13.02.2025 / 11:32
StoryEditor

SEO w e-commerce 2025. Najnowszy ranking sklepów z największym ruchem organicznym

SEO w e-commerce 2025. Najnowszy ranking sklepów z największym ruchem organicznym

Eksperci SEO z agencji Elephate po raz kolejny dostarczyli branży e-commerce cennej wiedzy, prezentując tym razem raport „SEO w e-commerce 2025. Ranking sklepów internetowych z największym ruchem organicznym w Polsce”. To unikalne opracowanie pokazuje, które sklepy internetowe skutecznie pozyskują użytkowników dzięki optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.

Kto wygrywa w organicznych wynikach wyszukiwania?

Raport SEO w e-commerce 2025 ma na celu wyróżnienie tych serwisów e-commerce, które realizują najlepsze strategie SEO, przyciągając największy ruch organiczny. Dzięki analizie blisko 5 tysięcy sklepów internetowych eksperci Elephate stworzyli szczegółowy obraz polskiego rynku e-commerce, pokazując, które platformy, technologie i branże osiągają najlepsze wyniki.

Dzięki tej publikacji chcemy też umożliwić wszystkim sklepom internetowym w Polsce porównanie swoich wyników do konkurencji i zaczerpnięcie inspiracji od liderów z aż 40 różnych branż e-handlu. Jako eksperci od zwiększania ruchu organicznego z wyszukiwarek, wiemy dokładnie, jakie strategie i działania SEO przynoszą najlepsze rezultaty w tym bardzo istotnym kanale sprzedaży dla e-commerce - mówi Wojciech Mazur CEO & Founder Elephate

| Pobierz raport!

Kto rządzi w polskim e-commerce? Kluczowe wnioski

Dominujące sektory – kto generuje najwięcej ruchu?

Połowę całego ruchu organicznego w polskim e-commerce generują trzy sektory:

  • zakupy i marketplace,
  • moda,
  • zdrowie.
image
FOTO: Materiał Partnera

Dane te pokazują, że konsumenci najczęściej szukają produktów z tych kategorii, co powinno być cenną wskazówką dla właścicieli sklepów internetowych.

Sklepy odzieżowe i meblowe dominują w liczbie serwisów

Pod względem ilościowym największą liczbę sklepów w polskim internecie stanowią serwisy specjalizujące się w sprzedaży:

  • odzieży,
  • mebli.

Warto zauważyć, że nie zawsze liczba sklepów przekłada się na ich sukces w Google – im bardziej konkurencyjna jest dana branża, tym trudniej będzie się w niej wyróżnić.

image
FOTO: Materiał Partnera

Magiczna granica 110 tys. wejść – próg największych graczy

Każdy e-sklep generujący ponad 110 tysięcy wejść organicznych miesięcznie znajduje się wśród 500 największych serwisów e-commerce pod względem ruchu organicznego w Polsce. To pokazuje, jak istotne jest budowanie długoterminowej strategii SEO i jaka może być skala efektów z pozycjonowania sklepów internetowych.

Allegro kontra reszta rynku e-commerce – kto rządzi w Polsce?

Według raportu Allegro generuje większy ruch organiczny w Polsce niż Amazon, Ceneo, AliExpress, Empik, Kaufland, eBay oraz OLX – łącznie! Wskazuje to bezsprzecznie na dominację tej platformy marketplace na polskim rynku e-commerce.

image
FOTO: Materiał Partnera

Które branże mają najwięcej linków zwrotnych?

Najwięcej referujących domen, czyli unikalnych zewnętrznych stron linkujących do sklepów internetowych, posiadają serwisy z branż:

  • elektroniki,
  • marketplace,
  • mody,
  • domen i hostingu,
  • finansów i ubezpieczeń.

Jakie frazy są najbardziej wartościowe?

Serwisy z branży finansów i ubezpieczeń potrzebują najmniej fraz kluczowych w TOP3 wyników wyszukiwania, aby wygenerować 1000 odwiedzin organicznych z Google. To pokazuje, że w tej branży dobrze zoptymalizowane strony mogą osiągnąć wysokie wyniki nawet przy stosunkowo mniejszej liczbie topowych fraz.

image
FOTO: Materiał Partnera

Partnerzy merytoryczni raportu – eksperci z całej branży

Raport „SEO w e-commerce 2025” nie powstałby bez wsparcia ekspertów z czołowych firm technologicznych i e-commerce. Eksperci SEO z Elephate zaprosili do współpracy liderów rynku, takich jak: Allegro, Ceneo, Shopify, PrestaShop, Shoper, IdoSell, Autopay, Commerce-UI, Tpay, IDEA Commerce, Strix, GetResponse, AtomStore, TrustMate, cyber_Folks, Spyrosoft, Ergonode, Casbeg, Satisfly, SMSAPI, Conversion, Merce oraz Nethansa.

Ich ekspercka wiedza i doświadczenie znacząco wzbogaciły raport, czyniąc go jednym z najbardziej kompleksowych opracowań na temat SEO w polskim e-commerce.

image
FOTO: Materiał Partnera

Dlaczego warto pobrać ten raport?

„SEO w e-commerce 2025” to obowiązkowa lektura dla właścicieli sklepów internetowych, marketerów oraz specjalistów SEO, którzy chcą zdobyć przewagę konkurencyjną na rynku e-handlu. Pełny raport można pobrać na stronie Elephate. 

Nie przegap tej okazji i poznaj tajniki sukcesu w SEO liderów polskiego e-commerce!

| Pobierz raport!

 

------

 

Kontakt dla mediów:

Dorota Prokopiak

PR & Communication Manager w Elephate

tel.: +48 500 059 416

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

bio autora:

Dorota Prokopiak - PR & Communication Manager w Elephate

Dorota jest managerem z wieloletnim doświadczeniem w branży marketingu i PR. Posiada praktyczną znajomość zagadnień związanych z SEO oraz szeroką wiedzę z zakresu digital marketingu, którą rozwijała jako redaktor naczelna ogólnopolskich magazynów i portali branżowych. Ma bogate doświadczenie w organizacji szkoleń, eventów biznesowych, konferencji i webinarów. W Elephate odpowiada za tworzenie kreatywnych strategii PR i content marketingowych, budowanie relacji partnerskich oraz współtworzenie opiniotwórczych rankingów i raportów branżowych. Jej działania skutecznie wspierają firmy w budowaniu silnego wizerunku.

O firmie:

Elephate to doświadczona agencja SEO specjalizująca się w sektorze e-commerce.  Skutecznie zwiększa widoczność sklepów internetowych w Google, ruch organiczny i sprzedaż z tego kanału. Efektywność działań Elephate została doceniona licznymi nagrodami, m.in. “Najlepsza agencja SEO” w plebiscycie European Search Awards, oraz odznaką portalu Clutch „Top SEO Company Ecommerce Poland”. Agencji zaufały takie marki jak m.in.: Pracuj.pl, VOX, Europejski Fundusz Leasingowy, RRmoto, Oponeo i Morizon.

13. luty 2025 11:32