26.01.2023 / 12:01
StoryEditor

Jajko stało się światowym symbolem inflacji. Analitycy mówią o zjawisku „eggflacja”

Jaja w supermarkecie (fot. Shutterstock)
Nie tylko ceny masła, cukru czy chleba zaskakują konsumentów w sklepach. Niepokój budzą też ceny jaj, które stały się światowym symbolem inflacji – podaje portal topagrar.pl. 

Według informacji serwisu topagrar.pl, ceny jaj spożywczych w skupie w ciągu roku w Polsce wzrosły o 76 proc., w sklepach nawet ponad 30 proc. Z kolei w UE wzrost cen wynosi 69 ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 87% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.04.2025 / 16:48
StoryEditor
Nasycenie powierzchnią handlową wynosi już 366 mkw. na 1000 mieszkańców. Jakie lokalizacje są najbardziej poszukiwane?
Jednym z największych obiektów oddanych do użytku w 2024 r. było przebudowane centrum handlowe Nowa Sukcesja w Łodzi (fot. mat.pras.)

Na koniec 2024 r. powierzchnia polskich obiektów handlowych osiągnęła 13,8 mln mkw. GLA. W całym 2024 r. przybyło 510 tys. mkw. GLA, to 20 proc. więcej niż w 2023 r. i jednocześnie największy przyrost od 2015 r. W efekcie nasycenie powierzchnią handlową wyniosło 366 mkw. na 1000 mieszkańców.

Takich danych dostarcza najnowszy raport Polskiej Rady Centrów Handlowych „Rynek obiektów handlowych w Polsce”.  

Dzięki niemu wiemy, że w 2024 r. w Polsce otwarto 37 n...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.04.2025 / 16:40
StoryEditor
Paweł Szuba, Corri: Klient szuka czegoś odmiennego, woli zapłacić więcej, ale i dostać więcej [RETAIL TRENDS 2025]
Uczestnicy debaty ”Wartość, innowacje i lojalność. Jak brandy i marki własne walczą o serca, umysły i portfele konsumentów?” podczas kongresu Retail Trends 2025 (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

W obliczu kryzysu gospodarczego i rosnącej niepewności konsumenci coraz częściej sięgają po strategie oszczędnościowe, które pozwalają im zminimalizować codzienne wydatki. Jedną z najpopularniejszych form takiego podejścia jest wybieranie marek własnych, oferowanych przez sieci handlowe. Produkty te, choć zazwyczaj tańsze od znanych brandów, coraz częściej charakteryzują się porównywalną jakością, co sprawia, że konsumenci postrzegają je jako racjonalny kompromis między ceną a wartością. Co jednak, gdy klient chce sięgnąć po odrobinę luksusu? Wybiera mass-market, ale sensoryczny mass-market.

Choć wielu konsumentów, szczególnie w czasie rosnących cen, wybiera strategie oszczędnościowe i częściej sięga po marki własne, nie oznacza to rezygnacji z jakości czy całkowite...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. kwiecień 2025 14:50