18.09.2024 / 15:23
StoryEditor

Właściciele sklepów z terenów dotkniętych powodzią domagają się pomocy od rządu. PIH wyjaśnia, jakiego wsparcia oczekują handlowcy

Włąsciciele sklepów z terenów dotkniętych powodzią oczekują od rządu wsparcia w rozwiązaniu m.in. problemów kadowych - podkreśla Maciej Ptaszyński, prezes Polskiej Izby Handlu (fot. materiały prasowe)

Opóźnienie terminów spłaty zobowiązań, zwiększenie limitów kupieckich oraz uproszczenie niektórych procedur – to rozwiązania, które powinien wprowadzić rząd, żeby pomóc właścicielom sklepów w południowo-zachodniej Polsce przywrócić je do normalnego funkcjonowania. Polska Izba Handlu publikuje apel branży w tej sprawie.

Bezpośrednie skutki powodzi, takie jak zniszczenia budynków i sprzętu czy utrata towaru to nie jedyne wyzwania, z którymi muszą mierzyć się przedsiębiorcy prowadzący sklepy w południowo-zachodniej części Polski – podkreśla Polska Izba Handlu (PIH). Do tego dochodzą także wyzwania biznesowe i administracyjne wynikające ze skomplikowanych regulacji.

Na jakich polach handlowcy potrzebują wsparcia ze strony rządu?

Dlatego też branża apeluje do rządu o uproszczenie procedury ubezpieczeń oraz procedur związanych z kontrolą placówek handlowych m.in. przez sanepid oraz inspektorów nadzoru budowlanego.

Handlowcy oczekują też, że rząd wesprze ich w obszarach związanych z finansami, wprowadzając odgórną regulacją pozwalającą im na późniejszą spłatę zobowiązań wobec kontrahentów. Branża apeluje też o zwiększenie limitu kredytów kupieckich.  

W sklepach na terenach dotkniętych powodzią brakuje ludzi do pracy

W apelu podnoszone są też kwestie problemów kadrowych, w których rozwiązaniu branża również oczekuje wsparcia.

Maciej Ptaszyński, prezes Polskiej Izby Handlu argumentuje, że wielu pracowników sklepów i współpracujących z nimi podmiotów jest ofiarami powodzi, więc zajmuje się ratowaniem własnego dobytku. Duża część z nich włącza się także w działania pomocowe. Spowoduje to, że w najbliższym czasie sklepy w południowo-zachodniej części Polski będą borykać się z jeszcze większymi brakiem rąk do pracy niż zazwyczaj.

Z pełną treścią apelu PIH można zapoznać się tutaj.

17.12.2024 / 13:32
StoryEditor
Od stycznia zmiany u sterów Mago. Właściciel firmy przekazuje berło wieloletniemu pracownikowi
Stary i mowy zarząd Grupy Mago: (od lewej): Piotr Marczak, Janusz Ciepliński, Paweł Ziębaczewski, Robert Zdanowski)

Zmiany we władzach spółki Mago służą m.in. oddzieleniu działalności operacyjnej od opracowywania wizji i strategii rozwoju. Nie będą miały jednak charakteru rewolucji, a dobrze zaplanowanej ewolucji.

Paweł Ziębaczewski obejmie funkcję prezesa Mago od Nowego Roku. Z firmą jest związany od 18 lat, a w branży retail pracuje od ponad 20 lat. Janusz Ciepliński, który kiero...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.12.2024 / 13:38
StoryEditor
ChaiKola z nowymi inwestorami. Prezes Krynicy Vitamin i były prezes Purella Superfoods rozwijają znaną markę napojową i zapowiadają międzynarodową ekspansję
Michał Czerwiński, prezes Best Drinks Company (fot. Best Drinks Company)

Best Drinks Company, spółka, za którą stoją m.in. Michał Czerwiński i Piotr Czachorowski, zainwestowała w znane na rynku marki napojowe w perspektywicznej kategorii. Stworzyła też nowy brand parasolowy ChaiTea i chce zaistnieć nie tylko w Polsce.

– Best Drinks Company to spółka nowa na polskim rynku spożywczym, została stworzona w czerwcu. Projekt został powołany, aby wdrożyć strategię rozwoju marki ChaiTea po inwestycji...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. grudzień 2024 04:21