18.09.2024 / 15:23
StoryEditor

Właściciele sklepów z terenów dotkniętych powodzią domagają się pomocy od rządu. PIH wyjaśnia, jakiego wsparcia oczekują handlowcy

Włąsciciele sklepów z terenów dotkniętych powodzią oczekują od rządu wsparcia w rozwiązaniu m.in. problemów kadowych - podkreśla Maciej Ptaszyński, prezes Polskiej Izby Handlu (fot. materiały prasowe)

Opóźnienie terminów spłaty zobowiązań, zwiększenie limitów kupieckich oraz uproszczenie niektórych procedur – to rozwiązania, które powinien wprowadzić rząd, żeby pomóc właścicielom sklepów w południowo-zachodniej Polsce przywrócić je do normalnego funkcjonowania. Polska Izba Handlu publikuje apel branży w tej sprawie.

Bezpośrednie skutki powodzi, takie jak zniszczenia budynków i sprzętu czy utrata towaru to nie jedyne wyzwania, z którymi muszą mierzyć się przedsiębiorcy prowadzący sklepy w południowo-zachodniej części Polski – podkreśla Polska Izba Handlu (PIH). Do tego dochodzą także wyzwania biznesowe i administracyjne wynikające ze skomplikowanych regulacji.

Na jakich polach handlowcy potrzebują wsparcia ze strony rządu?

Dlatego też branża apeluje do rządu o uproszczenie procedury ubezpieczeń oraz procedur związanych z kontrolą placówek handlowych m.in. przez sanepid oraz inspektorów nadzoru budowlanego.

Handlowcy oczekują też, że rząd wesprze ich w obszarach związanych z finansami, wprowadzając odgórną regulacją pozwalającą im na późniejszą spłatę zobowiązań wobec kontrahentów. Branża apeluje też o zwiększenie limitu kredytów kupieckich.  

W sklepach na terenach dotkniętych powodzią brakuje ludzi do pracy

W apelu podnoszone są też kwestie problemów kadrowych, w których rozwiązaniu branża również oczekuje wsparcia.

Maciej Ptaszyński, prezes Polskiej Izby Handlu argumentuje, że wielu pracowników sklepów i współpracujących z nimi podmiotów jest ofiarami powodzi, więc zajmuje się ratowaniem własnego dobytku. Duża część z nich włącza się także w działania pomocowe. Spowoduje to, że w najbliższym czasie sklepy w południowo-zachodniej części Polski będą borykać się z jeszcze większymi brakiem rąk do pracy niż zazwyczaj.

Z pełną treścią apelu PIH można zapoznać się tutaj.

16.09.2024 / 12:36
StoryEditor
Kaufland powołał sztab kryzysowy. Sieć organizuje zbiórkę na pomoc powodzianom
Logo sieci Kaufland (Shutterstock)

Sieć handlowa Kaufland zachowuje czujność i organizuje pomoc, która ma dwa cele. Pierwszym z nich jest utrzymanie otwartych sklepów, a drugim – zbiórka produktów, które zostaną dostarczone powodzianom.

"Powołany w naszej centrali sztab kryzysowy w trybie ciągłym monitoruje sytuację zagrożonych zalaniem placówek i jest w stałym kontakcie ze służbami oraz naszymi pracownikami po...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.09.2024 / 12:50
StoryEditor
Tchibo uruchomiło pierwszy punkt, w którym kawiarnia działa niezależnie od sklepu
Kawiarnia Tchibo w Centrum Handlowym Batory w Gdyni (Tchibo)

Producent kawy Tchibo w detalu funkcjonował do tej pory jako sprzedawca odzieży i produktów do domu. Aż dziw, że firma dopiero teraz uruchomiła w Polsce pierwszy lokal, w którym coffee bar funkcjonuje niezależnie od części sklepowej.

Zgodnie z nową strategią, Tchibo postanowiło zaznaczać mocniej swoje związki z biznesem kawowym. Idąc tą drogą, w Centrum Handlowym Batory w Gdyni otwarto pierwszy sklep i kawia...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 87% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27. wrzesień 2024 09:13