30.10.2020 / 00:34
StoryEditor

Naveo Commerce i Strategix wprowadzają na polski rynek platformę do sprzedaży internetowej

Zakupy przez internet (fot. materiały prasowe)
Fińska firma Naveo Commerce oraz spółka Strategix zaczynają współpracę przy wprowadzeniu na polski rynek internetowej platformy dla branży spożywczej Connected Commerce.

Rynek internetowych sklepów spożywczych rozwijał się w Polsce bardzo powoli, jednak globalne rozprzestrzenianie się wirusa Covid19 zmieniło zasady gry. Konsumenci nauczyli się kupować żywność przez internet, napędzając rosnące zapotrzebowanie na usługi online w Polsce. Wszystkie dane wskazują, że ten wzrost będzie się utrzymywać i nastąpiła fundamentalna zmiana w zachowaniu konsumentów.

- Według niemieckiego portalu Statista do 2021 r. światowy rynek e-commerce będzie wynosił 4,9 biliona dolarów rocznie. Według analizy przeprowadzonej przez DigitalCommerce 360 w latach 2016-2019 sprzedaż online na całym świecie rosła średnio o 20 proc. rocznie, jednocześnie sprzedaż detaliczna offline wzrosła jedynie o 3,5 proc. rocznie. Jeśli ten trend się utrzyma, to do 2036 roku światowy rynek e-commerce przekroczy wielkość tradycyjnego handlu detalicznego, dlatego nasze partnerstwo z Naveo jest tak ważne w kontekście potencjalnych przyszłych projektów - mówi Mariusz Koczor, CEO Strategix CFT.

Partnerstwo Naveo i Strategix zapewni polskim sprzedawcom artykułów spożywczych platformę specjalnie zaprojektowaną dla zakupów online wraz z lokalnymi usługami wsparcia w zakresie wdrażania i utrzymania. Jak zapewniają obie firmy, to partnerstwo pozwoli polskim sieciom handlowym w ciągu zaledwie kilku tygodni wdrożyć platformę iż zapewnić klientom spersonalizowane doświadczenia zakupowe.

Współpraca z Naveo Commerce pozwala Strategix wejść do wymagającego segmentu spożywczych e-zakupów dzięki kompleksowej platformie.

Strategix planuje również rozszerzyć działalność na inne docelowe rynki, zakładając pomyślną współpracę z polskimi sieciami handlowymi.

Platforma jest testowana przez obecne na rynku detalicznym sieci spożywcze, takie jak Co-op UK i fińska S-Group. Obecnie co miesiąc za pośrednictwem platformy składanych jest ponad ćwierć miliona zamówień na artykuły spożywcze.

Komentarze (0)

Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

27.03.2025 / 09:03
StoryEditor
Biedronka sprzedawała sprzęt ogrodniczy za mniej niż 10 proc. ceny. Błąd cenowy czy wyprzedaż?
Na zdj. Biedronka w Elblągu (fot. Elninho/Shutterstock)

W niektórych sklepach sieci Biedronka można było nabyć sprzęt do pielęgnacji trawników za mniej niż 10 proc. ceny regularnej. Okazuje się, że nie jest to (kolejny) błąd cenowy, ale "wyjątkowa czasowa wyprzedaż". Taki komunikat podaje sieć.

Sieć Biedronka oferowała w niektórych swoich sklepach urządzenie do pielęgnacji trawników – wertykulator i areator 2w1 – w cenie niespełna 35 zł, podczas gdy cena regularna tego sprzętu to 400 zł bez jednego grosza. O niezwykłej ofercie poinformował portal boop.pl.

Tak gigantyczna przecena wyglądała na koszmarny błąd cenowy podobny do tego, o którym jako pierwsze informowały wiadomoscihandlowe.pl pod koniec stycznia. Wówczas w sklepach sieci Biedronka można było natrafić na kuriozalną ofertę: butelkę whiskey marki Jameson o pojemności 0,7 litra można było nabyć za... 1,99 zł.

Był to oczywiście błąd, ale zanim dyskontowej sieci udało się go naprawić, klienci z wielu miast Polski wykorzystali okazję i nabyli produkt śmiesznie tanio.

