W minionym roku obrotowym wyniósł on 3,1 mld funtów wobec 2,8 mld w zeszłym roku. To wzrost o ponad 10 proc. zarówno po aktualnym, jak i stałym kursie wymiany. Skurczył się też nieco dług - z 9,6 do 9,4 mld funtów.
Całościowy obrót Tesco z działalności kontynuowanej - uwzględniając sprzedaż paliw - zamknął w zeszłym roku na poziomie 69,9 mld funtów, co przełożyło się na zysk operacyjny na poziomie 2,7 mld funtów (spadek o 3,9 proc.) oraz zysk przed opodatkowaniem w wysokości 2,2 mld funtów (spadek o 3,2 proc.) Zysk po opodatkowaniu (uwzględniający działalność zaniechaną) wyniósł 1,6 mld funtów (wzrost o 36,7 proc.)
Wskaźnik LfL dla całej grupy wyniósł 3,1 proc., z czego w Wielkiej Brytanii wyniósł 4 proc., w Irlandii 4,6 proc., a w Europie Centralnej 2,2 proc. W przypadku tego ostatniego rynku sprzedaż spółki wyniosła 4,1 mld funtów i po zmiennym kursie była niższa o 3 proc., ale po kursie stałym urosła o 2,5 proc.
Tesco zwiększyło zysk w naszym regionie
W Europie Środkowej (Węgry, Słowacja, Czechy) ogólna sprzedaż wzrosła do niemal 4,2 mld funtów, co oznacza wzrost - przy stałym kursie wymiany - o 2,5 proc.
Sprzedaż LFL wzrosła o 2,2 proc., napędzana przez poprawę miksu produktowego i wzrost wolumenów sprzedaży.
Sprzedaż żywności wzrosła o 2,4 proc. Tesco podkreśla, że rosły wszystkie kanały jednak najmocniejszy wzrost sprzedaży zanotowały supermarkety.
Co ciekawe, zysk operacyjny w regionie Europy Środkowej (CE) zwiększył się o prawie 29 proc. do poziomu 112 mln funtów, co jak tłumaczy sama firma jest zasługą wzrostu wolumenu sprzedaży.
Brytyjski operator rozszerzył na kraje naszego regionu program gwarancji niskich cen, który objął 650 produktów z oferty sklepów.
Na rynkach CE wzrosła także penetracja sprzedaży z użyciem karty Clubcard do 88 proc.
W zamkniętym właśnie roku obrotowym brytyjski operator otworzył 90 sklepów w tym 14 w Europie Środkowej, a także wyremontował 463 placówek.
Tesco zadowoliło klientów
Nasze nieustanne skupienie na wartości i jakości, w połączeniu z wiodącą na rynku dostępnością, przyczyniło się do kolejnego roku wzrostu zadowolenia klientów i naszego najwyższego udziału w rynku od niemal dekady. Inwestowaliśmy w oferowanie klientom atrakcyjnych cen przez cały rok, a także kontynuowaliśmy innowacje, wprowadzając ponad 1,6 tys. nowych lub ulepszonych produktów - mówi Ken Murphy, CEO Tesco.
Dodał, że firma realizuje też długoterminowe plany i rozwija swoje zdolności cyfrowe, dając klientom większą personalizację i poprawiając doświadczenie zakupowe online.
- Pomimo inflacyjnych przeciwności, jesteśmy zobowiązani do zapewnienia klientom najlepszej możliwej wartości i widzimy dalsze możliwości wzmocnienia naszej konkurencyjności. Stawiając klientów na pierwszym miejscu, będziemy nadal tworzyć trwałą wartość dla każdego interesariusza Tesco - powiedział Murphy.
Komentarze (1)
Zostaw swoje komentarze