28.04.2022 / 10:44
StoryEditor

Usprawnienie zwrotów w Twoim sklepie internetowym

Wygodne Zwroty dają możliwość wyboru jednego z trzech modeli rozliczenia (fot. materiał partnera)
Możliwość wygodnego dokonywania zwrotów w sklepach internetowych jest niezwykle ważna dla klientów. Wielu z nich przywiązuje ogromną wagę do łatwego i szybkiego procesu nadawania zwrotów, ponieważ nie chcą poświęcać tej kwestii zbyt dużej ilości czasu.

Aby pomóc w usprawnieniu procesu zwrotów w sklepach internetowych, powstały Wygodne Zwroty, będące darmowym rozwiązaniem, do którego mogą zostać przeniesione wszystkie przesyłki wracające do sprzedawcy. Wykorzystanie usługi pomaga w łatwiejszej identyfikacji paczki w magazynie, bez konieczności jej otwierania, co wpływa na oszczędność czasu i pieniędzy w firmie.

Do uruchomienia Wygodnych Zwrotów nie jest konieczna integracja systemowa ani wiedza programistyczna. W sklepie usługa ta przybiera formę baneru na podstronie polityki zwrotu, po kliknięciu którego klient zostanie przeniesiony do dedykowanego formularza zwrotów. Wdrożenie i uruchomienie Wygodnych Zwrotów trwa nie dłużej niż kilka minut. Usługa nie ma ukrytych kosztów ani minimalnej ilości przesyłek zwrotnych do nadania.

Klienci, którzy będą zainteresowani zwrotem towaru nie będą musieli kontaktować się z firmą w sprawie ustalenia warunków odstąpienia od umowy. Wystarczy, że wejdą w odpowiednią zakładkę w sklepie. Wówczas zobaczą baner informujący o usłudze Wygodne Zwroty. Klikając w przycisk zostaną przeniesieni do formularza nadawania przesyłki.

Co ważne, klienci nie muszą drukować etykiety adresowej, a samą paczkę po drodze do pracy lub sklepu zanoszą do jednego z kilkudziesięciu tysięcy punktów nadawczych. Pozwala to wyeliminować najczęściej występujące problemy, takie jak przesyłki wysyłane pod niewłaściwy adres, za pobraniem lub do Paczkomatu.

Sprzedawca może przenieść zwroty do usługi Wygodne Zwroty. Wpłynie to na usystematyzowanie całego procesu i jego usprawnienie. Sklep będzie mógł całkowicie zrezygnować z papierowych formularzy, które klient musi wypełniać ręcznie i dołączać do wysyłanej paczki.

Ułatwienie procesu zwrotów wpływa przede wszystkim na zwiększenie zaufania konsumentów i co za tym idzie - wzrost sprzedaży w sklepie internetowym. Dlatego też bardzo ważne jest, by sklep równie priorytetowo, co bieżące zamówienia, traktował również zwroty. Przedsiębiorca zyska w ten sposób mocną przewagę nad konkurencją. W przeciwnym razie klient może mieć wątpliwości, co do uczciwości sprzedawcy i przy najbliższej okazji wybierze inną witrynę. Równie ważne jest uproszczenie całego procesu. Zbyt duża ilość formalności nie zniechęci konsumenta do dokonania zwrotu, a do ponownych zakupów w przyszłości.

Wygodne Zwroty dają możliwość wyboru jednego z trzech modeli rozliczenia. Najczęściej wybieranym wśród właścicieli sklepów internetowych jest ten, w którym to konsument ponosi koszty nadania zwrotu, wówczas usługa jest całkowicie darmowa dla sklepu. Ponadto istnieje wariant bezpłatnych zwrotów dla klientów, kiedy to wszystkie wydatki ponosi sklep, a także opcja hybrydowa - klient i sprzedawca dzielą się opłatami w określonych proporcjach.
 

24. lipiec 2024 05:18