Wyprzedaż, a nie błąd

Tym razem jednak detalista zapewnia, że nie chodzi o błąd, tylko o promocję. Tak wynika z odpowiedzi sieci na pytanie portalu fakt.pl. "(…) z okazji nadejścia ciepłych dni, żeby wesprzeć naszych klientów posiadających kawałek własnej zieleni, przygotowaliśmy tę wyjątkową czasową wyprzedaż w wybranych stacjonarnych sklepach sieci Biedronka" – zapewnił przedstawiciel sieci.

Przypomnijmy, że po wpadce z ceną whisky Biedronka przyznała się do błędu. W odpowiedzi na nasze pytanie biuro prasowe przekazało: - Biedronka w swoich sklepach oferuje nawet 5 tys. produktów i wyjątkowo może zdarzyć się sytuacja, że do systemu zostanie wprowadzona błędna cena za towar. W tym konkretnym przypadku błąd ludzki został wychwycony i poprawiony w godzinach porannych, jeszcze tego samego dnia.

 

 

Komentarze (0)

Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

31.03.2025 / 09:47
StoryEditor
Jest zmiana na stanowisku prezesa Orbico Polska i ogólnopolskiej sieci sklepów drogeryjnych Laboo
1 kwietnia prezesem Orbico Polska zostanie Ireneusz Wawrzeń, który jest związany z polską spółką od ponad dekady (fot. Orbico Polska)

1 kwietnia 2025 roku Ireneusz Wawrzeń, dotychczasowy członek zarządu i commercial director FMCG, obejmie stanowisko prezesa zarządu Orbico Polska. Zastąpi on Roberta Grzyba, który po dwóch latach pełnienia tej funkcji zdecydował się na podjęcie nowych wyzwań zawodowych.

Ireneusz Wawrzeń jest absolwentem studiów magisterskich na kierunku Zarządzanie i Marketing Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Ma dwudziestoletnie doświadczenie w obszarze zarządzania i sprzedaży, w tym 11 lat w Orbico Polska, gdzie zajmował różnorodne stanowiska kierownicze. Przez ostatnie dwa lata pełnił funkcję dyrektora handlowego FMCG, odpowiadając za rozwój tego obszaru biznesu.

Przed dołączeniem do Orbico zdobywał doświadczenie w firmie Procter & Gamble, co wzmocniło jego kompetencje w zakresie sprzedaży i zarządzania relacjami z kluczowymi klientami.

Doświadczenie Ireneusza Wawrzenia

Oprócz pełnienia funkcji prezesa polskiej spółki, Ireneusz Wawrzeń obejmie również stanowisko prezesa zarządu ogólnopolskiej sieci sklepów drogeryjnych Laboo. Obecnie w całym kraju działa ponad 700 sklepów tej sieci, oferujących szeroki asortyment produktów kosmetyczno-chemicznych.

– Objęcie przeze mnie funkcji prezesa zarządu Orbico Polska to dla mnie duże wyróżnienie, ale przede wszystkim ogromne zobowiązanie. Pracując w tej spółce przez minioną dekadę, byłem świadkiem wielu kluczowych momentów, które przyczyniły się do jej obecnej pozycji rynkowej. Wierzę, że zdobyte doświadczenie, posiadana wiedza oraz współpraca z utalentowanymi i zaangażowanymi ludźmi, którzy tworzą Orbico, pozwolą nam osiągać jeszcze lepsze wyniki i umacniać naszą pozycję, jako partnera biznesowego. – komentuje Ireneusz Wawrzeń, prezes zarządu Orbico Polska.

Dotychczasowy prezes zarządu Orbico Polska - Robert Grzyb - po dwóch latach pełnienia tej funkcji zdecydował się na podjęcie nowych wyzwań zawodowych.

Czym zajmuje się firma Orbico Polska? 

Orbico Polska, dystrybutor wielu zagranicznych marek, działa na polskim rynku od ponad 11 lat. Firma składa się z 5 sektorów biznesowych: FMCG, Beauty, Style, Salon Professional i Supply. Świadczy usługi z zakresu sprzedaży, trade marketingu, marketingu i szeroko rozumianej logistyki. Dystrybutor marek, takich jak Lavazza, P&G, Kellanova, Clarins, Converse czy Wella Professional, konsekwentnie realizuje swoją strategię rozwoju, budując pozycję lidera w branży. Do 2030 roku Orbico Polska chce osiągnąć przychody ze sprzedaży na poziomie 3 mld zł.

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentarze (0)

Nie znaleziono komentarzy

Zostaw swoje komentarze

01. kwiecień 2025 06:34