14.07.2016 / 18:57
StoryEditor

Organic Farma Zdrowia z 19-proc. wzrostem sprzedaży w pierwszym półroczu 2016

Sławomir Chłoń, prezes zarządu Organic Farma Zdrowia (fot. materiały prasowe)
Grupa Organic Farma Zdrowia, skupiająca się m.in. na prowadzeniu sklepów pod takim samym szyldem oferujących żywność ekologiczną, poinformowała, że zarówno w czerwcu, jak i w całym drugim kwartale 2016 r. udało jej się odnotować kolejne wzrosty sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu roku minionego. Sprzedaż samej spółki Organic Farma Zdrowia SA w trakcie pierwszego półrocza br. urosła o 2 proc. do 27,7 mln zł, a spółki Eko-Wital Sp. z o.o. - poprawiła się o 51 proc., osiągając wynik 22,8 mln zł.

W skali całej grupy OFZ sprzedaż w trakcie pierwszych sześciu miesięcy 2016 r. wyniosła 47 mln zł. Oznacza to wzrost o 19,2 proc. w stosunku do pierwszego półrocza 2015 r. Spółk...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 82% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.12.2025 / 10:08
StoryEditor
„Grupa Eurocash powinna pójść w ślady Żabki”. Analityk mBanku ocenia strategię giganta
”Grupa Eurocash powinna pójść w ślady Żabki”. Analityk mBanku ocenia strategię giganta (Fot. Grupa Eurocash + LinkedIn)

– W perspektywie stworzenie jednej sieci handlowej i utwardzenie franczyzy może być dla Eurocashu korzystne – uważa Janusz Pięta, analityk BM mBanku. Jakie widzi on mocne i słabe strony strategii Grupy Eurocash? Wyjaśnia także dlaczego rynek zareagował dość sceptycznie na tę wizję transformacji giganta handlu.

W artykule przeczytasz:

  • Dlaczego nowa strategia Grupy Eurocash nie spodobała się inwestorom?
  • Integracja i cięcie kosztów – mocne i słabe strony strategii Grupy Eurocash
  • Ryzyko na rynku alkoholi
  • Utwardzanie franczyzy może być szansą dla Grupy Eurocash
  • Retail Media oraz e-commerce mają potencjał      
  • Czy Grupa Eurocash wróci na ścieżkę wzrostu?

Grupa Eurocash 9 grudnia 2025 r. zaprezentowała nową strategię, która zakłada stworzenie zintegrowanego biznesu oraz cięcie bazy kosztowej. Jednak nowy kierunek rozwoju firmy nie podbił serca rynku. Widać to było chociażby po spadku kursu akcji spółki na GPW.

Dlaczego nowa strategia Grupy Eurocash nie spodobała się inwestorom?

Taką reakcją rynku jest nieco zdziwiony Janusz Pięta, analityk Biura Maklerskiego mBanku. Przyznaje on, że osobiście spodziewał się pozytywnej reakcji inwestorów na ogłoszony kierunek działań.

– W strategii Grupa Eurocash pokazała pożądany kierunek zmian, czyli transformację biznesu w stronę zintegrowanej sieci handlowej. Dodatkowo spółka pokazała znaczne cięcia kosztów. Ale w strategii firma pokazuje także zmniejszenie liczby centrów dystrybucji, zamknięcie kolejnych Delikatesów Centrum czy redukcję etatów. Rynek najwidoczniej odczytał to jako sygnał, że generalnie perspektywy tego biznesu nie są świetlane – wyjaśnia Janusz Pięta.

Co więcej, obawy inwestorów wzbudza fakt, że poprzednia strategia spółki nie została w pełni zrealizowana. A to automatycznie sprawia, że inwestorzy giełdowi i rynek z dystansem podchodzą do nowej strategii.

image

Eurocash ogłasza nową strategię! Grupa zwolni 3000 osób, zamknie ponad 150 sklepów i hurtowni

 

Integracja i cięcie kosztów – mocne i słabe strony strategii Grupy Eurocash

W ocenie analityka BM mBanku mocną stroną nowej strategii Grupy Eurocash jest integracja sieci oraz obniżenie bazy kosztowej. Jednak może to być też problematyczne dla spółki. Zmniejszenie liczby centrów dystrybucyjnych może spowodować, iż część dotychczasowych klientów zdecyduje się odejść do konkurencji. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 70% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.12.2025 / 14:53
StoryEditor
"Złoty Graal" Rafała Brzoski. InPost i eBay łączą siły na brytyjskim rynku
Paczkomat InPost (fot. Łukasz Rawa,wiadomoscihandlowe.pl)

InPost ogłosił partnerstwo, które może znacząco odmienić jego pozycję na jednym z najważniejszych rynków e-commerce w Europie. Współpraca z eBay to duży krok w strategii ekspansji spółki.

Rafał Brzoska, prezes InPostu poinformował o porozumieniu między InPost UK a platformą eBay, która należy do największych graczy branży e-commerce na Wyspach. W nagraniu opublik...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14. grudzień 2025 17:31