19.04.2024 / 23:26
StoryEditor

Frisco idzie na 1 mld zł przychodów. I może osiągnąć rentowność bez kolejnych inwestycji. Jak to chce zrobić?

Auto dostawcze Frisco.pl (Frisco.pl)
Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash zapowiedział, że w tym momencie Frisco ma wystarczające zasoby, by osiągnąć próg 1 mld zł przychodów i rentowność bez konieczności dalszych inwestycji.

Od 2019 r. do 2023 r. przychody Frisco rosły w tempie kilkudziesięciu, a nawet ponad 100 mln zł. W roku 2019 było to 114 mln zł, rok później 217 mln zł, zaś w roku 2021 osiągnęły 278 mln zł. Rekordowy pod względem wzrostu przychodów był pandemiczny rok 2022, gdy wzrosły one o ponad 100 mln zł do 384 mln zł, by w 2023 r. sięgnąć 434 mln zł. Oznacza to, że w minionym roku Frisco zanotowało wzrost sprzedaży na poziomie 20 proc. rok do roku.

image
Przychody Frisco w latach 2019-2023
FOTO: fot. Eurocash

Frisco chce wykorzystać wyjście z Polski litewskiej Barbory

W 2023 r. Frisco rozwijało działalność w kluczowych miastach w całej Polsce i poczyniło też znaczne postępy w implementacji nowoczesnych technologii i wykorzystania AI. Ważnym etapem rozwoju platformy było uruchomienie drugiego, zautomatyzowanego magazynu w Warszawie – co da istotny impuls do dalszych wzrostów sprzedaży w kolejnych latach.

– Segment e-grocery w Polsce rozwija się z dużą dynamiką, dlatego zainwestowaliśmy w rozbudowę zautomatyzowanego centrum logistycznego Frisco, które w tym momencie posiada wystarczające zasoby, by osiągnąć próg 1 mld zł przychodów. Co oznacza, że  Frisco może osiągnąć pełną rentowność jako spółka, bez dalszej konieczności inwestycji kapitałowych – mówi Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash.

I dodaje: - Frisco umacnia swoją pozycje niekwestionowanego lidera na rynku (e-grocery – red.), wykorzystując m.in. potencjał nowego, drugiego magazynu, a także wyjście z Polski litewskiej Barbory.

Kto jest właścicielem Frisco?

Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich - takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep, a także właścicielem supermarketu online Frisco.pl.

31.01.2025 / 09:40
StoryEditor
Dariusz Garula, Vollmart: Rok 2025 będzie kluczowy dla polskiego rynku sprzedaży detalicznej
Dariusz Garula, dyrektor generalny sieci Vollmart (fot. Vollmart)

Dariusz Garula, dyrektor generalny Vollmart, przekonuje w mediach społecznościowych, że bieżący rok będzie kluczowy dla polskiego rynku sprzedaży detalicznej, ponieważ zmieniające się trendy konsumenckie, sytuacja gospodarcza czy technologie mogą wpłynąć na to, jak funkcjonują zarówno duże, jak i nowe powstające firmy.

Dariusz Garula, szef sieci Vollmart w Polsce, pokusił się o sformułowanie w mediach społecznościowych prognozy dotyczącej trendów w handlu detalicznym w 2025 r. Wskazał kilka kl...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27.01.2025 / 01:38
StoryEditor
Co wywołuje największą irytację wśród klientów sklepów? Mamy najnowsze badanie na ten temat
(fot. Paweł Jachowski/wiadomoscihandlowe.pl)

Poziom satysfakcji klientów sklepów spada, a niedostępność personelu oraz problemy z korzystaniem z kas samoobsługowych i dostępnością produktów na półkach sklepowych to tylko niektóre tematy, które irytują i frustrują kupujących. Sieci handlowe muszą mocniej pochylić się nad tymi wyzwaniami aby nie stracić klientów i sprzedaży.

Chociaż globalne wydatki konsumenckie utrzymują się na stałym poziomie, a konsumenci są zadowoleni ze swoich doświadczeń zakupowych, to w tym roku wskaźnik satysfakcji klientów ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05. luty 2025 13:01