01.07.2021 / 10:24
StoryEditor

Własny e-sklep najpopularniejszą formą sprzedaży B2B w Polsce

Aż 57 proc. polskich firm realizujących sprzedaż w internecie korzysta z wyłącznie z własnego e-sklepu. Kolejnych 15 proc. łączy ją również z obecnością na jednym z marketplace’ów.

Takie dane płyną z raportu Santander Banku Polskiego pt. „E-commerce B2B. Biznes w sieci”. Własny sklep internetowy B2B to zdecydowanie najpopularniejszy sposób dotarcia do klienta dla firm sprzedających w modelu B2B. Na drugim miejscu znalazł się układ e-sklep + marketplace, z którego korzysta 15 proc. zbadanych przez analityków Santandera.

Z kolei 7 proc. sprzedaje w modelu EDI (elektroniczna wymiana danych między systemami firm), a 9 proc. stosuje wszystkie trzy kanały jednocześnie.

Jak na tym tle prezentuje się handel? Okazuje się, że 65 proc. podmiotów z tego sektora sprzedaje w internecie w modelu B2B. To zdecydowanie więcej niż przedstawiciele innych gałęzi gospodarki. W przypadku transportu wskaźnik ten wynosi 35 proc., a przemysłu 27 proc.

28.01.2025 / 12:55
StoryEditor
Czy to już koniec kas samoobsługowych? Co je zastąpi? Oglądaj najnowszy odcinek Liczy się Handel [WIDEO]
Liczy się Handel (fot. Wiadomości Handlowe)

Czy kasy samoobsługowe to już schyłkowy element wyposażenia sklepów? A może przeciwnie - przed nimi świetlana przyszłość? W którym kierunku będą ewoluować i jakie technologie będą wykorzystywać? O tym wszystkim rozmawiali goście najnowszego odcinka programu “Liczy się Handel”.

Byli nimi dyrektorzy sprzedaży sieci Kaufland Polska Aleksandra Gos-Portka i Kamil Michalski, a także współwłaściciel i członek rady nadzorczej firmy Modern-Expo, Bogdan Łukasi...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.01.2025 / 08:07
StoryEditor
Mleczne i á la mleczne na plusie. Rośnie rynek roślinnych substytutów mleka i jego przetworów w Polsce
Aleksandras BaceviciusAleksandras Bacevicius
42 - tyle nowych marek i submarek roślinnych zamienników produktów mlecznych pojawiło się w Polsce od stycznia 2021 r. do lipca 2024 r. (fot. SariMe/Shutterstock)

Choć ceny produktów mlecznych idą w górę, to nie są one jedynym motorem napędowym rynku. W Polsce, podobnie jak w całym regionie, rośnie on także za sprawą większej konsumpcji. Równolegle rozwija się rynek roślinnych substytutów mleka i jego przetworów, choć jest on nadal znacznie mniejszy niż w krajach Europy Zachodniej.

Oczekuje się, że wartość rynku produktów mlecznych w Polsce w 2024 r. wzrośnie o prawie 7 proc., osiągając 36,2 mld zł. Oznacza to spowolnienie w porównaniu do roku 2022 oraz 20...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31. styczeń 2025 06:58