12.01.2022 / 10:03
StoryEditor

Sylwia Olechno, Grupa Chorten: Będziemy pracować nad dalszą konsolidacją polskich detalistów

Sylwia Olechno, dyrektor generalna Grupy Chorten (Grupa Chorten)
Grupa Chorten w bieżącym roku zamierza nadal pracować nad konsolidacją polskich detalistów. Dlatego stale prowadzimy rozmowy zarówno z niezależnymi właścicielami pojedynczych sklepów czy też większej ich ilości, które tworzą już mikro sieci, jak i z różnymi organizacjami kupieckimi. Jest to nasza podstawowa misja, aby sklepy z polskim kapitałem zyskiwały na efekcie skali i mogły efektywnie konkurować o klientów – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Sylwia Olechno, dyrektor generalna Grupy Chorten.

– Jako grupa zbudowana nie przez dystrybutora, a przez samych właścicieli sklepów, oferujemy wszystkim naszym partnerom bezkonkurencyjne warunki handlowe, ponieważ większość korzyści uzyskiwanych od producentów przekazujemy właśnie sklepom – mówi Sylwia Olechno, dyrektor generalna Grupy Chorten.

I dodaje: – To zachęca wielu detalistów do współpracy z nami, cieszymy się dużym zaufaniem i co roku pod nasze skrzydła wchodzi ok. 150-200 nowych punktów. Szacujemy, że ten rok przyniesie nam równie dynamiczną ekspansję, zwłaszcza, że rozwijamy nasze struktury – mówi Sylwia Olechno..

Zakładamy ona, że najwięcej placówek uda się Grupie pozyskać do współpracy z województw południowych, czyli małopolskiego i śląskiego oraz zachodnich regionów, gdzie za koordynację działań odpowiadać będzie nowa spółka Chorten PD – mówi Sylwia Olechno.

– Cały czas inwestujemy w naszą platformę internetową, która jest rozbudowywana o nowe funkcjonalności. Dzięki temu usprawniamy współpracę między każdym pojedynczym sklepem, producentami i dystrybutorami. W tym roku na pewno przeprowadzimy zamieramy wdrażać nowe rozwiązania informatyczno-marketingowe dla sklepów i projekty lojalnościowe skierowane do konsumentów – mówi dyrektor generalna Grupy Chorten. 

W minionym roku firma mocno inwestowala w obrandowanie nowo przyjętych placówek, ale także w rewitalizacje punktów pracujących pod szyldem Chorten od lat. Blisko 300 sklepów zyskało nowy wizerunek, a w tym roku firma chcem działać w podobnej skali. 

– Będziemy rozwijać również nasz cykl szkoleń dla właścicieli i menadżerów sklepów, podczas których uczymy, jak zarządzać placówką, by generować jak największe zyski. W planach mamy organizację kolejnych targów online dla naszych partnerów. Jeśli chodzi o rozwój naszych marek własnych, do oferty, która ma wyróżniać nasze placówki, wprowadzimy m. in. kolejne produkty nabiałowe takie jak kefir i jogurt naturalny oraz nowe wysokoprocentowe alkohol – mówi dyrektor generalna Grupy Chorten.

I dodaje: – Z pewnością w tym roku wszyscy przedsiębiorcy, w tym nasi partnerzy, ale też producenci i dystrybutorzy, obawiają się zagrożeń dotyczących rentowności prowadzenia biznesu wynikających z inflacji, droższych kosztów energii i nieklarownych zmian w przepisach i skutków rozwiązań „Polskiego Ładu”. Niepewna sytuacja ekonomiczna może mieć wpływ na to, w jaki sposób funkcjonować będzie m.in. rynek hurtowy. Przez całe lata działania w branży spożywczej obserwujemy konsolidację polskich hurtowni i aktualne czynniki mogą ten proces przyspieszyć – mówi Sylwia Olechno. 

Jej zdaniem silniejsze firmy przejmą te mniejsze. – Ma to dwojakie konsekwencje dla handlu detalicznego i obsługi takich placówek jak nasze. Może się to przełożyć na zmniejszenie zasobów ludzkich i konieczność reorganizacji w tych firmach, z drugiej zaś strony liczyć możemy na sprawniejszą obsługę procesów dostaw, gdy nie będą one tak rozproszone na mniejsze podmioty, jak dotychczas. Podobnie w kwestii współpracy z producentami – zakładać możemy zmiany w cennikach i ograniczenia w ilości obsługujących sklepy przedstawicieli handlowych – mówi dyrektor generalna Grupy Chorten. 

