Internetowy portal informacyjny zauważa, że e-commerce w Polsce wciąż rośnie. Internetowy rynek detaliczny rozwijał się w dwucyfrowym tempie przez ostatnie dwa lata i jest obecnie wart 11,75 mld euro (50 mld zł).
Allegro jest nie tylko największą internetową platformą sprzedaży w Polsce, ale według danych zebranych przez SimilarWeb, ale także dziesiąta co do wielkości platforma e-commerce na świecie pod względem miesięcznych odwiedzin.
Liderami rankingu są Amazon i eBay. Na liście znalazło się też wiele chińskich platform, ale Allegro jest jedyną firmą w tej pierwszej dziesiątce, która działa tylko w Europie.
Allegro obecnie jest główną platformą e-commerce w Polsce, na której ponad 140 000 firm sprzedaje swoje produkty, często zamiast otwierać własny sklep internetowy.
W tekście przypomniano, że Allegro również samo sprzedaje produkty, budząc obawy, że może nadużywać swojej dominującej pozycji w Polsce. Jest to nawiązanie do wszczętego postępowania, które Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął w grudniu 2019 r. przeciwko Allegro. UOKiK podejrzewa, że serwis wykorzystuje pozycję kosztem sklepów internetowych, a pośrednio również konsumentów.
10 największych platform e-commerce na świecie (w mln odsłon w miesiącu)
Amazon | 4600 |
eBay | 1800 |
AliExpress | 865,2 |
Mercado Libre | 634,2 |
Rakuten | 384,9 |
Walmart | 282,2 |
JD | 264 |
Tmall | 202,5 |
Shopee | 195,4 |
Allegro | 193,9 |