01.04.2020 / 12:10
StoryEditor

Dino Polska: Agresywne fundusze zagraniczne przestały grać na spadek akcji spółki

(fot. Konrad Kaszuba)
Zagraniczne fundusze inwestycyjne zlikwidowały znaczne tzw. krótkie pozycje na akcjach Dino. Inwestorzy „obstawiali” spadek ceny akcji spółki, która jednak okazała się wyjątkowo odporna – analityk Strefy Inwestora.

["Krótka pozycja" to technika inwestycyjna, pozwalająca zarobić na spadku wartości akcji. Inwestor pożycza akcje od maklera i sprzedaje je na rynku; gdy ich cena spadnie, odku...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 87% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.02.2025 / 11:42
StoryEditor
Jak płacą Polacy? Te metody płatności zyskały najwięcej w zeszłym roku
Blik jest najpopularniejszą nowoczesną metodą płatności w Polsce (fot. Polski Standard Płatności)

W 2024 roku Polacy coraz chętniej sięgali po nowoczesne metody płatności – dowodzą wyniki Adyen Retail Report 2024. Niekwestionowanym liderem pozostaje Blik, który dociera już do 95 proc. rynku.

Dane pokazują, że coraz większa liczba Polaków rezygnuje z noszenia tradycyjnych portfeli, co znajduje odzwierciedlenie w popularności płatności mobilnych. W 2024 roku już 30 pr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.03.2025 / 09:00
StoryEditor
Top 10 tygodnia: wzrost sprzedaży detalicznej, Tak-Tu, najtańsza sieć handlowa, spadek popularności dyskontów, sprzedaż właściciela Pyszne.pl
Najważniejsze wydarzenia w branży handlowej (fot. Shutterstock, materiały prasowe, wiadomoscihandlowe.pl)

Mijający tydzień przyniósł wiadomości o wzroście sprzedaży detalicznej. Z danych YouGov dowiedzieliśmy się również czy siecią handlową, która wygrywa wojnę cenową jest Biedronka, Lidl, czy Dino. Z kolei z danych koszyka ASM SFA poznaliśmy najtańszego detalistę w Polsce. A Proxi.cloud podało informacje, który kanał sprzedażowy cieszy się największą popularnością. Prześledziliśmy również powiązania nowej sieci hard dyskontów Tak-Tu, która pojawiła się w kraju oraz z powodu rocznicy wybuchu pełnoskalowego konfliktu w Ukrainie porozmawialiśmy z Maciejem Hermanem, dyrektore zarządzającym firmy Wedel.

1. "Ale urwał!" Styczniowa sprzedaż detaliczna powyżej oczekiwań. Które kategorie zanotowały wzrosty?

Styczniowe dane GUS zaskoczyły ekonomistów. Sprzedaż detaliczna w c...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04. marzec 2025 13:00