16.09.2024 / 11:46
StoryEditor

Głuchołazy, Nysa, Prudnik – na Opolszczyźnie armagedon zniszczył wiele sklepów. Partnerzy ruszają na pomoc [NASZA RELACJA]

Głuchołazy pod wodą (fot. FB/Paweł Kownacki)

Stowarzyszenie Handlowców Ziemi Opolskiej rusza na pomoc swoim partnerom dotkniętym powodzią. Trwa ustalanie liczby poszkodowanych detalistów i skali zniszczeń. – Pomoc musi być natychmiastowa, żeby kupcy poczuli, że nie są zostawieni sami sobie – apeluje Roman Kozieł, jeden z założycieli SHZO i dyrektor hurtowni Agra Opole.

– Fala powodziowa zbliża się do Opola, ale wiele wskazuje na to, że w samym mieście szkód może być niewiele. Natomiast południowe powiaty regionu bardzo mocno ucierpiały. Najgorsza sytuacja jest obecnie w takich miejscowościach, jak Głuchołazy, Nysa i Prudnik – wylicza Roman Kozieł, dyrektor hurtowni Agra w Opolu.

Stowarzyszenie Handlowców Ziemi Opolskiej aktywnie włączyło się w pomoc należącym do SHZO detalistom dotkniętym klęską żywiołową. Trwa ustalanie liczby poszkodowanych i skali zniszczeń. Obecnie wiadomo, że co najmniej 20 sklepów ucierpiało, ale to tylko dane cząstkowe.

SHZO pomaga partnerom

– Przeznaczyliśmy ło wszystkie środki finansowe, jakie stowarzyszenie przekazało swojej fundacji, na pierwszą pomoc potrzebującym. To niewielkie kwoty, w dodatku niewykluczone, że od darowizn trzeba będzie odprowadzić podatki. Ale najważniejsze jest, by pomoc była natychmiastowa, by nasi koledzy poczuli, że nie są pozostawieni sami sobie – wyjaśnia nasz rozmówca.

Agra Opole – regionalny dystrybutor spożywczy – także pospieszyła ze wsparciem dla swoich klientów. – Ogłosiliśmy, że wszystkim naszym klientom dotkniętym powodzią wydłużamy terminy płatności o 60 dni. Chodzi o to, żeby w najtrudniejszych chwilach mogli się skupić na ratowaniu swoich biznesów i nie musieli się dodatkowo martwić płatnościami.

Apel o wsparcie do producentów

Agra występuje też do swoich dostawców – producentów – z apelem o udzielenie wsparcia detalistom. Może ono polegać choćby na odroczeniu płatności czy nieodpłatnej wymianie zniszczonego towaru, gdy tylko uda się doprowadzić placówkę do stanu umożliwiającego wznowienie działalności. W piśmie do producenów czytamy m.in.:

W imieniu Hurtowni Agra oraz Stowarzyszenia Handlowców Ziemi Opolskiej zwracam się do Państwa z gorącą prośbą o wsparcie. Prosimy o rozważenie wysłania Waszych przedstawicieli do zalanych przedsiębiorstw, aby na miejscu zapoznali się ze skalą strat i udzielili pomocy w formie, którą Państwa firma uzna za możliwą. Jeśli uznają Państwo, że pomoc może zostać udzielona w inny sposób, będziemy wdzięczni za wszelkie sugestie.

Jeszcze w tym tygodniu będziemy dysponować szczegółową listą firm, które najbardziej ucierpiały w wyniku powodzi, i niezwłocznie przekażemy ją Państwu.

Wierzę, że nie pozostaną Państwo obojętni wobec tej trudnej sytuacji i że możemy liczyć na Waszą pomoc.

– Spodziewamy się bardzo pozytywnego odzewu. Producenci zdają sobie sprawę, że w ich interesie jest wsparcie klientów w trudnych chwilach, zresztą wielu z nich z pewnością zechce pomóc bezinteresownie, przecież współpracują z nimi od lat, często od dekad – zapewnia właściciel Agry.

Jeden z lokalnych producentów, produkująca przetwory warzywne firma Provitus, z własnej inicjatywy zgłosiła się do dystrybutora, deklarując przekazanie palety swoich wyrobów poszkodowanym sklepom. Planuje też inne działania, m.in. wsparcie logistyczne. Właściciel firmy Stanisław Dąbrowski, zapytany o motywację, odpowiedział krótko:

– Motywacja jest oczywista – serce. Wspieram ludzi w potrzebie, to wszystko. Zachęcam wszystkich naszych klientów, którzy ucierpieli z powodu powodzi, by zgłaszali się do nas. Będziemy próbowali im pomóc.

12.12.2024 / 20:34
StoryEditor
Steffen Greubel, prezes Metro AG zadowolony z wyników Grupy. Czy sprzedaż wypracowana przez Makro w Polsce także go cieszy?
Steffen Greubel, prezes Metro AG mówi, że wzrost sprzedazy zanotowany przez Grupę trzeci rok z rzędu to zasługa wdrożonej przez nią strategii sCore (fot. materiały prasowe)

Grupa Metro AG, właściciel Makro Polska, podała wyniki za ostatni rok obrotowy, który w przypadku tego podmiotu kończy się 30 września. Wskazują one, że sprzedaż Grupy wzrosła trzeci rok z rzędu, gorzej było z zyskiem.

Sprzedaż netto Grupy Metro AG w roku obrotowym 2023/2024 wyniosła 31,029 mld euro, wzrosła więc o 1,6 proc. rok do roku (w roku obrotowym 2022/2023 wynosiła ona 30,551 mld euro...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.12.2024 / 14:28
StoryEditor
Żabka ma już 11 tys. sklepów. W Warszawie uruchomiła placówkę, w której testuje nowe rozwiązania
Huczne otwarcie sklepu nr 11000 sieci Żabka Polska. Placówka ruszyła w Warszawie, fot. Żabka Polska

Najnowszy sklep sieci, zlokalizowany w ścisłym centrum stolicy, jest wyjątkowy pod wieloma względami. Dlatego też jego otwarcie też było wyjątkowe.

Sieć sklepów Żabka osiągnęła kolejny kamień milowy, otwierając swoją 11 tys. placówkę w Polsce. Ta przy ul.  Moliera jest unikatowa ze względu na lokalizację, ale też i zastosow...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26. grudzień 2024 04:21