05.09.2018 / 12:14
StoryEditor

Amazon i eBay to raje podatkowe dla chińskich sprzedawców

(fot. Pixabay CC0)
Według prognoz, do 2023 r. aż 21 proc. całej sprzedaży detalicznej w Europie – z wyłączeniem artykułów spożywczych – będzie się odbywać online. W ubiegłym roku było to 13 proc. E-commerce szybko połyka handel stacjonarny, bo ma niższe koszty, ale są też inne przyczyny. Jak twierdzi portal The Verge, wielkie platformy sprzedażowe, funkcjonujące także w formule marketplace, są wykorzystywane przez detalistów chińskich do unikania płacenia podatków.

W Europie praktycznie wszyscy detaliści korzystający z platform sprzedażowych muszą prowadzić ewidencję sprzedaży i odprowadzać VAT. Ostatnie doniesienia wskazują jednak, że tys...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29.10.2024 / 08:48
StoryEditor
Rząd próbuje "rzutem na taśmę" dopiąć projekt noweli ustawy kaucyjnej. Przedsiębiorcy reagują z niepokojem i nadzieją
Czego możemy się spodziewać po wprowadzeniu systemu kaucyjnego?

Zgodnie z programem dzisiejszego posiedzenia Rady Ministrów rząd ma się zająć m.in. projektem nowelizacji obowiązującej obecnie ustawy wprowadzającej system kaucyjny. Przedsiębiorcy liczą na naprawienie najważniejszych błędów obecnych regulacji i mają nadzieję, że uda się uchwalić nowelę na czas.

W programie dzisiejszego posiedzenia Rady Ministrów znalazł się punkt dotyczący projektu nowelizacji obecnie obowiązujących przepisów wprowadzających system kaucyjny (UD45). Cz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.11.2024 / 10:35
StoryEditor
"Wiemy, jak pokonać McDonald’s". CEO Max Burgers opowiada o konkurencji i rozwoju marki na polskim rynku
Richard Bergfors, CEO Max Burgers (fot. materiały prasowe)

Max Burgers jest obecne w Polsce od 2017 roku. W tym czasie firma zdążyła otworzyć 26 restauracji. Jednak plany szwedzkiej sieć są znacznie większe. O tym, czy firma ma szansę je zrealizować na rynku z tak silnymi graczami jak McDonald’s i Żabka, która chce być największą siecią street foodową w Polsce oraz kiedy zamierza to zrobić, opowiedział portalowi wiadomoscihandlowe.pl CEO Max Burgers, Richard Bergfors, który jest synem założyciela sieci.

– Wiemy, jak pokonać McDonald’s – mówi CEO Max Burgers, Richard Bergfors. I wydaje się, że nie rzuca słów na wiatr. Z McDonald’s, szwedzka sieć konkuruje już od 1973 roku, czyli...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13. listopad 2024 08:01