– Jeśli natomiast chodzi o klientów, mogą oni szukać oszczędności w domowym budżecie, jeszcze bardziej zwracając uwagę na ceny. Z pewnością będzie to dla nas wyzwaniem, dlatego chcemy szkolić właścicieli naszych placówek partnerskich, jak skutecznie operować marżami i stosować markery cenowe, aby konsumenci chcieli wracać do ich sklepów. Stawiamy w tym roku na mocne akcje promocyjne z topowymi producentami, które chcemy silniej wspierać marketingowo – mówi dyrektor generalna Grupy Chorten.

– Planujemy także regionalizację oferty promocyjnej, tak by sklepikarze i ich klienci bardzo odczuli, że są to oczekiwane przez nich produkty w dobrych cenach. Także liczne nowe rozwiązania na naszej platformie internetowej pomogą nam zaradzić w lepszej komunikacji przy składaniu zamówień, gdyby w grę wchodziły ograniczenia w obsłudze przedstawicieli. Wierzymy, że podejmując różne kroki zaradcze, by zniwelować skutki wszelkich podwyżek, będziemy w stanie wyjść z tej sytuacji obronną ręką – kończy Sylwia Olechno.

18.04.2025 / 09:39
StoryEditor
Eurocash nie chce dać akcjonariuszom ani złotówki. Czy to ostateczna decyzja? Jest pewna szansa
W pierwszym półroczu Eurocash zwiększył sprzedaż w segmencie cash & carry o 0,39 proc. (fot. Eurocash)

Zarząd Eurocashu postanowił przedstawić zwyczajnemu walnemu zgromadzeniu spółki, zwołanemu na 15 maja propozycję w sprawie zysku netto za rok obrotowy 2024.

Zysk netto Eurocash SA za rok obrotowy 2024 wyniósł 79 milionów złotych. Zarząd rekomenduje, aby przeznaczyć go na kapitał zapasowy, do czego będzie przekonywał podczas zwyczajn...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.04.2025 / 14:22
StoryEditor
Ceny mleka mogą wzrosnąć nawet o 12 proc. Czy zdrożeje też masło? [ANALIZA]
Ceny mleka mogą wzrosnąć o 12%. Ceny masła też poszybują (fot. Canva)

Analitycy PKO BP przewidują, że ceny mleka w tym roku będą rosnąć nawet o 12 procent. Eksperci wskazują też, że jest wiele czynników, które mogą windować ceny masła. Co będzie wpływać na branże mleczarską w najbliższym czasie?

W artykule przeczytasz: 

  • Polska awansuje na podium producentów mleka w UE?
  • Ceny mleka w skupie mogą rosnąć przez wzrost eksportu do Chin
  • Amerykańskie cła mogą negatywnie odbić się polskiej branży mleczarskiej
  • Pryszczyca zagrożeniem dla unijnego i polskiego mleczarstwa
  • Ceny mleka w Polsce podążają za światowymi trendami
  • Czy ceny masła będą dalej rosnąć?

Polska awansuje na podium producentów mleka w UE?

W swojej analizie eksperci z PKO Banku Polskiego zwracają uwagę na zaplecze surowcowe dla polskich mleczarń. Jak można przeczytać w Agro Nawigatorze, w całej Unii Europejskiej w ostatnim kwartale 2024 roku dostawy mleka wzrosły o 0,7 proc., ale już w styczniu 2025 r. spadły o 0,3 proc. W tym samym czasie w Polsce dynamika skupu mleka wyniosła +2,8% r/r za ostatni kwartał 2024 r. oraz o +3% r/r w styczniu 2025 r.

– Polska wyróżniała się na tle Unii dynamicznym wzrostem, zbliżając się do Holandii pod względem wielkości produkcji. Niewykluczone, że w 2025 roku Polska stanie się 3. producentem mleka w UE – zapowiadają analitycy PKO BP.

Ceny mleka w skupie mogą rosnąć przez wzrost eksportu do Chin

Z danych przedstawionych w Agro Nawigatorze wynika, że w wartość polskiego sprzedaży zagranicznej produktów mleczarskich w 2024 roku zwiększyła się o 7,5 proc. w ujęciu rok do roku. Jednak wzrost wyrażony w PLN wyniósł już znacznie mniej, bo 1,4 proc. Wynik byłby pewnie jeszcze gorszy gdyby nie rewelacyjne dane z IV kwartału 2024 roku, kiedy to eksporty polskich produktów mlecznych wzrósł odpowiednio 15,5 proc. oraz o 4,6% r/r.

image

Powstaje mleczny gigant. Spółdzielnie Arla Foods i DMK łączą siły

Zdaniem ekonomistów, eksport produktów mlecznych z Polski nadal powinien utrzymywać tendencję wzrostową, ale jednocześnie zwracają uwagę, że dość silny kurs złoty ogranicza konkurencyjność polskich dostawców.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 75% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19. kwiecień 2025 03:56