05.02.2025 / 15:45
StoryEditor

Dubajska czekolada podbija Polskę. Carrefour kolejnym sklepem oferującym modny słodycz

Dubajska czekolada pistacjowa (fot. Shutterstock)

Nie słabnie moda na dubajskie słodycze, a zwłaszcza czekoladę nadziewaną pistacjowym kremem. Trend ten, rozpoczęty na TikToku i Instagramie, znalazł swoje odbicie również w Polsce. Po Lidlu przyszedł czas na Carrefour, który niedawno zaczął oferować popularną czekoladę w ramach asortymentu Kuchni Świata.

Jak informuje Carrefour Polska, produkt ten szybko stał się jednym z najlepiej sprzedających się artykułów w sieci. - Pod koniec ubiegłego roku zauważyliśmy w mediach społecznościowych rosnące zainteresowanie dubajską czekoladą i bardzo szybko wprowadziliśmy ten produkt do naszych sklepów. Był to strzał w dziesiątkę - powiedziała Malina Brandt, menedżer ds. rozwoju formatów i konceptów w Carrefour Polska. - W minionym tygodniu czekolada ta stała się jednym z najpopularniejszych produktów kupowanych w całej naszej sieci w Polsce - dodała.

Carrefour rozszerzył ofertę swojego nowego konceptu handlowego C4ndyland, dostępnego w wybranych sklepach w Polsce. Obok czekolady w asortymencie znalazły się również inne dubajskie specjały, takie jak krem do smarowania oraz pistacjowy napój gazowany.

Czekolada oferowana była w promocyjnej cenie 15 zł za 100-gramową tabliczkę, co przełożyło się na jej wysoką pozycję w rankingu sprzedaży. Produkt trafił do pierwszej piątki najpopularniejszych artykułów w sieci Carrefour w Polsce.

Dubajska czekolada w Lidlu

Carrefour nie jest jedynym graczem, który postawił na dubajską czekoladę. Lidl wprowadził do swojej oferty podobny produkt już wcześniej, chociaż cena tabliczki wynosząca 21,99 zł była wyższa niż u konkurencji. Pomimo wysokiej ceny czekolada spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem.

Lidl zapowiada także rozszerzenie asortymentu o kolejne międzynarodowe słodycze, aby sprostać rosnącym wymaganiom konsumentów.

Od internetowego trendu po globalny fenomen

Moda na pistacjową czekoladę z Dubaju zaczęła się od viralowych postów na TikToku i Instagramie. Oryginalna czekolada powstała w 2021 roku za sprawą Fix Dessert Chocolatier w Dubaju. Jej wyróżnikiem jest chrupką konsystencja kremu pistacjowego oraz luksusowy smak.

Nie tylko Polska ulega fascynacji dubajskim przysmakiem. W Niemczech Lindt sprzedaje podobne produkty za prawie 15 euro za tabliczkę, a mimo to po czekoladę ustawiają się długie kolejki. Na serwisach aukcyjnych takich jak eBay ceny dubajskich czekolad sięgają nawet kilkuset euro.

Kluczowym elementem popularności dubajskiej czekolady jest pistacjowy krem wytwarzany z pistacji pochodzących z Sycylii. Moda na ten przysmak rozwinęła się do tego stopnia, że niemiecka hurtownia JM Posner musiała zwielokrotnić produkcję kremu pistacjowego z 600 kg do 6 ton tygodniowo.

01.04.2025 / 11:03
StoryEditor
Retail Trends 2025: Rynek kawy może zyskać dzięki nowemu pokoleniu konsumentów. Jak wyglądają preferencje pokolenia Z?
Abhi Sehgal, Client Solution Manager EMEA, CGA NIQ (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Na kongresie Retail Trends 2025 Abhi Sehgal, Client Solution Manager EMEA, CGA w NIQ opowiedział o szansie jaka stoi przed rynkiem kawy ze względu na nowe pokolenie konsumentów, ale i silnej konkurencji o klienta. Czy branża wykorzysta tę szansę?

– Kawa jest najczęściej wybieranym gorącym napojem w Polsce (71 proc.), jednak herbata stanowi silniejszą konkurencję w porównaniu ze średnią globalną (55 proc.) – mowi Abhi Seh...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.04.2025 / 15:20
StoryEditor
Właściciel Biedronki dostał zgodę od rządu. Stworzy sieć 1500 sklepów
Kolumbijska sieć Ara przejmuje właśnie 75 sklepów lokalnej sieci Colsubsidio (fot. archiwum)

Jerónimo Martins rośnie w Ameryce Łacińskiej. Grupa celuje w 1500 sklepów i jest na dobrej drodze, aby już niedługo spełnić ten plan. Władze Kolumbii właśnie zatwierdziły umowę, która pozwala na przejęcie 75 placówek lokalnej sieci.

Sieć kolumbijskich supermarketów z Ara, należąca do portugalskiej grupy Jerónimo Martins, planuje otworzyć w tym roku 150 sklepów.  Liczba ta może znacząco wzrosnąć, gdyż f...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13. kwiecień 2025 15:37