InPost Pay jest prostym, jedno-klikowym proces zakupowym, który implementują u siebie sprzedawcy internetowi, a korzystają z niego kupujący. Podczas procesu zakupowego klient sklepy wybiera opcję "Utwórz koszyk z InPost Pay", a następnie przechodzi do InPost Mobile, aby sfinalizować zakup.
InPost Pay skraca ścieżkę zakupową
Aplikacja automatycznie proponuje preferowaną formę dostawy oraz metodę płatności na podstawie danych zapamiętanych podczas rejestracji. Dodatkowo, wszystkie informacje dotyczące zamówień są dostępne w jednym miejscu.
Aplikacja eliminuje główne trudności e-commerce w Polsce. Rozwiązanie zwiększa konwersję zakupową i obniża liczbę porzuconych koszyków o 30-70 proc., w zależności od branży w jakiej działa sprzedawca, dodatkowo pomaga w zdobywaniu nowych klientów. Blisko 85 proc. użytkowników InPost Pay stanowi nową grupę klientów dla partnerów e-commerce.
Większa konwersja w e-commerce
– Branża e-commerce cały czas się rozwija, dlatego obszar ten stanowi ważne pole do rozwoju dla wielu gałęzi biznesu. Obecnie głównym wyzwaniem polskiego handlu internetowego jest zwiększenie konwersji i zminimalizowanie liczby porzuconych koszyków. Usprawnianie ścieżki zakupowej to ważny krok, który powinien podjąć każdy sklep internetowy – mówi Szymon Wałach, wiceprezes zarządu ds. digital i strategii InPost.
InPost Pay umożliwia dokonanie płatności kartami płatniczymi oraz Blickiem i wybór formy dostawy realizowanej przez firmę kurierską InPost. Przesyłka może zostać zamówiona do paczkomatu, punktu PUDO współpracującego z firmą lub dostarczona pod wybrany adres przez kuriera.