22.08.2022 / 14:52
StoryEditor

Coraz słabsze nastroje konsumenckie odbijają się na sprzedaży detalicznej [KOMENTARZ]

Jakub Olipra, ekonomista Credit Agricole Bank Polska (fot. Credit Agricole Bank Polska)
Zgodnie z opublikowanymi dzisiaj danymi GUS dynamika nominalnej sprzedaży detalicznej w przedsiębiorstwach zatrudniających powyżej 9 osób zmniejszyła się do 18,4 proc. r/r w lipcu wobec 19,9 proc. w czerwcu, kształtując się nieznacznie powyżej konsensusu rynkowego (18,3 proc.) oraz poniżej naszej prognozy (20,3 proc.) – komentuje Jakub Olipra, starszy ekonomista Credit Agricole Bank Polska. 

Sprzedaż detaliczna liczona w cenach stałych zwiększyła się w lipcu o 2,0 proc. r/r wobec wzrostu o 3,2 proc. w czerwcu.

Po wyeliminowaniu wpływu czynników sezonowych sprz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.04.2025 / 17:56
StoryEditor
Maciej Wojciechowicz, Footprints AI: jeśli chodzi o retail media to jesteśmy za Rumunami. Dlaczego detaliści powinni w nie inwestować? [Retail Trends 2025]
Maciej Wojciechowicz, Retail Consultant Poland w Footprints AI (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Maciej Wojciechowicz, Retail Consultant Poland w Footprints AI twierdzi, że polskie firmy zajmujące się handlem detalicznym muszą zwiększyć inwestycje w ratail media, będąc daleko w tyle za rynkiem rumuńskim. Dlaczego detaliści powinni w nie inwestować?

– Jeśli chodzi o retail media to jesteśmy za Rumunami. Tam ponad 50 proc. rynku już dawno korzysta z tego rozwiązania i czerpie z niego bardzo duże korzyści – mówi Maciej Wojcie...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 85% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.04.2025 / 12:00
StoryEditor
Lidl będzie miał w Polsce co najmniej 1500 sklepów! Prezes Włodzimierz Wlaźlak zapowiada rekordowe inwestycje
Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska, podczas kongresu Retail Trends 2025 (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Tylko w tym roku Lidl Polska przeznaczy na inwestycje ok. 2 mld zł, zadeklarował prezes tej sieci Włodzimierz Wlaźlak podczas kongresu Retail Trends 2025. Zdradził także, ile dyskontów Lidla może działać docelowo na naszym rynku.

Prezes Włodzimierz Wlaźlak podczas debaty otwierającej kongres Retail Trends 2025 zapytany został o wcześniejszą deklarację rozbudowy sieci Lidl do 1500 sklepów na polskim ryn...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. kwiecień 2025 11:40