produktami sygnowanymi tym brandem są Cola River w wersji klasycznej oraz "zero cukru". Paweł Czeluśniak zaznacza jednak, że to dopiero początek rozwoju pełnego portfolio produktowego marki River w Polsce.

Napoje marek własnych idą jak woda

Dlaczego Aldi wreszcie zdecydowało się na wprowadzenie tego brandu do sklepów w Polsce? Odpowiedź na to pytanie może dawać duży wzrost udziału marek własnych odnotowany przez sieć właśnie w kategorii napojów. Z danych podanych przez Aldi Polska wynika, że, w 2023 r. udział ten (pod względem liczby sprzedanych produktów) wzrósł o ponad 12 proc. w stosunku do roku 2022.

Klienci bardzo chętnie kupują zwłaszcza wodę sygnowaną markami własnymi dyskontera. Jak stwierdził Łukasz Sołowiej, lider zespołu business Intelligence i analiz w Aldi Polska. Woda i pieczywo (na czele z kajzerką) zajmują prawie wszystkie miejsca wśród 10 najczęściej kupowanych produktów marek własnych. Oprócz wody, klienci coraz częściej decydują się też na zakup soków i napojów typu ice tea pod markami sieci.

Udział marek własnych w ofercie Aldi będzie rósł

Sieć Aldi liczy obecnie w Polsce ponad 310 sklepów. Placówki te w stałej ofercie mają ponad 2 tys. produktów. Do tego dochodzi ponad 1,5 tys. artykułów spożywczych i przemysłowych sprzedawanych w ramach tygodniowych akcji tematycznych.

Obecnie około 65 proc. z nich stanowią produkty marek własnych. Na tym jednak nie koniec. Aldi zapowiada, że w ciągu najbliższych kilku lat produkty marek własnych mają stanowić około 80 proc. stałego asortymentu sieci.

Dodajmy, że zwiększenie udziału marek własnych w obrotach deklarują nie tylko dyskonterzy, ale też sieci operujące w innych kanałach. O prognozach dla private labels w Polsce więcej można przeczytać tutaj.

27.06.2024 / 10:33
StoryEditor
Aldi wprowadza do sklepów w Polsce własną markę coli. Będzie hit?
Sieć Aldi wprowadza do swoich polskich placówek napoje Cola River i Cola River Zero (fot. Bartek Kaszuba)
Sieć Aldi wprowadza do swoich polskich placówek napoje Cola River i Cola River Zero. Dla niewtajemniczonych – marka własna River jest obecna na rynku już ponad 50 lat. Mimo, że cieszy się ona niemal kultowym statusem w Niemczech, jak dotąd nie była dostępna w Polsce.

Cola River zadebiutowała na rynku w 1974 r. Wtedy jeszcze klienci kupowali ją w szklanej butelce. Natomiast w połowie lat 80 pojawiła się wersja w puszce, którą też spotkało kil...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 83% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.06.2024 / 23:24
StoryEditor
Franczyzowy Superbohater 2024. Nagrodziliśmy najlepszych franczyzobiorców w Polsce
Franczyzowy Superbohater 2024 - wręczenie statuetek podczas kongresu Retail Trends 2024 (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Franczyzowy Superbohater to konkurs organizowany przez Wydawnictwo Gospodarcze we współpracy z Modern Expo z myślą o franczyzobiorcach, przedsiębiorcach z krwi i kości, którzy nie tylko pracują, aby utrzymać siebie i swoje rodziny, ale także rozwijają polską gospodarkę i biznesy, z którymi współpracują. Oto lista osób nagrodzonych w tym roku.

Aktualnie w Polsce funkcjonuje około 1350 systemów franczyzowych w ramach, których działa niemal 90 tys. punktów handlowych i usługowych, w tym około 40 tys. sklepów. Patrząc na...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02. lipiec 2024 13:27