01.07.2021 / 10:24
StoryEditor

Własny e-sklep najpopularniejszą formą sprzedaży B2B w Polsce

Aż 57 proc. polskich firm realizujących sprzedaż w internecie korzysta z wyłącznie z własnego e-sklepu. Kolejnych 15 proc. łączy ją również z obecnością na jednym z marketplace’ów.

Takie dane płyną z raportu Santander Banku Polskiego pt. „E-commerce B2B. Biznes w sieci”. Własny sklep internetowy B2B to zdecydowanie najpopularniejszy sposób dotarcia do klienta dla firm sprzedających w modelu B2B. Na drugim miejscu znalazł się układ e-sklep + marketplace, z którego korzysta 15 proc. zbadanych przez analityków Santandera.

Z kolei 7 proc. sprzedaje w modelu EDI (elektroniczna wymiana danych między systemami firm), a 9 proc. stosuje wszystkie trzy kanały jednocześnie.

Jak na tym tle prezentuje się handel? Okazuje się, że 65 proc. podmiotów z tego sektora sprzedaje w internecie w modelu B2B. To zdecydowanie więcej niż przedstawiciele innych gałęzi gospodarki. W przypadku transportu wskaźnik ten wynosi 35 proc., a przemysłu 27 proc.

03.03.2025 / 14:59
StoryEditor
Nowy numer "Wiadomości Handlowych" już dostępny! W środku: Brian Olesen/Netto, Jesper Oestergaard/7-Eleven, strategia Dino, franczyza w handlu [SPIS TREŚCI]
Sprawdź, o czym piszemy w nowym numerze ”Wiadomości Handlowych”

Strategia rozwoju Dino, walka sieci handlowych i ich dostawców o marże, scenariusze rozwoju franczyzy, sojusze zakupowe w Polsce i Europie - to tylko niektóre z licznych tematów, jakie poruszamy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych" (nr 1/2025). W magazynie znajdziecie także wywiady m.in. z dyrektorem generalnym Netto Polska Brianem Olesenem, dyrektorem zarządzającym Reitan Convenience Denmark (7-Eleven) Jesperem Oestergaardem oraz rzecznikiem małych i średnich przedsiębiorców Agnieszką Majewską.

O czym piszemy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych"?

- "Chcemy mieć głos na rynku" - mówi w wywiadzie numeru Brian Olesen, dyrektor generalny Netto Polska. Szef pol...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27.02.2025 / 10:14
StoryEditor
Technologia AI to miecz obosieczny. Auchan, Temu, Polomarket, CCC - już 83 proc. firm zostało dotkniętych cyberatakami
Michał Kurek, partner i szef zespołu cyberbezpieczeństwa w KPMG w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej (fot. KPMG)

Blisko 60 proc. firm uważa, że technologia AI zwiększy ryzyko cyberataków - wynika z najnowszego barometru cyberbezpieczeństwa KPMG. - Nie jesteśmy tu bezsilni - uważa ekspert, który ma kilka rad m.in. dla handlu.

Tylko w ubiegłym roku słyszeliśmy o co najmniej kilku atakach hakerskich na przedsiębiorstwa handlowe. Np. w listopadzie 2024 r. sieć hipermarketów Auchan we Francji zosta...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04. marzec 2025 05:47